אורן עזר מנכל אלקטריאון
צילום: יח"צ

אלקטריאון: הצלחה בניסוי טעינה אלחוטית של משאית חשמלית בשוודיה

ערכה ניסוי במטרה להשלים אינטגרציה מלאה של המערכת על גבי משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטי החברה; השלב הבא: טעינה דינאמית של המשאית באמצעות התשתית שהונחה בכביש בגוטלנד
איתן גרסטנפלד | (5)

חברת אלקטריאון 0.02%  העוסקת בפיתוח "כביש חכם", מדווחת על הצלחה בניסוי טעינה אלחוטית סטטית של משאית חשמלית על מסלול ניסויים בשוודיה. ההצלחה מובילה את החברה לשלב הבא שיתרחש במרץ - טעינה דינאמית של המשאית באמצעות התשתית שהונחה בכביש בגוטלנד בחודש נובמבר 2019.

על פי הדיווח, החברה השלימה בהצלחה, ניסוי טעינה אלחוטית סטטית של משאית חשמלית על מסלול ניסויים בשוודיה. מטרת הניסוי הייתה השלמת אינטגרציה מלאה של המערכת בשוודיה על גבי משאית חשמלית כבדה המצוידת במקלטי החברה, לפני הפעלה דינאמית בכביש ציבורי בגוטלנד.

כעת מוכנה המערכת לשלב הבא שיתרחש במרץ - טעינה דינאמית של המשאית החשמלית באמצעות התשתית שהונחה בכביש בגוטלנד בחודש נובמבר 2019. הכביש, המבוסס על טכנולוגיית הטעינה האלחוטית הדינמית שפיתחה החברה, יהיה הראשון בעולם הטוען משאית ‏ואוטובוס חשמליים תוך כדי נסיעה.

המשאית החשמלית של החברה במהלך הניסוי, צילום: יח"צ

מה כלל הניסוי?

לצורך הניסוי הקימה החברה מתקן ניסויים ליד שטוקהולם, בשטחה של חברת NCC, שותפה של אלקטריאון בפרויקט ההדגמה בגוטלנד. האינטגרציה בניסוי שנערך, כללה שילוב מלא של חמישה מקלטים בגחון המשאית, המצוידת בסוללה, טריילר (נגרר) במשקל 40 טון, התקנה של סלילי כביש על גבי כיבוש ניסויי שנבנה לצורך הבדיקות, יחידת ניהול הכביש שהוצבה בצידיו, ויחידת שליטה המבוססת רשת סלולאר שביכולתה לשלוט באופן מלא על כל המערכת.

הניסוי נערך בתנאי מזג אוויר חורפיים המאפיינים את החורף בשוודיה, כשהטמפרטורה הייתה בסביבות האפס מעלות. המערכת נשלטה מרחוק באופן מלא מרחוק מקרון השליטה של החברה באתר.

במסגרת הניסוי, נמצא כי יחידת השליטה תקשרה עם כל יחידות המערכת דרך ערוץ סלולר, המאפשרת שליטה בכל פרמטר במשאית; הפעלה וכיבוי של מקלטים, ניטור ההספק המועבר לסוללה (מתח וזרם), ניטור הטמפרטורה וזמן ההפעלה.

בחברה מציינים כי ניתן לקבל חיווי על כמות האנרגיה המועברת בסלילים בכביש, לנטר את הטמפרטורות ביחידות הניהול בצדי הכביש ולצפות ביעילות וזרימת האנרגיה הכללית למשאית בזמן אמת. החיווי מאפשר למפעיל הכביש את היכולת לחייב כל כלי רכב הנוסע על הכביש לנסוע בביטחון על ידי ניהול העומסים והשליטה באופן מדויק.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

טעינה ראשונית של 65 קילו וואט

על פי החברה, המערכת פעלה בהתאם לתכנון, כשכל מקלט נבדק בתחילה לבד מול סוללת המשאית והעביר על פי הדרישה 20 קילו וואט. 3 מקלטים יחדיו העבירו 60 קילו וואט, ו-4 מקלטים העבירו אנרגיה של 65 קילו וואט. זאת לאור מגבלת קצב הטעינה של הסוללה במשאית, אשר אינה מאפשרת מעבר אנרגיה מעבר ל-65 קילו וואט.

במהלך החודשים הקרובים מגבלה זו תוסר, כך שתתאפשר טעינת הסוללה באנרגיה של מעל 120 קילו וואט. כלומר, שימוש ב-5 מקלטים המעבירים 25 קילו וואט כל אחד, כך שהחברה תעמוד ביעד ההספק שהציבה לעצמה.

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון: "תוצאות הניסוי שבוצע כעת בשוודיה הינן הישג יוצא דופן בדרכה של אלקטריאון להגשמת יעדי החברה בפרויקט הראשון בגוטלנד. המערכת פועלת על פי התכנון ומטעינה את סוללת המשאית בצורה אלחוטית וכעת אנו נערכים לעמידה ביעד הבא כבר בחודש מרץ הקרוב והוא ביצוע נסיעת מבחן ראשונה למשאית בכביש ציבורי בגוטלנד. אנו נרגשים לראות את הטכנולוגיה פועלת מחוץ לישראל וכן נרגשים לראות את העניין הרב שהמערכת של אלקטריאון מייצרת בעולם. אנו גאים לראות כיצד טכנולוגית הכביש החשמלי שלנו משתלבת במהפכת חשמול התחבורה העולמית. בקרוב נתחיל בפריסת התשתית גם בתל אביב".

בחודש שעבר דיווחה החברה, על הצלחת מערכת החברה במבדקי EMC (תאימות אלקטרומגנטית), ו-EMF (שדות אלקטרומגנטים). המבדקים הינם תנאי הכרחי להפעלת המערכת במסגרת פרויקט ההדגמה בשוודיה ובתל אביב.

לפני כחודשיים דיווחה החברה על חתימת מזכר הבנות עם EnBW חברת חשמל גרמנית, במסגרתו, EnBW תרכוש שלושה פרויקטים, כאשר ההתקנה הפיזית הראשונה צפויה בתחילת 2021. לא דווח על סכומים כלשהם.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מקסוול 19/02/2020 13:20
    הגב לתגובה זו
    מי יתן להם לפרוס כאלה משדרים מסרטנים בכביש? בדיחה עצובה.
  • 2.
    יוסי 17/02/2020 17:22
    הגב לתגובה זו
    לבצע טעינה מרחוק זה לא בעייה. הבעייה שהטעינה תהיה יעילה אנרגטית. רוב הסיכויים שאם לא צויינה הנצילות אז היא לא גבוהה, ולכן המערכת לא תהיה כלכלית גם כשתושלם.
  • מרדכי 18/02/2020 15:50
    הגב לתגובה זו
    הם דיווחו על 87%
  • חחח (ל"ת)
    ביבי 19/02/2020 13:21
  • 1.
    אלקטריאון זבל 17/02/2020 15:40
    הגב לתגובה זו
    ראו הוזהרתם
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.