אלקטריאון
צילום: יחצ

תחרות לאלקטריאון? מגמנט תמוזג לשלד הבורסאי איי.סי.בי

הפתרון להטענה אלחוטית של כלי רכב חשמליים של מגמנט הוא באמצעות סלילת כבישים עם הרכיבים של החברה מה שמביא לנצילות גבוהה של הפתרון שלה

ניצן כהן | (23)

הרעב של המשקיעים המוסדיים לסיכון הביא לפריחה של השוק הראשוני בכל הנוגע לחברות טכנולוגיה העוסקות בתחום האנרגיה. אבל יש דרך נוספת להגיע לבורסה - "בדלת האחורית" דרך רכישת שלד והכנסת פעילות לשלד בתמורה להקצאת מניות בחברה עם הפעילות. ככה נכנסו אלקטריאון 0.02% וחברות נוספות לבורסה. אלקטריאון מפתחת טכנולוגיה של "כביש חכם", להנעה אלחוטית של כלי רכב בעלי הנעה חשמלית, באמצעות תשתית סלילים המוטמנת מתחת לנתיב הנסיעה. החברה - קשה להאמין - זינקה פי 10 בפחות משנתיים והיא נסחרת כעת ב-2.8 מיליארד שקל. השווי הזה הוא הטריגר לחברה גרמנית בשם מגמנט (Magment) לנסות להיכנס גם לבורסה שלנו.

 

מגמנט, פועלת בתחם דומה לזה של אלקטריאון והיא תתמזג עם השלד הבורסאי איי.סי.בי. לכאורה עולה התמיהה, מדוע חברה גרמנית שעוסקת בפיתוח מוצר שהייעוד שלו בינלאומי מגייסת כאן בישראל הקטנה? התשובה לכך, לטענת החברה נעוצה ברעב של המשקיעים הישראלים לחדשנות, רעב ופתיחות לרעיונות חדשים והכרות עם תחום האנרגיה המתחדשת ובמיוחד עם אלקטריאון. 

מגמנט הוקמה בשנת 2015 על-ידי מאוריציו אסגוארה וד"ר ראלף לוקה, שניהם מומחים לתחום המגנטיקה. על-פי דיווח של איי.סי.בי הרי שאסגוארה הוא פיזיקאי מאוניברסיטת TUM שבמינכן ועבד במשך 12 שנים בסימנס. ראלף לוקה הוא ד"ר למדעי החומר מאוניברסיטת הוכשולה שבמינכן ועבד, אף הוא, בסימנס במשך 12 שנים.

האתגר הגדול של המעבר לכלי רכב חשמליים הוא נושא הטעינה. טעינה מהירה, יעילה וזולה תהיה ככל הנראה הזרז למעבר מכלי רכב המונעים על-ידי בנזין לכלי רכב חשמליים מה שפותח שוק חדש וגדול. מגמנט נמצאים כרגע בשלב של ניסויים לפתרון טעינה אלחוטי מעניין. הפתרון של החברה הוא בבטון בעל רכיבים מגנטיים שמאפשר לבטריה שמניעה את כלי הרכב להיטען בצורה מהירה וחלקה כך שלמעשה, אם הניסוי יצליח הרי שכל מה שצריך לעשות הוא לנסוע על הכביש והרכב יטען תוך כדי נסיעה מבלי שהנהג עושה דבר, מעבר לנהיגה עצמה.

הפיתוח של מגמנט שנרשמו בגינו גם פטנטים, מאפשר, לטענתם, להגדיל את נצילות שידור האנרגיה כך שניתן יהיה גם להטעין כלי רכב כבדים כמו אוטובוסים אבל לא רק אלא גם כלי רכב קטנים כמו קורקינטים, מלגזות במרכזים לוגיסטיים כשלטענת החברה, הפיתוח מאפשר להטעין את כלי הרכב כמעט כמו בכבל וזאת בשל הפיתוח המאתגר שלה.

העסקה עליה חתמה מגמנט עם השלד איי.סי.בי מביא למעשה לעסקת מיזוג באמצעות החלפת מניות כשבעלי המניות במגמט יחזיקו לאחר המיזוג ב-65% מהחברה הממוזגת. בהמשך מתכוונת החברה הממוזגת לגייס כסף מהציבור כדי לממן את המשך הניסויים בפיתוח שלה.

כאמור, תחום הטעינה האלחוטית שלמעשה הופכת את הכבישים לכבישים חכמים הוא חלק מהטרנד העולמי של לצמצם למינימום את זיהום האוויר שנובע משימוש בכלי רכב. כרגע כ-14 מדינות הודיעו שיצמצמו את כניסת כלי הרכב המזהמים למרכזי הערים ב-50% עד לשנת 2040 מה שמציב בפני הענף אתגר לא פשוט אך נפתח למעשה שוק חדש.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

בעיקרון, הפתרון של אלקטריאון הוא בהתקנה של פס הטענה על הכביש כך שכשכלי הרכב נוסע ליד פס ההטענה, הבטריה שלו נטענת. הפתרון של מגמנט, לעומת זאת, הוא סלילת הכביש והטמעה של רכיבי ההטענה בתוך הכביש עצמו מה שלטענת מגמנט הופך את ההטענה באמצעות הפתרון שלהם ליציב יותר ובעל נצילות גדולה יותר שקרובה ככל האפשר, להטענה באמצעות כבל.

תגובות לכתבה(23):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    החברה זולה ויש הרבה מתעניינים להשקעה. המחיר בשוק מ 16/11/2020 13:18
    הגב לתגובה זו
    החברה זולה ויש הרבה מתעניינים להשקעה. המחיר בשוק ממש מצחיק לעומת אלקטריאן
  • 20.
    עומרי 16/11/2020 11:07
    הגב לתגובה זו
    זוהי מהפכה טכנולוגית שעשויה לשנות את הלך הדברים בתחום
  • 19.
    נראה מעניין מאוד (ל"ת)
    עמית 16/11/2020 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    טיפשוני 16/11/2020 10:42
    הגב לתגובה זו
    לינק לאתר? לא מוצא אותה
  • 17.
    ואוו נראה מאוד מעניין (ל"ת)
    מיכל 16/11/2020 10:39
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    יוחנן 16/11/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
    לא מבין מה השווי 200 מליון ?
  • 15.
    שייקה 16/11/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
    יכול להיות מאוד מאוד מעניין
  • 14.
    שייקה 16/11/2020 10:33
    הגב לתגובה זו
    יכול להיות מאוד מאוד מעניין
  • 13.
    שייקה 16/11/2020 10:32
    הגב לתגובה זו
    יכול להיות מאוד מאוד מעניין
  • 12.
    בן כנען 16/11/2020 10:04
    הגב לתגובה זו
    החברות לא יתפתחו מעבר לכמה הדגמות מיותרות
  • 11.
    רמי 16/11/2020 09:58
    הגב לתגובה זו
    אלקטוריאון מדהימה ושווה בהחלט להשקיע בה
  • 10.
    דר טיחו 16/11/2020 09:22
    הגב לתגובה זו
    את מומנט הסיבוב של הגלגלים...???? (היה/יש ניסיון סיני בכיוון...???
  • 9.
    ואוו 16/11/2020 08:57
    הגב לתגובה זו
    איי סי בי?
  • 8.
    מתמטיקאי-1 16/11/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
    חברה עלובה שהושקעו בה סכומים זניחים מאד. שמנצלת את הרצון של חברות שלד להכניס פעילות בכל מחיר. חברה שרק תעשה טוב למתווכחים בעיסקה... ראו הוזהרתם.
  • ניסן 16/11/2020 16:51
    הגב לתגובה זו
    שלא תעשו טעויות - הטכנולוגיה של מגמנט לא רואה את אלקטריאון ממטר
  • 7.
    זה העתיד (ל"ת)
    חוקר אנרגיה מתחלפת 16/11/2020 07:39
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יוני 16/11/2020 07:23
    הגב לתגובה זו
    אלקטריון נסחרת פי 100 יותר יקר מגמנט.....הפרופורציות יתאזנו בהקדם אני מניח....
  • 5.
    מעניין מאוד (ל"ת)
    מוטי 16/11/2020 06:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    כתבה מדהימה, נושא סופר מענין , תודה (ל"ת)
    ליאת 16/11/2020 06:15
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שרון צפון 16/11/2020 01:03
    הגב לתגובה זו
    מספיק שתקבל חוזה סלילה אחד והנייר יכול להציף ערך ולרוץ. לא המלצה.
  • 2.
    אחד שיודע ממש טוב 16/11/2020 00:41
    הגב לתגובה זו
    של מגמנט עדיפה...
  • גם אני רואה זאת ככה (ל"ת)
    עינב 16/11/2020 10:36
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חבר 15/11/2020 23:12
    הגב לתגובה זו
    הרבה יותר איכותית ויותר מעשי והרבה יותר זול מאלטריאון החברה בדרך למייארדים
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.