פקק תנועה תחבורה רכב תשתיות נדלן
צילום: Istock

בעל רכב? ייתכן שמגיע לך 250 שקל

תביעה נגד משרד התחבורה - גובה אגרת רכב בשעה שיש הגבלות ולא ניתן להשתמש ברכב - תובעים החזר של 300 מיליון שקל לבעלי רכבים
אור צרפתי | (21)
נושאים בכתבה אגרת רישוי רכב

לבית  המשפט המחוזי הוגשה הבוקר תביעה ייצוגית על סכום כולל של 300 מיליון שקל, כנגד משרד התחבורה. התובע, יוסף עמוס בוחניק המיוצג ע״י עוה״ד מתן ח.פריידין, תובע בגין תשלום אגרת רכב אשר לא נעשה בו שימוש בהוראת המדינה, במשך תקופת הגבלות התנועה והסגר. 

 

החל מאמצע מרץ החלה ממשלת ישראל להטיל מגבלות תנועה על הציבור הישראלי, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בתקופת הגבלות התנועה צומצמה עד מאד האפשרות של אזרחי מדינת ישראל לעשות שימוש בכלי רכבם, כמו כן במשך תקופת הסגר לא יכלו לעשות שימוש בכלי רכב כלל. על כן התביעה טוענת כי מדינת ישראל מצד אחד גבתה את הסכום המלא על אגרת רישוי הרכב, ומנגד מנעה מן הציבור לעשות בו שימוש.

 

על פי הנתונים שהציגה התביעה, הנזק שנגרם לבעלי הרכב במדינת ישראל בגין תשלום אגרה עודף, מוערך ב-196 שקל בגין הסגר החלקי, ו-42.5 שקל בגין הסגר המלא. עוד טענה התביעה כי במדינת ישראל כ-3.5 מיליון כלי רכב, וכי 3 מיליון מתוכם הינם כלי רכב פרטיים, ועל כן הנזק המצרפי הכולל בגין הסגר החלקי והמלא מוערך בכ-300 מיליון שקל. 

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 21.
    משה חזקיה 27/05/2020 16:58
    הגב לתגובה זו
    איך מקבלים את ההחזר??
  • 20.
    מוני חנניה 26/05/2020 12:06
    הגב לתגובה זו
    אמת וצודק.
  • 19.
    איזה שטות. אז שיתבעו גם את חברות ביטוח (ל"ת)
    עוז 26/05/2020 00:03
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    משה מיציע א 25/05/2020 10:07
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לחלום למישהו יקבל החזר. העורך דין רוצה להתעשר? גם אם הרכב לא נוסע , למשל בשבת, אם הרכב נמצא על הכביש צריך לשלם.
  • 17.
    כל הטסטים והמיסים הם גזלה אחת גדולה (ל"ת)
    יש לבטל לאלתר 25/05/2020 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    איקו 25/05/2020 09:53
    הגב לתגובה זו
    300 מיליון עדיף שישארו בקופת המדינה עבור תשתיות כבישים וכו כמו שהשר כץ עשה במשך 10 שנים..
  • 15.
    חמור 25/05/2020 08:37
    הגב לתגובה זו
    למה שילמנו שווי שימוש על רכב בליסינג בזמן שלא היה לו שימוש פרטי . בושה וחרפה שגובים את זה . הצ'ופר היחיד שהיה לאדם העובד ולקחו אותו - אז שיחזירו עכשיו כי בחודשיים האלה אסור היה לנסוע למטרות פרטיות אלא רק לעבודה למי שעבד בכלל . נא להחזיר לאלתר - זה מגיע לאלפי שקלים למי שמבין ...
  • 14.
    שלום כהן 25/05/2020 07:53
    הגב לתגובה זו
    לפחות שיזכו אותנו במחיר של שנה הבאה ושיורידו אתאת האגרת רדיו ממחיר הטסט ההזויי כי מי שומע רדיו באוטו
  • 13.
    תבע גם את הביטוח (ל"ת)
    יעקב 25/05/2020 07:47
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אנונימי 25/05/2020 06:12
    הגב לתגובה זו
    זה יופי לתבוע את המדינה..תמיד כולנו בעד..אבל, יש גבול !מצאו להם עוכרי הדין שיטה להתעשרות קלה בשיטת מצליח . אם יפסיד - זה כמה אלפי ש"ח אם ירוויח -יגרוף מיליונים לכיסו.אחלה שיטה לאינפלציית עוכרי הדין .סדק , סדק תרדוף..
  • 11.
    גם את חברות הביטוח צריך לתבוע על אותו דבר (ל"ת)
    עירית 24/05/2020 23:40
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    תביעה מוצדקת!! (ל"ת)
    מדינת הגנבים 24/05/2020 23:01
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אחד העם 24/05/2020 22:24
    הגב לתגובה זו
    "ד המחפש פרסום חינם וזה ניתן לו כאן.
  • 8.
    א.ק 24/05/2020 21:50
    הגב לתגובה זו
    יש לי 2 רכבים פרטיים, מתי לדעתכם נקבל את הפיצוי?
  • 7.
    אחרת מי יממן להם כביסה בלונדון? גלידה פיסטוק או 16 24/05/2020 21:42
    הגב לתגובה זו
    אחרת מי יממן להם כביסה בלונדון? גלידה פיסטוק או 16 מליון כוזבים במניות?...
  • 6.
    חיים 24/05/2020 20:08
    הגב לתגובה זו
    בכלל אגרת הרכב זאת שערורייה,המחיר מאד גבוה ולא דומה למחירים בעולם.
  • 5.
    האמיתי 24/05/2020 19:57
    הגב לתגובה זו
    השופטים אלופים להגן על אינטרס המדינה!
  • 4.
    משה חזקיה 24/05/2020 19:24
    הגב לתגובה זו
    הכל טוב ויפה, איך מצטרפים לתביעה ???
  • 3.
    ומה לגבי ההחזר על הביטוח רכב וביטוח חובה ?!! (ל"ת)
    אליהו 24/05/2020 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אנונימי 24/05/2020 19:22
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד!!
  • 1.
    אזרח 24/05/2020 18:44
    הגב לתגובה זו
    הנזק שלנו רק מתחיל!
ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

המהפך הטורקי: ארדואן נוטש את פוטין לטובת טראמפ? עסקאות ענק בין המדינות

פגישת פסגה בניו יורק, הסכמי אנרגיה חסרי תקדים, ומשחק כפול מסוכן בין וושינגטון למוסקבה


עמית בר |

טורקיה מתכננת לחתום כבר בשבוע הבא על שורת עסקאות אנרגיה חדשות עם ארצות הברית, גם על מנת לחזק את יחסיה עם וושינגטון בזירה הביטחונית והגיאו-פוליטית. ההסכמים, על פי התקשורת האמריקאית צפויים לכלול התחייבויות לרכישת כמויות נוספות של גז טבעי נוזלי (LNG) אמריקאי, כחלק ממהלך רחב יותר של גיוון מקורות האנרגיה של אנקרה, שמטרתו להפחית את התלות במקורות מסורתיים ולחזק את הביטחון האנרגטי של המדינה. עסקאות אלה, שייחתמו על רקע המתיחות הגלובלית בשוקי האנרגיה, עשויות להגיע להיקף של 15 מיליארד מטר מעוקב בשנה עד 2028, ויכללו שותפויות עם ענקיות אמריקאיות כמו צ'נייר אנרג'י (Cheniere Energy).

במקביל, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן צפוי להיפגש עם מקבילו האמריקאי דונלד טראמפ בשולי עצרת האו"ם בניו יורק בסוף ספטמבר, פגישה שעשויה לסמן עידן חדש ביחסים הדו-צדדיים. לאחר שנים של מתיחות סביב רכישת מערכות נשק רוסיות כמו S-400 והדעות המנוגדות על סוריה. ההתקרבות הזו היא מהלך אסטרטגי מצד ארדואן, שמנסה לנווט בין כוחות גלובליים מתחרים. הפגישה, שצפויה להתמקד בנושאי אנרגיה וביטחון אזורי, מגיעה על רקע לחץ אמריקאי להפחתת התלות הרוסית באנרגיה, כפי שטראמפ דוחף מאז תחילת כהונתו השנייה. ארודאן מספק לו כאן מתנה גדולה, וזה יחזק את כוחה של טורקיה מול ארה"ב. לא הכי טוב לישראל, במילים עינות. 

בין רוסיה לארה"ב - מאזן עדין

טורקיה מוצאת עצמה בעמדה מורכבת, כשחקנית מרכזית בשוק האנרגיה הגלובלי, המנסה לשמור על איזון דיפלומטי-כלכלי בין שתי מעצמות יריבות. מצד אחד, רוסיה נותרה ספקית מרכזית: לפי נתוני הרגולטור הטורקי, היא סיפקה כ-41% מיבוא הגז של טורקיה בשנת 2024, עם עלייה מתחילת השנה. צינור הטורקסטרים (TurkStream), שמספק גז רוסי ישירות לאנקרה, ממשיך לשחק תפקיד קריטי, במיוחד על רקע הסנקציות המערביות על מוסקבה. מצד שני, ארה"ב הפכה לספקית LNG מובילה, עם עלייה כמעט כפולה במשלוחים בין 2020 ל-2024, ועלייה נוספת ל-44% מנתח היבוא ברבעון הראשון של 2025. ההסכם החדש מגדיל עוד יותר את היקף משלוחי הגז ויוצר תלות וקשר כלכלי חזק בין המדינות. 

המדיניות הכפולה הזו משקפת את האסטרטגיה של ארדואן: שמירה על יחסים יציבים עם רוסיה, שממשיכה לבנות את תחנת הכוח הגרעינית Akkuyu, פרויקט ענק בשווי 20 מיליארד דולר שצפוי לספק 10% מצריכת החשמל הטורקית עד 2030 ובמקביל התקרבות לוושינגטון. טראמפ, שדורש ממדינות נאט"ו לצמצם רכישות אנרגיה רוסיות, רואה בטורקיה שותפה פוטנציאלית במאמץ זה, במיוחד לאור תפקידה כגשר אנרגטי לאירופה. עם זאת, טורקיה אינה מתכננת לנתק את הקשרים עם מוסקבה; להיפך, היא בוחנת אפשרויות להפוך למרכז עיבוד ואחסון LNG מרוסיה, מה שיאפשר לה להרוויח מהסנקציות המערביות.

שיתופי פעולה גרעיניים 

בנוסף לגז, טורקיה בוחנת אפשרויות חדשות בתחום הגרעין, שם היא משלבת בין שותפויות קיימות לבין הזדמנויות חדשות. לצד הפרויקט הרוסי באקויו, אנקרה מעוניינת לשלב חברות אמריקאיות בהשקעות בתחנות גרעיניות קטנות מודולריות (SMR - Small Modular Reactors). טכנולוגיה זו, שנחשבת זולה, מהירה להקמה ובטוחה יותר מתחנות גרעיניות מסורתיות, תואמת את תוכנית טורקיה להגיע ל-20 ג'יגה-וואט קיבולת גרעינית עד 2050, כולל 5 ג'יגה-וואט מסוג SMR.