מניו יורק ועד לונדון - אלו הערים בהן תמצאו את עשירי העולם

על פי דו"ח העושר של נייט פרנק, האולטרה-עשירים מרוכזים ב-10 ערים בולטות בעולם. ניו יורק היא העיר האמריקאית היחידה בעשירייה המובילה
Bloomberg |

עם המטוסים הפרטיים שלהם והבתים המרובים, האנשים העשירים בעולם הם גם אלו שהייתם מצפים שינועו ממקום למקום יותר מכולם, אך עם זאת, על פי דו"ח העושר של Knight Frank, לכמחצית מאוכלוסיית העילית הזו יש את המגורים העיקריים שלהם בתוך קבוצה של 10 ערים בלבד.

על פי הדו"ח, לונדון, טוקיו וסינגפור הן ביתם של רוב האנשים אשר מחזיקים בהון של לפחות 30 מיליון דולר. אף על פי שארה"ב היא הכלכלה הגדולה בעולם, ניו יורק היא העיר היחידה בעשירייה המובילה.

הנתונים בדו"ח מדגישים את ריכוזם של האנשים האמידים ביותר במטרופולינים הגדולים. הזדמנויות עסקיות, אורח החיים, בתי החולים ותשתיות התחבורה הם כל הגורמים שמושכים את העשירים לערים הגדולות. למרות הבקרזיט, זה נכון במיוחד לגבי לונדון - המרכז הפוליטי והפיננסי של בריטניה, ומרכז העושר הגבוה בעולם - שבו קוני הנכסים הזרים התמודדו עם ביקורת על כך שגרמו העלאת מחירים. העשירים של לונדון כוללים את בני משפחת ראוזינג המיליארדרים, שבבעלותם את חברת האריזות טטרה לבאל, ואת בעל הקרקע של שכונת צ'לסי, צ'ארלס קדוגן.

"לונדון ייחודית מאוד", לדבריו של ליאם ביילי, ראש מחלקת המחקר למגורים של נייט פרנק. "אין עיר אחרת שמשתווה אליה כרכזת עולמית עבור כל כך הרבה מגזרים".

על פי דו"ח העושר, בעולם ישנם כמעט 200 אלף אנשים אולטרה-עשירים, כאשר יותר משני שלישים מהם ממקומים ברחבי אסיה, אירופה וצפון אמריקה. אירופה היא המרכז האזורי הגדול ביותר לאוכלוסייה זו בעולם, אך עם זאת, יש לציין כי הצמיחה בכלכלות באסיה הובילה לכך שלראשונה השנה יהיו באיזור יותר מ -20 מיליון בני אדם בשווי של לפחות מיליון דולר.

ויסקי, מכוניות

הצמיחה הכלכלית של אסיה הפכה אותו למקור הגדול ביותר של מיליארדים חדשים והגדילה את השקעות היוקרה בעולם. בשנה שעברה, רוכשי הנכסים מסין ומהונג קונג היו אחראים לכרבע מרכישות הבתים בלונדון בשווי של לפחות 2 מיליון ליש"ט (2.6 מיליון דולר), לפי נייט פרנק, כמעט כפול משנתיים קודם לכן. העשירים של האזור גם הגדילו את הביקוש לאספנות יוקרה, ודחפו את מדד הRare Whiskey 100- של נייט פרנק ב-40% בשנה שעברה.

בנוסף, גם מכירות של מכוניות אספנים ואמנות הגיעה לשיאים חדשים ב 2018, כשבלטו במיוחד המכרז בו נמכרה מכונית של פרארי מדגם GTO 250  תמורת סכום שיא של 48 מיליון דולר, ומכירה של ציור של הוקני, תמורת 90.3 מיליון דולר – הסכום הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור יצירה של אמן חי.

"הטיסות הישירות בין אדינבורו לבייג'ינג מצביעות על הגידול במעמדו של הוויסקי כנכס", אמר ביילי בהתייחסו לנתיבים שהוצגו בשנה שעברה על ידי חברת היינאן הסינית. "האנשים העשירים מקדישים חלק נכבד מהפורטפוליו שלהם לפריטים מוחשיים."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מורגן סטנלי הוריד את מחיר היעד לטסלה בתרחיש הגרוע ל-10 דולר

טסלה מקבלת מכה נוספת הבוקר מהאנליסטים של מורגן סטנלי. המניה יורדת הערב לשפל של שנתיים וחצי
Bloomberg |

טסלה מקבלת מכה נוספת הבוקר מהאנליסטים של מורגן סטנלי, אשר קיצצו את מחיר היעד בתרחיש הגרוע ביותר עבור המניה ל-10 דולר בלבד על רקע החששות כי שוק המכונית החשמליות רווי. "הביקוש הוא לב הבעיה", אמרו האנליסטים בראשות אדם ג'ונאס. "טסלה גדלה בקצב מהיר מדי יחסית לביקוש בטווח הקרוב, באופן אשר מכביד על תוצאותיה". ג'ונאס הוריד את מחיר היעד שלו בתרחיש 'דובי' למניות טסלה מאומדן קודם של 97 דולר, בהנחה שטסלה תחמיץ את תחזית המכירות הנוכחית בסין בכמחצית, ושמר על מחיר יעד מרכזי של 230 דולר. טסלה משכה לא מעט ביקורת לאחרונה ברקע לנתוני משלוחים חלשים. החברה מסרה רק 63,000 מכוניות ברבעון הראשון, אך מצפה לספק עד 100,000 מכוניות ברבעון השני. להכות את היעד לשנה כולה תהיה "משימת הרקולס", אמר דן איבס, אנליסט דן ודס ביום ראשון. כדי להגדיל את הביקוש, טסלה תצטרך להתרחב באגרסיביות לתוך סין ולהציע כלי רכב במחיר נמוך יותר, על פי ג'ונאס ממורגן סטנלי. המתחים המסחריים בין ארה"ב לסין וסביבת השוק בינה לבין המתחרים החדשים מעמידים את האסטרטגיה הזו בסיכון. טסלה ירדה ב-38% מתחילת השנה וביום שני פרצה את רמת ה-200 דולר למניה, לפני שסגרה בעלייה של 2.7% במחיר 203.36 דולר. המנכ"ל אילון מאסק קרא בשבוע שעבר לסקירה של כל ההוצאות של החברה, תוך התרעה על ירידה משמעותית בהכנסות. מאסק גם העלה חששות בנוגע לשריפת המזומנים של החברה, בהתייחסו לטסלה שהפסידה 700 מיליון דולר ברבעון הראשון. יצרנית הרכב גייסה לאחרונה כ-2.4 מיליארד דולר, אך מאסק אמר שזה לא יספיק לזמן רב. טסלה אינה לבדה במאבק בשווקים עולמיים חלשים יותר, כולל סין. הבנק המרכזי של גרמניה הזהיר את תעשיית הרכב של המדינה - אחד מעמודי התווך של הכלכלה האירופאית הגדולה ביותר – כי היא צפויה לעמוד בפני צרות נוספות עם ההאטה של סין. השפל, בשילוב עם מתחי הסחר בין ארה"ב לסין, מגיע בדיוק כאשר יצרניות הרכב פועלות במרץ לפתח מכוניות חשמליות.