"הרבעון הראשון היה חריג לטובה, ועדיין - המגמה החיובית תימשך"
בשוק מכנים אותה ״סנו הקטנה״ בעיקר כי תחום הפעילות דומה, וכן - היא קטנה משמעותית מהגורילה בתחום - סנו. מדובר ב שניב 1.66% שנסחרת בשווי של 336 מיליון שקל. סנו אגב נסחרת בקרוב ל-3 מיליארד שקל. מניית שניב עלתה מתחילת מרץ בלמעלה מ-50% ותיקנה מטה, ועדיין היא סיפקה תשואה של מעל 305 בתקופה זו, בעיקר על רקע ההבנה שתחום מוצרי הניקוי גדל בהמשך "לחיים תחת הנגיף".
שניב שפועלת בתחום הנייר ומוצרי הניקוי, חוותה ביקושים גבוהים בעקבות התפשטות הנגיף, והשאלה הגדולה - האם זה יימשך? פסח ברנט מנכ"ל החברה סבור שהרבעון הראשון אמנם היה חריג לטובה ונראה שהן לא יחזרו ברבעון השני ועדיין המגמה החיובית תימשך. (הרחבה - תוצאות הרבעון הראשון של שניב)
במהלך הרבעון הראשון של 2020 המכירות גדלו ב-32% והרווח כמעט והכפיל את עצמו. כיצד אתם מסבירים שיעורי גידול שכזה?
״תוצאות הרבעון הן חריגות, והן מיוחסות למגמה בעקבות התפשטות הנגיף שהייתה בתחום הנייר ומוצרי הניקוי. בין 70% ל-80% מפעילות החברה הם השוק הקמעוני, שצמח בגלל נגיף הקורונה, והיתר הוא השוק המוסדי ופעילות החברה בתחום הרכב. יש לזכור ששווקים אלו נפגעו, ולכן יש השפעות מאזנות של הנגיף על שווקי הפעילות של החברה.
"למרות שמכירות הרבעון הראשון הם תוצאות חריגות שהושפעו נקודתית בגלל מגפת הקורונה, עדיין לחברה יש יעדי צמיחה משמעתיים עוד מלפני, וגם במהלך הרבעון ראינו צמיחה גדולה יותר של החברה על פני המתחרות. האופן שבו החברה עמדה ברמות המלאי ובשרשרת האספקה הם דברים שילכו אתנו קדימה, זה ללא ספק״
- הרווח של שניב עלה ב-89% - בזכות שערוך הנדל"ן
- שניב: הרווח ברבעון הרביעי נחתך ב-90% - המניה יורדת ב-5.7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כלומר, המגמה החיובית תימשך?
״בשנת 2018 ביצענו רכישה גדולה של חברת 'סאסטק' מתוך מגמה להרחיב את סך המוצרים שלנו ולאפשר מנועי צמיחה משמעותיים לחברה בשנים הקרובות. אכן ראינו צמיחה בשנת 2018, אך קטנה יחסית. לעומת זאת בשנת 2019 התחלנו לראות את תוצאות האיחוד, והצמיחה הייתה משמעותית. כשאתה קונה חברה גדולה כמו 'סאסטק' ו-'סאסא קוסמטיק' אז יש סינרגיות שאנחנו עושים וממשיכים לעשות גם בצד המכירתי, ואלו מגמות שלוקחות זמן, ולכן עוד מוקדם להגיד שהרבעונים האחרונים מייצגים את מלוא הסינרגיה.
"מה שכן ידוע שהשוק המוסדי המשיך להיפגע במהלך הרבעון השני, ואילו השוק הקמעונאי המשיך לצמוח. אך בשביל להגיד שזוהי מגמה צריך לחכות כמה חודשים. ללא ספק שהנגישות שלנו ללקוחות והזמינות שלנו ללקוחות, היתה יותר גבוהה ואנחנו מצפים שזה יצור יתרון אסטרטגי קדימה״
עד כמה השלמתם בעצם את הסינרגיה עם החברות הנרכשות?
״היא לא הושלמה לגמרי, אבל חלק גדול ממנה כן. השקת ליין מוצרי ״טאצ׳״ היא חלק מהסינרגיה שאנחנו מייצרים ורוצים לעשות גם בעתיד. נכון להיום האיחוד הוביל לחיסכון בעלויות בכל הקשור למטה החברה ולמערך השיווק, לצד גידול במכירות מוצרי החברה וכפועל יוצא גידול בהכנסות״
- גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
- העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
מה הם המוצרים העיקריים שלכם?
״לחברה יש שני מותגים עיקריים, הראשון הוא המותג העיקרי בשם ״טאצ׳״, מותג רוחבי הכולל מוצרי ניקוי, נייר ומוצרים למטבח ולבית. המותג השני הוא בתחום הטואלטיקה, בשם ״נובו״ שנחל הצלחה במהלך הרבעון בזכות מכירות האלכוג׳ל . בנוסף לחברה מותג פרימיום בתחום הנייר בשם לאבלי״
מה הם מגזרי הפעילות של החברה? אתם עובדים רק בשוק המקומי או מתכננים גם לייצא?
״בנוסף למותגי הבית שהחברה מוכרת, יש לנו פעילות גדולה בתחום ה-״פרייבט לייבל״, פעילות זאת היא ממוקדת, אנחנו מתמקצעים בה מאד וכיום אנחנו אחד מיצרניות הפרייבט לייבל הגדולות בשוק. לסאסאטק יש פעילות ייצוא בתחום הרכב ובמוצרי הניקוי, גם לשניב יש פעילות ייצוא אבל בהיקפים נמוכים. פעילות הייצוא צמחה השנה, ויש לה יעדי צמיחה ברורים, ללא ספק שפעילות זאת תגדל. כמו כן החברה מתכננת להגדיל את פעילות בשוק המוסדי ולהתייצב על רמה של 40% מהיקף הפעילות הכללי, ביחס ל60% בפעילות הקמעונאית״.
כיצד אתם ממוצבים בשוק ביחס למתחרות? כיצד אתם מתכננים להגדיל את נתח השוק שלכם?
״המוצרים שלנו הם איכותיים במחיר טוב לצרכן. החברה העלתה קמפיין פרסומי לראשונה בטלוויזיה, ואנחנו מתכוונים להמשיך בדרך זו. יש לנו יכולת פיתוח מוצרים מהירה. בכל חודש אנחנו משיקים מוצרים חדשים ויחד עם מערך המכירות החזק הם יהוו מנוע צמיחה משמעותי לחברה״
איפה תהיו עוד 3 שנים ?
״צריך להסתכל על שיעורי הצמיחה של החברה ולהבין לאן היא הולכת. עוד מלפני הקורונה החברה צמחה והיא תמשיך לצמוח, יחד עם שינוי תמהיל בפעילות החברה, שהשפיע וישפיע לחיוב על הרווחיות״
- 2.דלקניסט 16/06/2020 14:49הגב לתגובה זושווה להשקעה בטווח הקצר והארוך. יש לה את כל הנתונים להמשיך לצמוח ולגדול.
- 1.שולתתתת 16/06/2020 10:42הגב לתגובה זומצד שני עלתה בחדות מסביבות שער 300 עד לשער הנוכחי.בהצלחה!

אופנהיימר: אפסייד של 30% בטבע
בבית ההשקעות אופנהיימר מציינים לחיוב את השיפור בכל חטיבות הפעילות של חברת התרופות, את העלאת התחזיות להכנסות מאוסטדו ויוזדי, והתקדמות בפיתוח מולקולת ה-TL1A; מחיר היעד למניה על 30 דולר עם המלצת "תשואת יתר"
אופנהיימר מפרסמים סקירה חיובית על טבע טבע -1.91% בעקבות דוחות הרבעון השלישי, שבהם הציגה החברה הכנסות של 4.5 מיליארד דולר - עלייה של 3% מהתקופה המקבילה וגבוהה מהצפי שעמד על 4.34 מיליארד דולר.
כל חטיבות הפעילות - הגנריקה, הביוסימילרס ותרופות המקור - הראו שיפור בתוצאות, וטבע העלתה את התחזיות השנתיות שלה. בבית ההשקעות אופנהיימר משאירים את המלצת ה-Outperform ומחיר היעד על 30 דולר למניה, כשהם מתבססים על מכפיל 6.7 לרווח התפעולי המתואם של 2026.
צמיחה בכל החטיבות
בחטיבת הגנריקה נרשמה צמיחה של 2% בהכנסות, ל-2.58 מיליארד דולר, מעל תחזית השוק שעמדה על 2.41 מיליארד דולר. בארה"ב בלטה עלייה של 7% (במונחי מטבע מקומי), שהובילה להכנסות של 1.18 מיליארד דולר, בעוד שבאירופה נרשמה ירידה של 5% עקב בסיס השוואה גבוה. שאר העולם הציג צמיחה מתונה של 3%. תחת אותה חטיבה משולבות גם תרופות הביוסימילרס, שמהן כבר הושקו 10 תרופות, ועוד שש צפויות עד סוף 2027. אופנהיימר מציין כי השקת התרופות באירופה ב-2027 צפויה להאיץ את קצב הצמיחה בתחום, כאשר התחזית להכנסות נותרת על 800 מיליון דולר.
בחטיבת תרופות המקור הממוסחרות בלטה צמיחה משמעותית באוסטדו (Austedo) - עלייה של 38% ל-618 מיליון דולר. גם יוזדי (Uzedy) הציגה צמיחה של 24% ל-43 מיליון דולר, ואג’ובי (Ajovy) עלתה ב-19% ל-168 מיליון דולר. טבע מאשררת את תחזית ההכנסות לאוסטדו לשנת 2027 - 2.5 מיליארד דולר - וצופה כי לאחר חדירה לשוק האירופי היא תגיע להכנסות שיא של כ-3 מיליארד דולר. בהתאם לכך, החברה העלתה את התחזית השנתית ל-2025 ל-2.05-2.15 מיליארד דולר. גם יוזדי מתקדמת בקצב מהיר מהצפי - עם תחזית מעודכנת של 190-200 מיליון דולר השנה, לעומת 150 מיליון בתחזית הקודמת. שתי התרופות, יחד עם האולנזפין שצפויה להגיע לשוק ב-2026, מוערכות לייצר בשיאן בין 1.5 ל-2 מיליארד דולר.
- טבע מזנקת ב-21% - האנליסטים צופים אפסייד של עוד 25%
- טבע מכה את התחזיות בהכנסות וברווח; המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצד של הפיתוח, טבע מתכננת להגיש את זריקת האולנזפין (לטיפול בסכיזופרניה) ל-FDA עד סוף 2025, עם צפי למכירות מ-2026 והכנסות של עד 1.5 מיליארד דולר. מולקולת ה-TL1A, שמפותחת יחד עם סנופי, מתקדמת כמתוכנן, והחברה צופה לקבל בגינה תשלום ראשון של 250 מיליון דולר ברבעון הרביעי של השנה ועוד 250 מיליון נוספים ברבעון הראשון של 2026. בטווח הארוך מעריכה טבע כי מדובר בפוטנציאל הכנסות של 2-5 מיליארד דולר, לא כולל אינדיקציות נוספות.

גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
גולף גולף -1.96% חתמה על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת רשת האופנה לנשים ג'אמפ ועונות מבעל השליטה יואב שמע. מחיר העסקה עומד על כ-30 מיליון שקל, כאשר רוב הסכום יועד לכיסוי חובות הרשת הנרכשת. החוב של ג'אמפ ועונות מוערך בכ-20 מיליון שקל, כך שהסכום הנותר יועבר לבעלי הרשת, יואב שמע וארבעת יורשי השותף לשעבר אבי יפת, שמחזיקים בשליש מהבעלות. השלמת העסקה תלויה בהשלמת בדיקת נאותות ואישור דירקטוריון גולף.
הרשת הנרכשת מפעילה 63 סניפים ברחבי הארץ, רובם ממוקמים בקניונים מובילים ובמרכזי קניות פתוחים. חלק מהסניפים הם חנויות רחוב וסניפי אאוטלט. הרשת מתמחה באופנה לנשים במידות 40 ומעלה ומעסיקה כ-260 עובדים. גולף תוכל לבצע סינרגיה מיידית עם הרכישה החדשה על ידי איחוד המערכים הלוגיסטיים. צעד זה יחסוך לחברה כ-150 אלף שקל בחודש ששילמה ג'אמפ ועונות עבור שימוש במרלו"ג חיצוני. גולף תאחד גם את מטה החברה הנרכשת עם המטה שלה.
יואב שמע רכש את רשת ג'אמפ ב-2014 דרך בית משפט תמורת 800 אלף שקל, כאשר הרשת מנתה באותה עת 20 סניפים. כמה חודשים לאחר מכן איחד שמע את פעילותה עם רשת עונות שכבר הייתה בבעלותו. מאז הרחיב את הרשת ל-63 סניפים.
זו העסקה השנייה של גולף השנה, לאחר רכישת רשת חנויות סבון תמורת 6.5 מיליון שקל באוגוסט. את סבון רכשה גולף מתאגיד איב רושה הצרפתי, לאחר שהתאגיד סגר את מפעל הייצור בקריית גת ואת המערך הלוגיסטי והמטה בישראל. גולף, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, מפעילה כ-340 חנויות ונסחרת בשווי של 320 מיליון שקל. בניגוד לחברות מתחרות כמו פוקס וקסטרו, לגולף אין זכיונות על מותגים זרים, מה שמאפשר לה גמישות רבה יותר בקבלת החלטות.
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- הסוף לסאגה: קבוצת גולף תפעיל את רשת סבון בישראל תמורת 6.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרכישה של ג'אמפ ועונות צפויה לשמש כמנוע צמיחה לפעילות הקיימת של גולף בתחום אופנת הנשים. הרשת הנרכשת תתווסף ל-20 חנויות סבון שגולף רכשה ומעוניינת להרחיב ל-40 חנויות. גולף עלתה ב-7% מתחילת השנה ונסחרת לפי שווי של 314 מיליון שקל.
