וול סטריט שלט
צילום: Istock

סגירה חיובית בוול סטריט: הדאו ג'ונס טיפס 0.6%, פפסיקו קפצה 5%

פפסיקו עקפה את התחזיות לרבעון, טסלה עלתה על רקע דיווח לפיו החברה תקים מפעל בסין, טוויטר המשיכה בסנטימנט השלילי
מערכת Bizportal | (7)

המדדים המובילים בוול סטריט סגרו את יום המסחר בעליות, וזאת ברקע להמשך עונת הדו"חות לרבעון השני של השנה. מדד דאו ג'ונס 0.16% טיפס 0.57%, מדד נאסד"ק -0.21%  ללא שינוי ומדד ה-S&P 500 0.13% עלה .0.3%

עליות אלו ממשיכות את הרצף החיובי: אמש בניו יורק המדדים ננעלו בטריטוריה הירוקה, כאשר מדד דאו ג'ונס קפץ ב-1.3% והמדדים דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו 0.88% כל אחד. 

מניות במרכז

פפסיקו (PEP) קפצה 4.8% לאחר שדיווחה לפני פתיחת המסחר על עלייה של 8% ברווח המתואם למניה ל-1.61 דולרים ברבעון השני של השנה. מדובר בנתון שעלה על תחזיות האנליסטים לרווח של 1.53 דולרים למניה. ההכנסות עלו ב-2% ל-16.9 מיליארד דולר - מעל התחזיות המוקדמות להכנסות של 16.04 מיליארד דולר.

השיפור של פפסיקו גורם לאווירה חיובית בקרב מניות הצריכה. ברבעונים האחרונים עלה חשש כי עלויות תובלה גבוהות, עלייה במחירי הסחורות ושינוי טעמי הצרכנים יגרמו לענקיות המזון ומוצרי המריכה לרשום תוצאות חלשות. דו"חות פפסיקו משנים את הערכות.

בעקבות פפסיקו רושמות עליות מניות מוצרי צריכה אחרות: פרוקטר אנד גאמבל (PG) קפצה ב-2.5%, קלוגס (K) עלתה ב-0.24% וקוקה קולה (KO) עלתה ב-1.26%.

טסלה (TSLA) עלתה ב-1.2%, לאחר שמוקדם יותר במהלך המסחר טיפסה כ-3% על רקע הדיווח לפיו החברה מתכננת להקים מפעל בסין בעל קיבולת של חצי מיליון רכבים בשנה. לפי דיווח שצוטט גורם בעילום שם, החברה צפויה לחתום על מזכר הבנות עם גורמים מקומיים בשנחאי. נזכיר כי החברה ייצרה כ-53 אלף מכוניות ברבעון השני של השנה. דובר החברה אמר כי ייקח שנתיים עד לתחילת הייצור במפעל החדש בסין.

טוויטר (TWTR) ירדה בכ-0.8% לאחר נפילה של 5.4% אתמול ברקע לדיווח לפיו החברה מחקרה 70 מיליון חשבונות מזויפים. 

מאקרו

מלחמת הסחר תמשיך לעמוד במרכז השיח בשווקים וזאת לאחר שביום שישי האחרון בוצעה "יריית הפתיחה" כאשר סין וארה"ב הטילו אחת על השנייה מכסים. היום משרד המסחר הסיני מסר כי הוא מעלה את המס על ייבוא מוצרי סיבים אופטיים שמקורם בארה"ב החל מה-11 ביולי, מחר. עם זאת, נראה כי בשוק מגלים אדישות לדיווח ורק נזכיר כי הייצוא האמריקאי אינו מהווה נדבך מרכזי בכלכלה (12% בלבד).

בנוגע לעונת הדו"חות בוול סטריט, בבית ההשקעות הראל פיננסים כתבו: "טרם ראינו אזהרות רווח, אלא להפך. אנליסטים העלו בחודש האחרון את תחזיות הרווח שלהם, מה שמחזק את ההערכה כי לפנינו עוד עונת דוחות חזקה. כרגע מצפים בשווקים לעלייה של כ-8% ברווחיות הממוצעת - מה שימשיך את המגמה החזקה של השנה החולפת ועשוי לתמוך בביצועים של שוקי המניות בתקופה הקרובה".

בנוגע ליחסים של ארה"ב וצפון קוריאה, בסוף השבוע האחרון האשימו הצפון קוריאנים את הממשל האמריקאי בבריונות, וזאת בעוד הממשל האמריקאי דווקא סיפר כי השיחות בין הצדדים מתקדמות כמתוכנן.

הבוקר באסיה המדדים רשמו עליות כאשר מדד הניקיי טיפס ב-0.66%, מדד שנחאי עלה ב-0.44% והבורסה בשנזן טיפסה ב-0.85%.

בטורקיה הלירה המקומית ממשיכה לאבד גובה בהמשך לדיווח לפיו ארדואן מינה את חתנו לתפקיד שר האוצר. (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    זמבלה 11/07/2018 07:30
    הגב לתגובה זו
    ולא עבודה בעיניים.....
  • 5.
    עם העליות באות הנפיחות.איזה יום נמאס לי. (ל"ת)
    אוויר חם .פרופסור 10/07/2018 21:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בודינגר 10/07/2018 19:05
    הגב לתגובה זו
    איך זה יכול להיות ?
  • 3.
    בדקתי .אתה לא רשום בשום מקום .מה שם המוסד בו אתהמלמד (ל"ת)
    פרופסור אבירם היקר 10/07/2018 19:03
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מה עוד פעם עליות.יש לי גזים (ל"ת)
    פרופסור אוויר חם 10/07/2018 18:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מייק1 10/07/2018 17:55
    הגב לתגובה זו
    שימו לב למנית מיקרון AU שעולה מספר ימים במחזור הכי גבוה בנסד"ק - קניה חזקה.
  • אל תריץ פה מניות (ל"ת)
    אל תריץ מניות 10/07/2018 18:44
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: