ביזפוינט סגר עדי ברזילי
צילום: BIZTV
TV

מה נסגר עם הסגר: מדריך לישראלי המבולבל

לא הצלחתם לעקוב מה מותר ומה אסור? אנחנו נסכם. יש מספיק החרגות כדי שנמשיך לראות אלפיי חולים ביום אבל גם מספיק סגר כדי להרוס את הכלכלה
עדי ברזילי | (15)

​סוף סוף הממשלה הסכימה לגלות לנו איך יראה הסגר השני. אז בואו נבדוק מה הולך לקרות החודש:

 

עובדים רגיל לגמרי, למרות שמקומות עבודה הם מקור הדבקות רציני בין אלפיי מבוגרים, ולמרות שאי אפשר לפקח עליהם. עובדים רגיל. לימודים לעומת זאת דווקא לא מתקיימים.

כי הממשלה מאמינה שילדים הם הם המדביקים העיקריים. אז כן מותר גני משחקים ופארקים ככה שהם יוכלו להדביק אחד את השני שם.

אגב איך הורים אמורים ללכת לעבודה אם הילדים הקטנים נשארים בבית? אז זהו שמטפלות, כמו סופרמן, יוכלו לנוע ממקום למקום בחופשיות. אין לכם כסף למטפלת כי סגרתם את העסק עוד בסגר הראשון? אתם סתם בכיינים.

נמשיך. ללכת להפגין עם עוד מאות אנשים – מותר, לבקר את המשפחה – אסור. בתי כנסת שם תתפללו יחד עם 20 אנשים – מותר, צימרים שם אתם לגמרי לבד - אסור. העיקר שאפשר להגיע לחוף להסתכל על הגלים, גם אם יהיו שם עוד אנשים זה בסדר גמור. אבל אסור להיכנס למים! הרי ידוע שכשרטובים הקורונה נדבקת לעור.

נמשיך. סגר זה לא חופש לתרנגולות, וכן מותר להמשיך במנהג הכפרות הרומנטי. מותר גם ללכת למקווה ונתבג פתוח ושוק מחנה יהודה הצפוף פתוח. ולסיום - חזנים ותוקעים בשופר יוכלו לנוע חופשי כשהם נושאים ממקום למקום ברכת חג ונגיפים.

לא הצלחתם לעקוב מה מותר ומה אסור? אנחנו נסכם. יש מספיק החרגות כדי שנמשיך לראות אלפיי חולים ביום אבל גם מספיק סגר כדי להרוס את הכלכלה.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ישי 17/09/2020 12:49
    הגב לתגובה זו
    אני איש עם משקפיים.כשהמשקפיים שלי מלוכלכות,שרוטות,ציפוי העדשה התכלה ובלוי מה עושים????מחילפים משקפיים והכל ברור נקי וחד...חג שמח...
  • 9.
    אנונימי 17/09/2020 12:28
    הגב לתגובה זו
    אמרו חכמים שלסגר הזה לא תהיה השפעה על הורדת רמת תחלואה הקורונה תהיה לו הדפעה על תחלואה כלכלית
  • 8.
    איציק 17/09/2020 12:08
    הגב לתגובה זו
    עדי.את צודקת!!!! הציבור מבולבל מפוחד וחרד...זאת מטרת השלטון...
  • 7.
    שמוליק 17/09/2020 11:43
    הגב לתגובה זו
    היחידה שהצליחה זה שוודיה - יש כבר שבועות עם 0 מתים, אבל ממשיכים להתעלם מהם כאילו לא קיימים
  • שבדיה עוד לא התחילה את הגל השני כמו שבשאר אירופה (ל"ת)
    חנן 17/09/2020 12:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    לא מתיחסים ברצינות למסכה. (ל"ת)
    בא 17/09/2020 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    קרן 17/09/2020 10:25
    הגב לתגובה זו
    מחר יגידו לנו מתי לעשות פיפי
  • 4.
    קובי ד. (19) 17/09/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    כתבה רדודה כמו זאת לא נראתה זמן רב. במקום להשמיץ ולתת את דעתכם הלא מקצועית בעליל בנושאי נגיפים היה ראוי שבאמת תכתבו את ההגבלות. אפשר למחוק את הכתבה.
  • שלומי 17/09/2020 19:03
    הגב לתגובה זו
    היה צריך לעדכן מלכתחילה שזו כתבת סטנדאפ . מתבייש בשבילכם שגזלתם את זמני
  • לעג לקוראים (ל"ת)
    שלומי 17/09/2020 19:00
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עדי- את מרביצה עם תנועות ידיים מוגזמות (ל"ת)
    שפת אלמים 17/09/2020 08:12
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שרון 16/09/2020 21:48
    הגב לתגובה זו
    הרי רוב העם ימינים , פשוט לשרוף את הזמן נתניהו ימשיך כראש ממשלה עד יפרוש
  • בובו 17/09/2020 08:08
    הגב לתגובה זו
    צודק לחלוטין
  • 1.
    דנה 16/09/2020 21:31
    הגב לתגובה זו
    פחות חילולי שבת בערב שבת וראש השנה איזה זכות יהיה לעם ישראל לא לנסוע בשבת
  • בא 17/09/2020 11:18
    הגב לתגובה זו
    ם.חטא חמור לא לקיים את עשר הדיברות
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.