מייסדי Marketman מארקטמן
צילום: MarketMan

מרקט מן הישראלית גייסה 100 מיליון דולר - ומתמזגת עם חברה אמריקאית

החברה תתמזג עם מיל-טיקט האמריקאית, כשאר החברה המשותפת צפויה להמשיך להפעיל את קווי המוצרים הקיימים בנוסף לפיתוח מוצרים משותפים חדשים. סכום הגיוס הושקע על ידי קרן ההשקעות PSG
תומר אמן |

חברת מרקט מן (MarketMan) הישראלית, המספקת פלטפורמה לניהול מלאי ואוטומציית אספקה לענף המסעדנות ו-Meal Ticket האמריקאית, המספקת פלטפורמה לניהול עסקי עבור יצרנים ומפיצי מזון, דיווחו היום על מיזוג ועל השקעה של 100 מיליון דולר מקרן ההשקעות PSG, התומכת בחברות תוכנה וטכנולוגיה בשלבי צמיחה.

 

על פי החברות, ההשקעה הנוכחית נועדה לתמוך בגיבוש של שתי החברות, ומטרת המיזוג היא לאפשר אינטראקציות יעילות יותר בין מפיצי מזון, קמעונאים ומסעדנים תוך איחוד התוכנות המשלימות של החברות.

 

כחברה משותפת ימשיכו להפעיל החברות את קווי המוצרים הקיימים שלהם בנוסף לפיתוח מוצרים משותפים חדשים. החברה מתכננת לגייס עובדים נוספים למשרדיה בתל אביב ובניו יורק, בדגש על צוותי ההנדסה ופיתוח המוצר שלה שבסיסם בישראל.

 

MarketMan הוקמה בשנת 2013 על ידי נועם וולף, יגאל וולף ואור מינץ, ו-Meal Ticket הוקמה ב-2011 על ידי ווינק ג'ונס ובריאן קונראת'. שתי החברות הוקמו מתוך כוונה לספק כלים תפעוליים לעסקים בשרשרת אספקת שירותי המזון כדי לתרום ליעילות ולרווחיות. פלטפורמת ה-all-in-one של Meal Ticket מספקת פתרונות תוכנה ללקוח ועוזרת למפיצים להגדיל את מכירותיהם, כך דווח על ידיה.

עוד דווח כי תוכנת ניהול המלאי מבוססת הענן של MarketMan מאפשרת למסעדות לנהל מלאי והזמנות, לפקח על הוצאות הרכישה ועלויות המזון, וכמו כן לנתח פעולות שמתבצעות בנושאים האלה וזאת על מנת לחסוך למסעדות זמן ולהניב רווחיות גבוהה יותר.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד