סומופו
צילום: מיכאל כהן

פלאנק הישראלית חתמה על שת"פ עם ענקית הביטוח היפנית סומפו

פלאנק הישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, המבצעת איסוף של מידע פומבי על עסקים חתמה על הסכם מסחרי עם סומופו חברת הביטוח השנייה בגודלה ביפן 
סתיו קורן |

חברת הביטוח היפנית סומפו (SOMPO) חתמה על הסכם מסחרי עם חברת הסטארט-אפ הישראלית פלאנק (Planck), ההסכם מוערך במיליוני דולרים. פלאנק פיתחה פלטלורמה מבוססת בינה מלאכותית, המבצעת איסוף של מידע פומבי על עסקים. במסגרת שיתוף הפעולה, סומפו, חברת הביטוח השנייה בגודלה ביפן עם למעלה מ-30 מיליון  מבוטחים, תשתמש בפלטפורמה של פלאנק בשלב החיתום - תהליך ההחלטה האם לבטח את העסק ובאילו תנאי ביטוח.

הפלטפורמה של פלאנק, חוסך את מילוי השאלונים ותאפשר לסומפו להעריך את הסיכון ולקבוע תמחור מהיר ומדויק של הפרמיה עבור עסקים המעוניינים לקבל ביטוח של החברה. סומפו מעריכה שבאמצעות האוטומציה שהפלטפורמה של פלאנק מאפשרת, היא תחסוך כ-140 מיליון דולר בשנה בהוצאות תפעוליות.

סומפו הינה החברה הראשונה ביפן אשר תשתמש בפלטפורמה זו, כאשר עשרות חברות ביטוח בארה"ב כגון  Chubb, Republic Indemnity (Great American Insurance Group), Attune (AIG) כבר משתמשות בטכנולוגיה של פלאנק. בשלב הראשון, תוטמע הטכנולוגיה של פלאנק במחלקת חיתום עסקים (Commercial Underwriting) של סומפו, ובהמשך הפרויקט, השימוש בפלטפורמה יורחב ליחידות עסקיות נוספות של סומפו ברחבי העולם.

ינון דולב, מנכ"ל מעבדת החדשנות של SOMPO ישראל: "אנו שמחים על תחילתה של השותפות עם פלאנק ומאמינים שבאמצעות הפלטפורמה של פלאנק נוכל לשפר את החוויה עבור מבוטחים בשוק המסחרי ולדייק את תהליך החיתום שאנחנו מבצעים".

אלעד צור, מנכ"ל פלאנק: "שילוב הטכנולוגיה של פלאנק בתהליך החיתום של סומפו מהווה דריסת רגל וחדירה ראשונה של החברה לשוק היפני. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם מרכז החדשנות של סומפו בישראל, ובטוחים שהוא יסייע לייעל את תהליך החיתום שהתאגיד מבצע עבור לקוחותיו".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד