רכבת הרים תנודות
צילום: Istock

יום תנודתי נסגר בנטייה לירידות: ג'נרל מוטורס נפלה 4.6%, פורד איבדה 3.3%

תשואות האג"חים תיקנו הערב למטה. הנזילות בשוק ממשיכה להיות נמוכה במיוחד, דבר שהוביל לתנודתיות בשוק טסלה קפצה 4.8%, אפל הוסיפה 1.4%, טאואר קפצה 5.6,% נטפליקס הוסיפה 1.9%, הבנקים איבדו עד 1.1%
עמית נעם טל | (21)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בנטייה לירידות, כאשר הנזילות הנמוכה  בשוק הובילה לתנודות חדות במדדים ולהיפוכים רבים במסחר. ברקע למסחר, תשואות האג"חים של ארה"ב יורדות הערב לאחר ראלי בימים האחרונים. בתוך כך, תשואות האג"חים של איטליה החלו לרדת הערב לאחר שקבעו מוקדם יותר שיא חדש.

מלחמת הסחר חוזרת לכותרות הערב, כאשר הנשיא טראמפ מאיים שוב להטיל מכסים בהיקף של 267 מיליארד דולר על סחורות סיניות.

בגזרת הישראליות, טאואר (סימול:TSEM) קפצה 5.6% וריכזה עניין ברקע ללחץ מכירות בסקטור המוליכים למחצה במהלך הימים האחרונים. מניית החברה השלימה צניחה של 9.3% ב-3 ימי המסחר האחרונים. בסה"כ, מניית החברה ירדה במעל 45% מאז השיא שקבעה בדצמבר האחרון. מניית טבע (סימול:TEVA) איבדה 0.6%, לאחר שירדה מוקדם יותר בכ-2.3%. נציין כי החברה עשויה להיות פגיעה במיוחד לנוכח הזינוק בריביות בשוק האג"ח הקונצרני.

שוקי האג"ח עומדים גם הערב במרכז הבמה. התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה של 10 שנים נסחרת כעת ברמה של 3.2%. התשואה לתקופה של 30 שנה יורדת לרמה של 3.36%.

בתוך כך, משבר החוב באיטליה ממשיך לצבור תאוצה, כאשר התשואה לתקופה של 10 זינקה מוקדם יותר הבוקר אל מעל 3.7%. בשעות האחרונות חזרו התשואות לרדת ברקע לדיווח כי הממשלה האיטלקית תתכנס הערב לדון בסוגיית התקציב.

תשואות אג"ח איטליה ל-10 שנים: ממשיכות לטפס

הדולר אינדקס (סימול:DXY) עבר לירידות קלות.. גורם שעשוי להחזיר את הלחץ של הדולר לשווקים בימים הקרובים הוא העובדה שאחרי הפסקה של שבועיים, משרד האוצר האמריקני צפוי לחזור הערב ולגייס דולרים מהשוק.

בגזרת השווקים המתעוררים, נראה כי שווה לעקוב בימים הקרובים אחר הסיטואציה בטורקיה. מבחינה טכנית, הלירה הטורקית מתכנסת בחודשיים האחרונים ופריצה של ההתכנסות תוביל לתנודה חדה בשער המט"ח. מבחינה פדומנטאלית, הריבית בטורקיה חזרה להיות שלילית בעקבות הזינוק באינפלציה במדינה (לכתבה המלאה).

הדולר מול הלירה הטורקית: בדרך לתנודה חדה

 

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אני חשה שאני מטורפת עליך השאר טלפון ונתחתן אני דוגמנית (ל"ת)
    סילבי למכונה גמד 09/10/2018 21:43
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    חנני 09/10/2018 20:23
    הגב לתגובה זו
    רק קשקשת כאן בתגובות בושה וחרפה..... כסף אתם לא עושים זה בטוח כי אתם עסוקים בקשקשת מטופשת שאלוהים יעזור לכם....
  • 10.
    רונן 09/10/2018 19:59
    הגב לתגובה זו
    חברים, בלי פאניקה, תיקון קטן של עד 3 שבועות ואז חוזרים שוב לגל עליות
  • אין נביא בעירו 09/10/2018 22:27
    הגב לתגובה זו
    בעיקר בכלכלה שאין לדעת מה ילד יום
  • הרגע. ישחטו אותנו. (ל"ת)
    לרונן 09/10/2018 20:31
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אתה והבולדינגר שלך .יש עליות עוד פעם .נמאס . (ל"ת)
    ניר 100 לאסף המטופש 09/10/2018 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    רק למעלה! (ל"ת)
    אמיר 09/10/2018 19:26
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    היא תהבוא (ל"ת)
    קוקו 09/10/2018 18:04
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שמואל 09/10/2018 17:47
    הגב לתגובה זו
    משלב המסחר המוקדם היום ועד למסחר בפועל - הונאה בגדול! הונאות מסוג זב הנן קדימון למפולת בדומה להתנהלות לפני המפולת ב 2008.
  • עושי השוק הגדולים בעולם קובעים את סדר היום בבורסה (ל"ת)
    שלמה 09/10/2018 22:28
    הגב לתגובה זו
  • לך תישן על האף לוזר שכמוך .תתפוצץ (ל"ת)
    אל שמואל 09/10/2018 21:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    כפי שאמרתי לעמיתי פליץ 100 .עליות נוספות לא יהיו (ל"ת)
    אסף המטופש 09/10/2018 17:46
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נגמרו הירידות ממשיכים למעלה (ל"ת)
    רק למעלה 09/10/2018 17:35
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ZYNE 09/10/2018 15:56
    הגב לתגובה זו
    בעלי עניין קונים, מאזן מעולה, עדיין מפסידה כמו כל חברות הקנאביס אך יש לה נתוני מאזן מבין הטובים. הרבה מבקרים אותה במחיר יעד ממוצע של מעל 20 דולר. יש catalysts ברבעון האחרון שזה עכשיו. מסקרים אותה ביחד עם GWPH שנסחרות ב 4.5 מיליארד דולר
  • 2.
    100 09/10/2018 15:44
    הגב לתגובה זו
    היום..? מחר..? ממש לא משנה..אנחנו בדרך לתהום.
  • מצב הקבוצה 09/10/2018 19:45
    הגב לתגובה זו
    לקבוצה הצטרף אסף.עוד גאון כלכלי שנוצר החודש.מעולם לא שמענו עליו לפניי.הוא תותח לא פחות מגורביץ שמצליח לקלוע בעשרה אחוז מהמקרים וגם זה בקושי .אני למשל מבלבל במוח חודשים על תיקון ואיך שאני מדבר קורה בדיוק ההפך.אז או שאני דביל או שאני מנחוס או שאני גם דביל וגם מנחוס.בקיצור אני ופרופסור אוויר חם המדרוב מקבלים באהבה את אספוש
  • גם וגם (ל"ת)
    אתה גם וגם 09/10/2018 20:42
  • אל תצא משם .קרציה בלתי נלאית שכמוך (ל"ת)
    אתה בדרך לתהום 09/10/2018 17:35
    הגב לתגובה זו
  • ואל תצא לעולם (ל"ת)
    תיפול אינשאללה 09/10/2018 16:39
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סוף היקום גוג ומגוג.מפולות אדירות .הכל שחור שחור (ל"ת)
    ניר 100 לאסף המטופש 09/10/2018 15:12
    הגב לתגובה זו
  • כן..נכון..צודקת הכותרת שלך !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    לגמדון המסריחון 09/10/2018 16:50
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: