טבע
צילום: istock

זה נראה רע עבור טבע: אגרות החוב בתשואה דו-ספרתית

ברקע להורדת הדירוג אמש של מודי'ס, אגרות החוב של החברה צנחו הערב לשפל חדש והן מבטאות תשואה דו ספרתית! במקביל, ייתכן כי הלחץ על מחיר המניה עלול להתגבר מסיבות טכניות
עמית נעם טל | (32)

זה נראה רע מאוד עבור טבע  (סימול:TEVA). בעוד השוק האמריקני התייצב הערב, כאשר מרווחי האשראי בשוק הקונצרני ירדו במעט, מניית החברה איבדה 2.4% וירידה לרמה של 6.16 דולר למניה בלבד - שפל של 20 שנה. במקביל, אגרות החוב של החברה התרסקו הערב, והן מבטאות תשואה ספרתית.  

נזכיר כי אמש הותירה סוכנות הדירוג מודי'ס את הדירוג של טבע ללא שינוי על  Ba2, אך שינתה את אופק הדירוג ל"שלילי". במודי'ס הסבירו כי "לטבע יש חוב גדול שיגיע לפירעון בשנים הקרובות, כולל מעל 2 מיליארד דולר בסוף 2020. בהתבסס על תחזיות מודי'ס לתזרים המזומנים, סוכנות הדירוג מאמנה שלטבע יש את הנזילות הנדרשת לשלם עבור החוב שייפרע ב-2020. יחד עם זאת, החוב שיגיע לפירעון ידרוש חלק גדול מהמזומן והתזרים של טבע ב-18 החודשים הבאים. טבע לא תייצר את הסכום הנדרש לשלם את החוב ב-2021 - כ-4.2 מיליארד דולר". והוסיפו כי "החשיפה של החברה להליכים המשפטיים בתחום האופיואידיים נותרת דאגה מרכזית ומייצרת סיכון ליכולת לגייס חוב למימון מחדש, בריביות אטרקטיביות".

התגובה בשוק האג"ח ברורה: מחירי האג"חים לטווח הבינוני והארוך של החברה נפלו לשפל כל הזמנים

 

במילים פשוטות: מתחילים לתמחר חדלות פירעון של החברה בשנים הקרובות

 

בתוך כך, ייתכן כי החברה תאלץ להיתקל כעת בבעיה נוספת, שהיא יותר טכנית. הירידה במחיר המניה לרמות שפל עלולה להכריח כעת גופים מוסדיים למכור את המניה. מחיר המניה עומד היום על 6.16 דולר למניה, כאשר המהלך צפוי לצאת לפועל מתחת ל-5 דולר למניה. ייתכן מאוד כי חלק מהלחץ כעת על מנית החברה נובע ממכירות של גופים אלו. 

תגובות לכתבה(32):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 25.
    מגיע להם חברה של תאבי בצע גנבים (ל"ת)
    איציק 18/08/2019 06:41
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    העכברים שכרסמו בה, ברחו מזמן ושללם בידם!.. (ל"ת)
    העכברים ברחו מזמן!.. 17/08/2019 22:13
    הגב לתגובה זו
  • 23.
    דני 17/08/2019 20:44
    הגב לתגובה זו
    וספקולנטים רוכשי חברות גססות אולי יגעו בה
  • 22.
    איזה תותח גורביץ, המליץ על טבע בגלל גרפים חחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    אלין 17/08/2019 16:35
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    אחד העם 17/08/2019 14:21
    הגב לתגובה זו
    טבע חולה יותר מהפציינטים.כל פעם נחשב עוד רקבון. איפה היו המנהלים, הדירקטורים, המבקר הפנימי, הרשויות??? כואב הלב. השחת הערך הכי גדולה וזה לא פותח מהדורות חדשות. מעניין למה
  • 20.
    שי 17/08/2019 13:14
    הגב לתגובה זו
    https://en.globes.co.il/en/article-warren-buffets-huge-losses-on-teva-stake-mount-1001297330
  • 19.
    טבע היתה מאז ומתמיד בועת פונזי בהובלת הורביץ שחלב את המ (ל"ת)
    אמנון 17/08/2019 08:35
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    אברהם 17/08/2019 07:41
    הגב לתגובה זו
    מדוע לא דורשים מהמנהלים שקבלו שכר ובונוסים במליוני דולרים להשיב כסף לחברה
  • 17.
    אלי 16/08/2019 23:14
    הגב לתגובה זו
    לקחתי טבע נראה שתתחיל מסע התאוששות. לפחות לטווח הקצר בינוני. סימנים של בניית תבנית למהלך עולה. לוקח את הצאנס...לא ממליץ.
  • 16.
    בני גור 16/08/2019 17:14
    הגב לתגובה זו
    הגדילו את השורק, כמה שרק תוכלו. לא תירשו להשיב אגורה. החברה מחוקה לגמרי, שהבנק לא ינצל את הרווחים שאתם מפיקים, ויגדיל את העמלה.
  • 15.
    הלוואי יקרסו תאבי בצע מגעילים (ל"ת)
    איציק 16/08/2019 16:18
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    קובי 16/08/2019 11:54
    הגב לתגובה זו
    נראה לי הכל מפוברק. איך ייתכן שמנכ"ל כושל שמעורב במעשים פליליים של החברה מקבל שכר של עשרות מליונים בשנה? איך משלמים בונוסים לעובדים על ביצועים? איזה בונוס ועל אילו ביצועים? החברה מושחתת מהיסוד.חברת דגל עאלק.
  • הבונוס זה דבר קדוש בוולסטריט בדיוק כמו השבת וליל הסדר (ל"ת)
    א 17/08/2019 09:50
    הגב לתגובה זו
  • נילס 16/08/2019 14:26
    הגב לתגובה זו
    ורב בגלל החוצםהההזו ממליץ לכל בר דעת לזרוק כל מניה של טבע. להזכירכם מדובר בחברה חצופה שלא שילמה אגורה למדינה. גישה דוחה כלפי כולנו מובילה להתרסקות מפוארת
  • 13.
    דני 16/08/2019 10:38
    הגב לתגובה זו
    התשואות עלו מחירי האג"ח ירדו
  • 12.
    פרי 16/08/2019 10:13
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לחלק בונוסים ענקיים למנהלים זה פוגע בכל החברה
  • 11.
    ניבי דשל 16/08/2019 09:56
    הגב לתגובה זו
    למה גופים מוסדיים שאמורים לקחת החלטות השקעה ימכרו מניה רק מפני שהגיעה למחיר של 5$ ? האם קיימים חוקי בורסה (NASDAQ) שמייצרים לחץ על הגופים האלו לבצע מכירות טכניות בהגעה לכזה מחיר ? איזו מן עבודה עיתונאית זו כאשר הכתב כותב משפט כזה ללא הסבר או ללא נימוק ? האם זה אתר שמתיימר להיות אתר עיתונות כלכלית מוביל ?!
  • אבי 17/08/2019 15:48
    הגב לתגובה זו
    יש גופים גדולים שלא קונים מניות שמחירם פחות מ5 דולר הם פשוט ימכרו את הנייר אם יגיע לניר הזה
  • יהונתן 17/08/2019 00:56
    הגב לתגובה זו
    גופים רבים אינם רשאים על פי הפרוטוקולים שלהם להשקיע בחברות שנסחרות מתחת ל 5$. כך שחברות רבות עלולות וחייבות להיפטר מהמניה.
  • אלון 16/08/2019 23:16
    הגב לתגובה זו
    כותבים.
  • 10.
    בוריס 16/08/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    למה אין כתבות על השורטים שמפילים את המניה סתם בסופו של יום עם המוסדיים חייבים למכור ב5 לשם הם יכוונו ואז ילכו לחפש פראיים אחרים
  • רובי 17/08/2019 22:38
    הגב לתגובה זו
    כל הזמן שטבע יורדת גם אופקו מתרסקת למה?
  • 9.
    galya maor the dog (ל"ת)
    vigodman the dog 16/08/2019 09:23
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    כל הכתבים ממחזרים כתבות,נמאס!!! (ל"ת)
    שי 16/08/2019 09:09
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דווקא במחיר כזה המוסדיים ייקנו... (ל"ת)
    אייל 16/08/2019 08:48
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ישראל 16/08/2019 08:46
    הגב לתגובה זו
    למה?. למה הדירקטריון והמנכ"ל שרפו באש הטמטום 40,000,000,000 דולר. למה?
  • 5.
    אף גוף מוסדי שמכבד את עצמו לא יקנה אגח של טבע (ל"ת)
    רן 16/08/2019 08:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אזרח מודאג 16/08/2019 07:12
    הגב לתגובה זו
    כאשר יש" דם" בחובות זה הזמן לקנות
  • 3.
    הירידות נגמרוהולכים לשיאים חדשים (ל"ת)
    צחי הנגבי 16/08/2019 06:17
    הגב לתגובה זו
  • משהו שמכר בהפסד ענקי 17/08/2019 10:46
    הגב לתגובה זו
    אין סיכוי. המניה מחוקה
  • 2.
    אבי 16/08/2019 06:16
    הגב לתגובה זו
    קנו מניות ותעודןת לונגנהולכים ךעליות חדות
  • 1.
    בן 16/08/2019 06:09
    הגב לתגובה זו
    איך מוומטם חסר אחריות אחד מחריב עולם שלם. היטלר עשה זאת קודם. ויגודמן.. חתיכת אפס.. יש לך מזל שזה בסופו של דבר רק כסף. אני מקווה שאתה מתבייש לצאת מהבית ולא מראה את הפרצוף שלך בציבור. גרמת לי 70 אלף שקל הפסד. רק בגללך.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: