טסלה
צילום: Istock

טסלה צפויה לעלות את מחירי הרכבים ב-3%

12 ימים בלבד לאחר שהודיעה החברה על הורדת מחירים, החברה צפויה לעלות המחירים בחזרה. בנוסף, החברה טוענת כעת כי תסגור פחות חנויות מהתחזית הקודמת
עמית נעם טל |

אין רגע דל ביצרנית המכונית טסלה (סימול:TSLA), כאשר נראה הערב כי החברה שוב משנה את אסטרטגיית המכירה שלה.

לאחר שהודיעה לפני פחות מחודש על כוונתה לסגור מספר רב של חנויות, החברה מודיעה הערב כי היא החליטה לשנות את ההחלטה הקודמת, והיא צפויה להשאיר כעת חלק נכבד מסניפי המכירות של החברה. "בחודש שעבר הכרזנו כי אנחנו נסגור הרבה מהחנויות שלנו ונעבור למכירות מקוונות בלבד. בשבועיים האחרונים ביצענו הערכה קפדנית של כל אחד מהחנויות הקמעונאיות של החברה, והחלטנו לשמור על מספר רב יותר של חנויות פתוחות ממה שהודענו קודם לכן", טוענים הערב באתר החברה.

בנוסף, החברה מודיעה כי היא צפויה לייקר את רכבי החברה, וזאת לאחר שהודיעה על 3 הורדות מחיר בחודשיים האחרונים, כאשר האחרונה התבצעה לפני 12 יום בלבד. "כתוצאה מאי סגירת חלק מחנויות החברה, טסלה תצטרך להעלות את מחירי הרכבים בכ -3% בממוצע ברחבי העולם", נטען היום באתר החברה.

הודעת החברה הערב מגיעה לאחר שביום חמישי האחרון דיווחה רשת החדשות CNBC כי טסלה עדיין לא בחרה את מיקום המפעל לייצור רכב השטח של החברה, מודל Y, וזאת למרות שהחברה צפויה לחשוף את הרכב בסופ"ש הקרוב (לכתבה המלאה).

מניית החברה מגיבה הערב לדיווחים בעליות שערים של 0.6% במסחר תנודתי במיוחד. מהבחינה הטכנית, מניית החברה נסחרת הערב בצמוד לרמה קריטית, ממוצע נע 200 בגרף השבועי. הממוצע הנ"ל שימש תמיכה עבור המנייה בכל המימושים האחרונים.

גרף המניה בשנים האחרונות:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.