אל על: העובדים ישהו בחל"ת, לפחות עד ה-28 בפברואר
עובדי אל על ישהו בחל"ת לפחות עד סוף חודש הבא (28 בפברואר). כך החליטה הנהלת החברה. מדובר בצעד לא מפתיע לנוכח הסגירה ההרמטית המתקרבת של נמל התעופה בן גוריון. נכון למועד דיווח זה, מצויים בחל"ת 4,864 עובדים של החברה וחברות הבנות שלה. חזרה הדרגתית של עובדים מחל"ת תהיה בהתאם להיקף הטיסות המתוכנן.
בחודש דצמבר התחייב בעל השליטה באל על אלי רוזנברג להזרים לחברה סכום של עד 50 מיליון דולר כחלק מההסכמות מול משרד האוצר. הכסף יועבר לאל על בימים הקרובים. מדובר בהתחייבות שלקח למול משרד האוצר. רוזנברג יצטרך להזרים כספים נוספים אם יימשך הסגר ואף יהודק בכל הנוגע להגעת ויציאת מטוסי החברה מישראל.
נזכיר כי עוד לפני הקורונה אל על הייתה במצב רע מאוד, אך בעקבות הקורונה מצבה הידרדר עוד הרבה יותר. המשקיע החדש אלי רוזנברג מנסה להפוך את החברה לרזה יותר - כשליש מהעובדים עזבו או יעזבו את משרתם (כ-2,000 עובדים).
מניית אל על 1.05% רשמה ירידות קלות עד כמה מתחילת השנה, ככל הנראה על רקע ההבנה כי הרע ביותר עלול שלא להיות מאחוריה. אל על היא סוג של משמידת ערך. בארבע השנים האחרונות היא הניבה תשואות שליליות חדות. את 2020 היא סיימה בירידה של 31%. את 2019 בירידה 19%, את 2018 בירידה של 20% ואת 2017 בירידה של 40%.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הממשלה אישרה בתחילת השבוע את סגירת נתב"ג החל מחצות של הלילה הנוכחי. הידוק הסגר בנתב"ג כולל עצירת כל הכניסות לישראל, כולל עצירת העלייה עד לסוף החודש.
אישור הממשלה לסגירת השמיים ניתן עד לסוף הסגר.
- 8.אורן 27/01/2021 12:36הגב לתגובה זושישאלו את הסמנכ״לים.
- 7.סאהר 25/01/2021 20:42הגב לתגובה זואל על לא עושה חשבון לצרכן הישראלי הם עדיחן משקרים ומבטיחים סתם מזלזלים ומשקרים
- 6.שלי 25/01/2021 17:23הגב לתגובה זולא מבינה את זה למה עדיין לא קיבלתי החזר ואין עם מי לדבר. העיקר יצאו בחדשות בקול תרועה שהחזירו. חצופים
- מני 25/01/2021 20:26הגב לתגובה זותפסיקו לבכות,הבטיחו לכם החזר ותקבלו אותו אף אחד לא צריך את הכסף שלכם, רק הייתם צריכים להבין עניין ,ולנסות להיתחשב,פשוט בושה של אנשים,כבר היום הודיעו שעד 15/02/21 הכסף יוחזר
- 5.צדיק 25/01/2021 15:17הגב לתגובה זוחבל שכך מתנהלת חברת אל על, בעצם הבעלים החדשים אף לא ידעו כי ככה זה באל על.
- 4.אל על לא תחזור לפעילות לפחות עוד שנתיים (ל"ת)אפי 25/01/2021 15:07הגב לתגובה זו
- 3.דן 25/01/2021 14:27הגב לתגובה זוהדרך למטה רצופה בכוונות טובות. חברת תעופה כיום זה חיה המחכה להמתת חסד. מי שהתלהב ורכש באופן פרטי את אל על צריך גם לשלם מיליארד שקל להחזר רכישת כרטיסים שלא מומשו. וגם מטוסים עומדים אוכלים הרבה הוצאות אחזקה יקרות.
- 2.דני 25/01/2021 13:59הגב לתגובה זוכנראה שההתרסקות של אל על סופית .
- 1.שמוליק 25/01/2021 10:51הגב לתגובה זומכנל אלעל שפרש קיבל משכרות עתק של למעלה מ400k שח בחודש הוא וחבריו לצמרת החברה סמנכלים וראגים וכל זה בזמן שהמטוסים על הקרקע ולמעלה מ4000 עובדים מקבלים משכורת מהמדינה. בושה וחרפה מנהל שלא יודע לקחת אחריות לפחות על עצמו הוא לא מנהל. לאכול סטייק עם 2 מזלגות בזמן שמי מגיש לך את הסאייק גובע ברעב והפך לסעד נתמך ע״י המדינה אווי לנו שאלו המנהלים ואלו החברות במדינת ישראל. בושה וחרפה.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
