ג'ק מא, מייסד עליבאבא
צילום: getty images, Chesnot

"אנט תהיה ההנפקה הגדולה בהיסטוריה"

ג'ק מא מייסד עליבאבא השולטת באנט על רקע הנפקתה לפי שווי של לפחות 280 מיליארד דולר: "לא היינו מעיזים לחלום על שווי כזה לפני מספר שנים" 
נושאים בכתבה אמזון עליבאבא

"אנט גרופ, הזרוע הפיננסית של עליבאבא, עומדת להיות ההנפקה הגדולה בהיסטוריה" אמר  מייסד עליבאבא ג'ק מא לאחר תמחור ההנפקה. אנט תונפק במקביל בבורסה בהונג קונג ובבורסת סטאר (STAR) בשנגחאי. החברה תגייס 35 מיליארד דולר לפחות לפי שווי של לפחות 280 מיליארד דולר. 

 "לא היינו מעיזים לחלום על הנפקה כזו לפני חמש שנים, וגם לא לפני שלוש שנים, זה סוג של נס" אמר מא והתכוון לעליית הערך המטורפת של חברת התשלומים. ההנפקה צפויה להיות בתוך כ-10 ימים והמניות יחלו להיסחר בתחילת נובמבר (כנראה 5-6 בנובמבר)

עליבאבא ALIBABA GROUP מחזיקה ב-33% מאנט ועל רקע החזקה זו מנייתה עלתה בחדות בשבועות האחרונים. הפעילות המרכזית של אנט היא עליפיי, שחקנית מובילה בשוק תשלומי המובייל בסין, עם היקף פעילות העולה על 430 טריליון יואן (62 טריליון דולר). לעליפיי מעל 711 מיליון משתמשים חודשיים.

התמחור הוא הצעד הכמעט אחרון לפני הנפקה. בשבוע שעבר הוועדה הרגולטורית לניירות ערך בסין נתנה אור ירוק להנפקה מהונג קונג. 

לקריאה נוספת:

> "עליבאבא הופכת בבירור לאחת מחברות המסחר והטכנולוגיה הבולטות בעולם"

תהליך ההנפקה של קבוצת אנט ממשיך להתקדם למרות הדיווח כי הממשל בארה"ב שוקל להטיל מגבלות על החברה וכן להכניס את החברה לרשימה השחורה, אך המומחים בשוק מעריכים כי המהלך יהיה "סמלי במידה רבה".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 25/10/2020 09:17
    הגב לתגובה זו
    לעת הזו,מוריד סיכון ומעבירו למשקיעים שבטוח "'יקפצו" על ה"מציאה"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)טראמפ בבית הלבן (הבית הלבן)

החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי

החוזה על הנאסד"ק מוביל את העליות; אחרי 40 יום של השבתה, מתגבש פתרון

מנדי הניג |
נושאים בכתבה דונלד טראמפ


החוזים עולים עם תקווה לסיום השבתת הממשל – הסנאט שוקל הצעת מימון זמני

שוקי ההון פותחים את השבוע באופטימיות זהירה, כשברקע יוזמה חדשה לסיום ההשבתה הפדרלית שנמשכת כבר 40 ימים וכובלת פרסום נתונים כלכליים חשובים

החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות ערב פתיחת שבוע המסחר, על רקע אפשרות להסכם בסנאט שיביא לסיום ההשבתה הממשלתית בארצות הברית, אחת הארוכות בעשור האחרון.

נכון לשעה 18:00 לפי שעון ניו יורק, חוזי דאו ג'ונס עלו ב-0.4 אחוז (כ-200 נקודות), החוזים על S&P 500 התחזקו ב-0.5 אחוז, והחוזים על נאסדק עלו ב-0.7 אחוז.

בסנאט מנסים להגיע להסכמה, האם חברי הקונגרס יחזרו מוקדם

ההצעה שנידונה בסנאט כוללת מימון זמני עד ינואר, לצד שלוש הצעות תקציב נפרדות למימון בנייה צבאית, ענייני ותיקי צבא, פעילות הקונגרס, מינהל המזון והתרופות (FDA) ומשרד החקלאות. ייתכן שבמידה ותאושר, חברי בית הנבחרים - שנמצאים בפגרה עד 16 בנובמבר - יידרשו לחזור מוקדם כדי להצביע.

מהי השבתת ממשל, ולמה זה קורה כל כך הרבה בארצות הברית

השבתת ממשל (Government Shutdown) מתרחשת כאשר הקונגרס האמריקאי לא מצליח לאשר את תקציב המדינה או חוקי ההוצאה הנדרשים להפעלת סוכנויות הממשל. ברגע שאין אישור למימון, סוכנויות רבות מושבתות – חלקית או לגמרי – עד להשגת הסכמה. עובדים פדרליים נשלחים לחופשה כפויה ללא שכר, תוכניות ממשלתיות מתעכבות, ובין היתר מוקפאים גם פרסומי נתוני מאקרו חשובים.

השבתות כאלה הן לא נדירות בפוליטיקה האמריקאית, והן לרוב נובעות ממחלוקות פוליטיות חריפות בין המפלגות – בעיקר סביב סוגיות תקציביות, מדיניות רווחה, הגירה, חינוך ובריאות. במקרים רבים הן משמשות כלי לחץ פוליטי, שבו צד אחד מסרב לאשר את התקציב אלא אם יתקבלו תנאיו בנושאים שנויים במחלוקת.