ראפיד
צילום: יחצ

רכישה שלישית: חברת הפינטק ראפיד רוכשת את חברת ניט

בחברות סירבו לנקוב בסכום הרכישה, מה שמצביע שמדובר על רכישה בסכום יחסית קטן. בחברות מעוניינים לשלב בין הפלטפורמות
דניאל ליברמן | (1)
נושאים בכתבה פינטק רכישות

חברת הסטארט-אפ ראפיד (Rapyd) הישראלית שמפתחת ומפעילה פלטפורמת תשלומים לעסקים וצרכנים, וגייסה לפני שלושה חודשים 300 מיליון דולר לפי שווי של 10 מיליארד דולר, רוכשת את חברת הפינטק ניט (NEAT).

NEAT גייסה בשנה שעברה כ-20 מיליון דולר בסס גיוס A ומעסיק כיום כ-100 עובדים בשתי מדינות. פלטפורמת הפינטק שלה מספקת שירות דיגיטלי לסטארטאפים של רישום חברה ופתיחת חשבון בנק עסקי תוך דקות ללא צורך לדבר או להיפגש עם אדם. כל פעולה מתבצעת בצורה אוטומטית וחוסכת לעסקים קטנים זמן עבודה רב.

הרכישה הנוכחית מגיעה לאחר שתי רכישות קודמות בניהן רכשה ראפיד את חברת Valitor , המספקת פתרונות תשלום לבתי עסק ברחבי אירופה, תמורת 100 מיליון דולר ואת חברת הסליקה האיסלנדית Korta בעסקה של כמה עשרות מיליוני דולרים. ראפיד גם השיקה את זרוע השקעות: ראפיד ונצ'רס שהובילה לאחרונה את השקעה של 15 מיליון דולר בסטארט-אפ הפינטק Anchor.

הטכנולוגיה של ראפיד מתאימה לתמיכה ביזמים ועסקים קטנים ובינוניים המעוניינים להתאגד, להיכנס לשווקים חדשים במהירות ובעלויות נמוכות. הפלטפורמה מבוססת API מפשטת תהליכי תשלומים לעסקים המעוניינים לעסוק בסחר גלובלי. השירותים, היכולות והרישיונות של Neat ישולבו על גבי הפלטפורמה של Rapyd.

ג'ואל יארברו, מנהל  Rapyd Ventures וסגן נשיא אסיה פסיפיק: "ניט מאפשרת לנהל בצורה חכמה את תזרימי הסחר וההון שלהם, באמצעות התאגדות מהירה, וניהול חשבונותיהם הוירטואליים, וניהול חובותי והוצאות. השילוב בין הטכנולוגיה של Neat ל-Rapyd יסייעו לעסקים ברחביי העולם להיכנס לשווקים חדשים שעד כה, לא היו נגישים להם. בשנתיים האחרונות, עקב המגיפה, עסקים קטנים ובינוניים רבים עברו לדיגיטל ולגלובליזציה בקצב מהיר עוד ועל כן, שירותים אלו רלוונטים מתמיד."

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ראפיד חברה מעולה (ל"ת)
    דני 08/12/2021 21:06
    הגב לתגובה זו
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד