סופרקום - הישראלית הקטנה שעלתה ביום אחד ב-90%
ביום שישי האחרון הודיעה החברה על קבלת חוזה ממשלת לטביה. בנוסף, האירועים בימים האחרונים בארה"ב מעוררים ספקולציות בנוגע לביקושים למערכות הניטור של החברה
האווירה בוול סטריט רותחת בימים האחרונים וזה בא לידי ביטוי לא רק בראלי שבמדדים המובילים אלא גם בזינוקים חדים מאוד של מניות קטנות. אחת מהן היא סופרקום הישראלית (סימול:SPCB) שטסה היום ביותר מ-90% לשווי שוק של 39.2 מיליון דולר.
חברת סופרקום הוקמה ב-1988 עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות ומצרי זיהוי ביומטרים ואלקטרוניים. פתרונות החברה שמישים בישומי רפואה, ביטחון, בקרה אלקטרונית ועוד.
החברה פרסמה ביום שישי האחרון כי קיבלה חוזה חדש לתקופה של 5 שנים לפריסת חבילת ניטור אלקטרוני עם ממשלת לטביה. התוכנית החדשה מיועדת לכסות את כל המקרים בפריסה ארצית המחייבים מעקב אלקטרוני על עבריינים. סופר-קום זכתה במכרז לאחר בו השתתפו 3 חברות.
החברה מציינים כי הפרויקט יחויב בשיעור חכירה חודשי והוא צפוי להתחיל לייצר הכנסות חוזרות תוך מספר חודשים מרגע השקת הפרויקט. בהודעת החברה לא צוין סכום הזכייה.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנו שמחים להכריז על זכייה נוספת באירופה בעסקי המעקב האלקטרוני שלנו לאחר תוכנית מצליחה בת 5 שנים אותה פרסנו ושירותנו במדינה זו. בתוכנית הקודמת, שירותי המבחן הלטבי היו חלוצי השירות שלנו במדינה וכבודנו לסייע להם ביישום טכנולוגיה ומסגרת חדשה זו עבור מדינתם. אנו שמחים לקבל שוב את הפרק ולהשיק פרויקט נוסף בן 5 שנים, עם מערך רחב יותר של יכולות טכניות. זה מדגיש את הצרכים הגוברים לטכנולוגיה יוצאת מן הכלל. בענף זה, כמו גם המשך האמון של הלקוחות הקיימים בפתרונות שלנו, "אמר נשיא ומנכ"ל החברה אריה טרבלסי.
- 5.יוסי 11/06/2020 11:59הגב לתגובה זועל פניו נראה מבטיח ומעניין אבל בדקתי קצת יותר וגיליתי חברה שתנהלת באופן מאוד בעייתי ולא חוקי. המון מקרים של תביעות מעובדים קיימים ולשעבר עד בקשה לפירוק. ספקים שלא מקבלים תשלומים וחברות ביטוח (כמעט כולן) תובעות על אי קבלת תשלומים. אז אם עושים קצת כסף מהמניה אז אחלה. אבל לא כדאי להשקיע לאורך זמן
- 4.המנייה הולכת לעלות לפחות פי 4 בחודש הקרוב, אני בפנים... (ל"ת)שגיא 09/06/2020 09:44הגב לתגובה זו
- 3.אורן 09/06/2020 08:36הגב לתגובה זורק תיקון קטנטן: מערכות מסוג זה ישמשו בעתיד הקרוב כנגד כולנו - ולא כנגד עבריינים הצצה לעתיד הקרוב - הסתכלו מה קורה בסין היום מבחינת רישות ומעקב אחר אזרחים
- 2.משה 09/06/2020 08:11הגב לתגובה זובראלי הזה בנאסדק
- 1.א 09/06/2020 00:14הגב לתגובה זוחברה שמנוהלת על ידי אבא ושני בנים, ללא ספרים מסודרים או שקיפות במספרים.
- יוסי 11/06/2020 12:02הגב לתגובה זוהתנהלות מוזרה. מדובר בחברה משפחתית או ציבורית? האבא הוא המנכל האמא יו"ר דריקטוריון והבנים מנהלים בחברה. הייתי בודק פעמיים לפני שמשקיע
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
