סגירה מעורבת בוול סטריט: טסלה זינקה 17.2%, הדאו ג'ונס עלה 0.7%

בואינג קפצה 2.8% וסחפה את מדד הדאו ג'ונס לעליות. ג'נרל אלקטריק הוסיפה 7%, מדד הראסל 2000 איבד 1.4%, נטפליקס קפצה 1.9%, תשואות האג"חים חזרו לרמות שיא, הנפט מעל 75 דולר לחבית
עמית נעם טל | (15)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, כאשר הורגש שוני בין הסקטורים. מדד הראסל 2000, המרכז את המניות הקטנות בארה"ב, בלט הערב במיוחד כאשר איבד 1.4% מערכו, וגרר את מדד הנאסד"ק. ברקע למסחר, הדיווחים על כך שארה"ב וקנדה הגיעו אמש להסכם עקרונות חדש בנושא הסחר ביניהן העניקו  הערב רוח גבית למדדים שנסחרים כעת ברמות שיא. בתוך כך, תשואות האג"ח חוזרות לטפס הערב.

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA)  נסגרה בירידות של 0.5% וזאת לאחר שקפצה בכ-4.3% המסחר המוקדם. מניית החברה מרכזת עניין לאחר הירידות החדות במהלך השבוע הקודם.

לאחר חודשים של משא ומתן שהעלו את רמת המתיחות בין המדינות, הצליח הנשיא טראמפ ונשיא קנדה, ג'סטין טרודו, להגיע אמש להסכם סחר חדש שיחליף את ההסכם הסחר החופשי של מדינות צפון אמריקה (NAFTA). ההסכם החדש צפוי להיקרא  USMCA (ארצות הברית, מקסיקו וקנדה), וצפוי לעגן הסכמות חדשות בנושא הייצוא החקלאי/כלי רכבים/מזון מארה"ב לקנדה ולהיפך. מסמך ההבנות המלא צפוי להתפרסם לאחר שהצדדים יחתמו עליו בחודשים הקרובים. ההסכם עם קנדה צפוי להשלים כעת את הסכם הסחר שנחתם בחודש אוגוסט האחרון בין ארה"ב למקסיקו, והוא מוריד את מפלס החששות בשוק בנוגע למלחמת הסחר.

נציין עוד בהקשר זה כי ארה"ב הדגישה כי עסקת הסחר עם קנדה איננה משפיעה על תעריפי הפלדה והאלומיניום שהממשל הטיל בשנה האחרונה על קנדה, והם צפויים להמשיך להיות בתוקף. כמו כן, אם הממשל יחליט להטיל מכסי ייבוא על מכוניות לארה"ב, גם קנדה וגם מקסיקו יכללו במכסים אלו.

שוק האג"ח חוזר היום לכותרות, כאשר התשואות חוזרות לטפס לרמות שיא. הבנק המרכזי באירופה (ECB) והבנק המרכזי ביפן (BOJ) מאפשרים היום לתשואות האג"חים לטווחים הארוכים לטפס, דבר שמשפיע גם על התשואות הממשלתיות בארה"ב. התשואה ל-30 שנים חוזרת להיסחר צמות לרמה הקריטית של 3.25%. נציין כי ג'פרי גונדלך,מנהל קרן    DoubleLine  Capital LP ומי שמכונה בשנים האחרונות "מלך האג"ח, סימן את גרף ה-3.25% כ"משנה חוקי משחק" בשוק, ופריצה של רמה זו תשפיע על מספר רב של נכסים.

התשואה על אגרות החוב של ארה"ב לתקופה של 30 שנה

 

 

עליית התשואות באירופה וביפן הבוקר מצליחה לעצור כעת את הזינוק  שהתרחש בימים האחרונים בדולר אינדקס (סימול:DXY).

התשואות על אגרות החוב של איטליה זינקו הערב לשיא חדש. התשואה ל-10 שנים עומדת כעת על 3.3%, שיא מאז 2014. ברקע לירידה הערב, הבנק המרכזי מבהיר הערב כי התקציב החדש שאישרה הממשלה "לא מוקבל, וכמעט בוודאות חורג מהכללים".

במרכז

מניית יצרנית המכוניות טסלה (סימול:TSLA) טסה 17.2% וזאת לאחר שצנחה בכ-13.9% ביום שישי האחרון. ברקע לתנודה, אלון מאסק, מייסד החברה, הגיע בסופ"ש האחרון להסכם פשרה עם הרשות לניירות הערך האמריקנית (SEC) בנוגע לציוץ המפורסם שגרם לנזק של 1.3 מיליארד דולר לסוחרי השורט לפני כחודש. מאסק יצא בזול מההסכם עם הרשות: מאסק יישאר בראש החברה אך יאלץ לוותר על תפקידו כיושב ראש וישלם קנס של 20 מיליון דולר. בנוסף, טסלה תצטרך לשלם גם היא קנס של 20 מיליון דולר לרשות. בתוך כך, נראה כי מאסק לא למד את הלקח, ופרסם מכתב לעובדי החברה (ששוב נועד להקפיץ את מחיר המניה) וטען כי "אנחנו קרובים מאוד להגיע לריווחיות ולהוכיח לספקנים שטעו".

 

ג'נרל אלקטריק (סימול:GE) קפצה 7% ברקע להודעה על סיום תפקידו של יו"ר ומנכ"ל החברה ג'ון פלנרי. מי שיחליף את פלנרי באופן מיידי הוא לורנס קאלפ. נזכיר כי מניית החברה נפלה בשבוע הקודם לשפל חדש.

 

מניית פייסבוק (סימול:FB) איבדה הערב 1.2%, וזאת בהמשך לירידה של 2.7% ביום המסחר הקודם. ברקע לירידה, החברה דיווחה ביום שישי האחרון כי היא זיהתה פריצת אבטחה שהשפיעה על כ-50 מיליון משתמשי החברה.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    פרופסור אבירם לניר.מה הולך כאן ימיקרוב (ל"ת)
    ירידות עליות ירידות 01/10/2018 22:37
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    DTEA 01/10/2018 21:09
    הגב לתגובה זו
    החברה אישרה שמספר חברות קנאביס דופקות על הדלת. אך מסרה שהם מחכים שקודם יהיה חוקי לפני החלטה. ב 17 לאוקטובר קנדה מאשרת. החברה נסחרת בשווי מצחיק הרבה מתחת להון היצמי שלה ויש לה 40 מיליון דולר מזומן. שזה יקרה אי אפשר יהיה לקנות אותה גם לא ב 200% עלייה. כמעט 90% מהמניות מוחזקות על ידי מוסדיים ובעלי עניין. שווה לעקב.
  • 7.
    די כבר די .הלכו לי כל ההשקעות על מדד הפחד .אני חמור!!! (ל"ת)
    פרופסור אוויר חם 01/10/2018 20:09
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אחד שיודע 01/10/2018 20:08
    הגב לתגובה זו
    רק למעלה
  • 5.
    SPNS טסה כבר יומיים ללא הודעה למי יש מידע פנים (ל"ת)
    הצלף 01/10/2018 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    הנה מגיע הגמד הננסי 01/10/2018 16:22
    הגב לתגובה זו
    הוא ישפוך רעל ויקלל וישמיץ ויקיא מהג'ורה המסופלסת..הנה הוא בא
  • 3.
    הנביא 01/10/2018 16:21
    הגב לתגובה זו
    בחברות שבצמיחה חשוב הרווחיות (למרות חובות), כדי להצדיק הון חוזר, וכדי להתחיל לייצר מכפיל רווח חיובי. בטסלה כבר הרע במיעוטו מאחוריינו. אני צופה זינוק אדיר, ובמידה ויתחיל להציג רווחיות, כבר זוהי תהיה השקעה לטווח רחוק הכי מוצלחת שאפשר.
  • 2.
    דוד 01/10/2018 16:01
    הגב לתגובה זו
    הדלק יקר החלב יקר המסים יקר לו נשאר כלום לאחר חודש עבודה קופות הגמל עובדים עלנו לפנסיה לו נשאר כלום חייב לתפל בנוסה הזה כולם עובדי המדינה גרפים את הכסף של הציבור העובד במסים וגם בכלכלה
  • קחה בה לנו להיות ערסים זה קייפ (ל"ת)
    בנימין הגדול מהממשלה 01/10/2018 19:06
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    איצ 01/10/2018 15:58
    הגב לתגובה זו
    אנו הולכים בימים אלו לחתירה למגע עם מקומות נמוכים מאד. שימו לב ל NASDAQ+FTSE.
  • ועדיף על האף ולתמיד (ל"ת)
    אתה הולך לישון 01/10/2018 22:38
    הגב לתגובה זו
  • החושה שלי בגואה למכירה.נגמר הכסף (ל"ת)
    לא טוב ואפילו גרוע 01/10/2018 22:10
    הגב לתגובה זו
  • סוחר ותיק 01/10/2018 20:17
    הגב לתגובה זו
    עוזבים את השוק כדי לברוח למקום היחיד שיכול לשמור להם על הכסף
  • טוב מאוד ואפילו נהדר .מי יודע כבר כמה זמן אתה טועה (ל"ת)
    טוב מאוד ואפילו נהדר 01/10/2018 19:58
    הגב לתגובה זו
  • כי אתה כל הזמן רואה שחור ותמיד יוצא לבן . (ל"ת)
    אתה הולך לאכול תחת 01/10/2018 19:55
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: