כריסטופר וון ג'אקו, בריינסווי
צילום: יחצ

בריינסוויי פספסה את הצפי בהכנסות, אך מספקת תחזית טובה ל-Q2

החברה רשמה ירידה של 20% בהכנסות ל-4.2 מיליון דולר, לצד הפסד נקי של 3.4 מיליון דולר; הכנסות הרבעון השני יעמדו בטווח שבין 4.6-4.9 מיליון דולר, ירידה של 17% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך גבוה מהצפי בשוק
איתן גרסטנפלד | (1)

חברת בריינסוויי 0.85%  הדואלית (סימול: BWAY) מדווחת על ירידה של כ-20% בהכנסות לצד הפסד נקי של כ-3.4 מיליון דולר. החברה פספסה את צפי האנליסטים להכנסות, אך עמדה בצפי לשורה התחתונה. החברה, צופה כי ההכנסות ברבעון השני יעמדו בטווח שבין 4.6 מיליון דולר ל-4.9 מיליון דולר - אמצע טווח - 4.75 מיליון דולר - גבוה בכ-10.5% ביחס לצפי האנליסטים.

> בריינסוויי מזנקת לקראת פרסום הדוחות - כל מה שצריך לדעת

> בריינסווי מציגה ביצועים עסקיים מצוינים אז למה היא נסחרת בשווי כל כך נמוך?

הכנסות החברה ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכמו בכ-4.2 מיליון דולר, ירידה של 20% בהשוואה לכ-5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-4.55 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על הפסד נקי של כ-3.4 מיליון דולר או 15 סנט למניה, בהשוואה לכ-1.9 מיליון דולר או 11 סנט למניה ברבעון המקביל. צפי האנליסטים היה להפסד של 15 סנט למניה.

תחזית פיננסית 

לדברי החברה, על אף שהיא אינה מתעתדת לספק תחזית פיננסית רבעונית באופן שוטף, בהתחשב בנסיבות שנוצרו ממגפת הקורונה, החברה מאמינה כי חשוב שמשקיעים ואנליסטים יבינו את המצב הנוכחי של עסקי החברה בסביבה משתנה זו. לכן, לרבעון השני של 2020, בריינסוויי מצפה להכנסות בטווח שבין 4.6 מיליון דולר ל-4.9 מיליון דולר. מדובר בירידה של כ-17% (אמצע טווח) ביחס להכנסות של כ-5.7 מיליון דולר ברבעון השני ב-2019, אולם צפי האנליסטים היה להכנסות של כ-4.3 מיליון דולר עבור הרבעון השני של 2020. 

 

ירידה בשיעור הרווח הגולמי לצד העמקת ההפסד התפעולי

הרווח הגולמי של החברה עמד על כ-3.1 מיליון דולר (76% מההכנסות), ירידה של כ-22.5% לעומת כ-4 מיליון דולר (78% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווחיות מיוחס לאחוז גבוה יותר של הכנסות מהשכרה לעומת מכירה ישירה.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

ההפסד התפעולי ברבעון הראשון עמד על 3.6 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 1.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

נכון לסוף הרבעון הראשון, לחברה מזומנים והשקעות קצרות טווח בהיקף של כ-18.2 מיליון דולר, בהשוואה ל-21.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, המשקף קצב שריפת מזומנים של 3.7 מיליון דולר, הנובע מעליית ההפסד התפעולי ועיכוב בגבייה מחלק מהלקוחות.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יגחגחג 24/06/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    שהמנכל יקנה מניות של עצמו.אני בחיים לא אכניס שקל לפח אשפה.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.