מיכה קאופמן מייסד Fiverr
צילום: יובל טואג

אופנהיימר על פייבר: "ההזדמנות גדולה. החברה עדיין בתחילת דרכה"

פייבר המקשרת בין פרילנסרים ללקוחות גובה 25% עמלה; באופנהיימר מעניקים מחיר יעד של 32 דולר, לעומת מחיר של כ-26 דולר בשוק
ערן סוקול | (1)

פייבר הישראלית, המנוהלת על ידי מיכה קאופמן, ונסחרת בוול סטריט (סימול: FVRR) מפתחת פלטפורמה אינטרנטית שהופכת להיות מאוד פופולארית - קישור בין נותני שירות (פרילנסרים) לבין לקוחות. ככה אתם יכולים לשכור מעצב בהודו (בעלות נמוכה), וככה חברת תוכנה יכולה לשכור מתכנת ישראלי (מומחה בתחום מסוים).

הרעיון נשמע מעניין, המדל העסקי גם - גביית עמלה של כ-25% מכל עסקה. אבל, כמובן שאין שוק בלי תחרות. השאלה הגדולה אם פייבר נותנת משהו שאין לאחרים, והאם היתרונות שלה הם כאלו שמציבים אותה כחברה שהיא כאן כדי להישאר. באופנהיימר סבורים שכן.

מדובר בחברה שהנפיקה רק לפני מספר חודשים ומנייתה נסקה בימים הראשונים ב-100% לפני שחזרה כל הדרך למטה למחיר נוכחי של כ-26.1 דולר, המבטא שווי של 870 מיליון דולר - על פניו שווי גבוה לחברה שמפסידה מעל 20 מיליון דולר בשנה ומוכרת בקצב של קרוב ל-80 מיליון דולר. אבל זה מה שאמרו על חברות אינטרנט רבות. 

באופנהיימר מעריכים שהסיכויים של החברה עולים על הסיכונים והם מספקים המלצה חיובית עם מחיר יעד של 32 דולר לעומת מחיר שוק נוכחי של 26 דולר - פרמיה של 23%. אבל מה שמעניין עוד יותר, זה שהם מצפים לצמיחה מרשימה בעשור הקרוב, כאשר להערכתם הרווח יגיע בעוד עשור לקרוב ל-100 מיליון דולר על מחזור של מעל לחצי מיליארד דולר (ראו תחזית אופנהיימר ל-10 שנים קדימה בטבלה למטה).    

 

הוצאה ממוצעת ללקוח

"בדומה לחברת WIX הישראלית, ההשקעה ברכישת לקוחות חדשים מחזירה את עצמה בפרק זמן קצר, כ-6-7 חודשים בממוצע", כותבים באופנהיימר ומוסיפים - "במקביל לנתח גבוה של 57% של הכנסות חוזרות מלקוחות קיימים. בכך, המודל העסקי של פייבר מאפשר פוטנציאל לשיפור ניכר בשיעורי רווחיות, מהפסד EBITDA של כ-20 מיליון דולר בשנה כעת לשיעור EBITDA חיובי של 25% הצפוי בתחזיתנו ל-2029".

"חברת פייבר מהווה דוגמה של טכנולוגיה המשמשת בשוק גדול ומבוזר הרבה יותר מאשר מתחרתה הציבורית Upwork (סימול: UPWK) הפונה לשוק המקצועי, שמרני יותר וצומח פחות. בנוסף, כ-70% מהכנסות פייבר מגיעות ממדינות דוברות אנגלית, מצב המאפשר פוטנציאל להתרחבות גלובאלית בשפות נוספות".

 

"אנו מתחילים לסקר את מניית FVRR בהמלצת  Outperform עם מחיר יעד של 32 דולר, בהתבסס על מכפיל מכירות של 7.4 לתחזית 2020, פרמיה למתחרות הציבוריות בתחומי marketplace שונים (UPWK, ANGI, FTCH, ETSY, CARG) בשל שיעורי צמיחה גבוהים של FVRR והזדמנות שוק משמעותית, הנמצאת עדיין בתחילת דרכה.

תמצית התחזית של אופנהיימר לעשר השנים הבאות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Business 09/07/2019 16:52
    הגב לתגובה זו
    יש לי ניסיון מצוין חיובי עם Upwork מקווה ש פיבר יצליחו, לא בדקתי הממשק שלהם וידידותיות למשתמש . של Upwork מצוין . אני מומחה בהנדסת אנוש M/M העמלה שהוזכרה גבוהה מידי ואם התכנה של פיבר יעילה אזי העמלה צריכה להיות נמוכה בהרבה . בהצלחה לפיבר אך יש לי תהיות .
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: