דנקנר כלא
צילום: גיא עיני
TV

נוחי דנקנר בכניסה למעשיהו: "מאמין בקדוש ברוך הוא, הכל לטובה"

איש העסקים שהיה המנהל הכל יכול במשק הישראלי עמד בכניסה לכלא מעשיהו ברמלה לאחר שהגיע מביתו בהרצליה. צפו בוידאו
גיא עיני | (14)

"זהו יום לא קל לי למשפחתי, אך אני מאמין בקדוש ברוך הוא שהכל לטובה", כך אמר הבוקר (ג') איש העסקים לשעבר נוחי דנקנר בכניסה לכלא מעשיהו ברמלה. 

דנקנר נכנס לכלא כפי שנקבע בגזר דינו שנקבע לפני כחודש. בשלהי אוגוסט החמיר בית המשפט העליון את עונשו של נוחי דנקנר לשלוש שנים, שותפו לשעבר איתי שטרום ייכנס לכלא לתקופה של שנתיים. החמרה זו נעשתה במסגרת ערר שהגיש נוחי דנקנר על הרשעתו בגין הרצת מניות אי.די.בי. דנקנר ערער על פסק הדין שניתן על ידי שופט המחוזי חאלד כבוב שגזר עליו שנתיים בכלא וקנס של 800 אלף שקל.

דנקנר נכנס לכלא מעשיהו מלווה בעו"ד שני אילוז ובחתנו, טל אנגלנדר. בצאתם מהכלא השניים סרבו להתראיין. 

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    פתי מאמין 11/10/2018 14:33
    הגב לתגובה זו
    750 מליון דולר זרקת בלאס וגאס. 3 מליארד שקל בסוויס בנק. והכל בגיבוי של הרבנים. ואתה מאמין באלוהים. אתה ממש לא חכם. אולי תתפקח. את כספי הפנסיה שלי תרמת למאחזי העיניים האלו, . עכשיו צריך שגם בן דוב יחלוק איתך תא. שניכם רמאים
  • 12.
    דנקנר שקרן גנב אותנו 10/10/2018 09:16
    הגב לתגובה זו
    הפסיד מיליארדים מכספי ציבור ששיחק בהם ועכשיו משחק אותה צדיק מאמין בבורא עולם עלאק כנראה שבורא עולם נותן לכל אחד מה מגיע לו
  • 11.
    יש ר אלי 05/10/2018 16:21
    הגב לתגובה זו
    וגם ברב פינטו הנוכל. ואת כל התרומות שתרם נתן מכספינו. מכספם של אלה שהשקיעו בחברותיו ואיבדו לא מעט. הילדים שלו בודאי חיים בבתים יקרים, נוסעים ברכבי פאר ולא חסר להם דבר. ילדי המשקיעים שקעו.
  • 10.
    אייל 04/10/2018 05:03
    הגב לתגובה זו
    עשה טעות,משלם עליה .לא צריך לבקש שיהיה לו רע בחיים,תלמדו לחזק אדם בשעת מצוקה! הבורא בוחן כליות ולב,,הכל לטובה,הוא נבחן באמונה לא רק כשהיה למעלה,הבורא ייבחן אותו אם אמונתו אמיתית גם עכשיו,במידה וכן יחזיר לו פי שבעתיים מהונו דאז
  • 9.
    הנביא 03/10/2018 09:15
    הגב לתגובה זו
    עונש קצר מידי על העוולה שעשה למדינה. הוא הרס את הכלכלה. מגיע לו שיימק בכלא עד יומו האחרון.
  • 8.
    חיים 02/10/2018 22:26
    הגב לתגובה זו
    אוהב אותו גם עכשיו, הסתבך ואיבד שליטה מאמין שהיו לו כוונות טובות
  • 7.
    מדובר באיש יקר שעשה דברים רבים למען הזולת. יש הרבה אחרי (ל"ת)
    2 02/10/2018 21:07
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    הכסף שנתן לו היה צריך לתת כי פו בכלים כולם במדינה לו מג (ל"ת)
    דוד 02/10/2018 15:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אבי 02/10/2018 14:11
    הגב לתגובה זו
    תשב בכלא ותעשה חשבון נפש - ותעשה לנו טובה אל תשתמש בשמו של אלוהים לשווא קח אחריות על המעשים שלך ותשב בשקט
  • 4.
    מי שטוב נכנס לכלא כי זה מדינה של נכלים (ל"ת)
    דוד 02/10/2018 12:52
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    במדינה לו יודעים לאריך את האדם הטוב זה מדינה של נכלים (ל"ת)
    sדוד 02/10/2018 12:50
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אם תצא עם כיפה וזקן אאמין לך (ל"ת)
    אחד 02/10/2018 10:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לבייב 02/10/2018 10:02
    הגב לתגובה זו
    הוא היה צריך להגיע לכלא
  • מישהו 09/10/2018 13:05
    הגב לתגובה זו
    20 מאסריי עולם מגיע לו. מה זה 3 שנים?
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.