אלאור אזריה
צילום: AFP

סוף לפרשה: אלאור אזריה שוחרר מהכלא

אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל בחברון, ריצה תשעה חודשי מאסר בכלא 4. עונשו קוצר על ידי הרמטכ"ל בארבעה חודשים

משה כהן, מעריב | (4)

למעלה משנתיים אחרי התפוצצות הפרשה, ותשעה חודשים אחרי שהחל לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו, בכלא 4 בצריפין, אלאור אזריה, שהורשע בהריגת מחבל מנוטרל שוחרר הבוקר (ג') ממאסרו. ככל הנראה, השחרור המוקדם, יומיים לפני הזמן, התרחש כדי לאפשר לו להגיע לחתונת אחיו אדיר מחר בערב. מביתו של אזריה ברמלה נשמעו חצוצרות וקולות שמחה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לשחרור עם יציאתו לביקור בקפריסין ואמר: "אני שמח שהדבר הזה הסתיים". 

השר ישראל כ"ץ פנה לנשיא המדינה ראובן ריבלין בבקשה למחוק לאזריה את הרישום הפלילי. ״מברך על שחרורו של אלאור אזריה. הגיע העת שאלאור ישוב הביתה אל משפחתו וחבריו", אמר כ"ץ. "אני פונה לנשיא המדינה ראובן ריבלין, לפעול כעת למחיקת הרישום הפלילי של אלאור על מנת לאפשר לו להשתלב בחיים האזרחיים ולהמשיך את חייו בדרך ראויה״.

השר איוב קרא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "שמח ומאושר לראות את הלוחם אלאור אזריה משתחרר סוף-סוף וחוזר הביתה, לחיק משפחתו המופלאה והאוהבת. סאגה ארוכה שמוטב שלא היתה נמשכת זמן כה רב - ליבי עם משפחת אזריה החזקה, ואני מאחל להורים ולאלאור רק בריאות איתנה, כוח והרבה נחת, מעתה ואילך. אלאור - כמה טוב שבאת הביתה!". (לכתבה המלאה)

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    עם כל הצער שבדבר? 08/05/2018 23:23
    הגב לתגובה זו
    לכך ריאליטי יש סוף
  • 3.
    דודו 08/05/2018 17:36
    הגב לתגובה זו
    אין מקום לחגיגות. שוחרר נגמר ושלא נשמע על העניין יותר.
  • 2.
    שט 08/05/2018 10:48
    הגב לתגובה זו
    היו בעיות של נוהל מרושל בפריקת מחבלים, במקום לטפל במפקדים שהתרשלו מצאו דרך להאשים חייל פשוט שחשש לשלומו ולשלום חבריו, לכן נקט יוזמה אישית. שירות מבצעי זה ישיבה בבית משפט צריך להחליט באופן מיידי מה לעשות, ובלחץ כזה יתכנו החלטות לא הכי "חוקיות". חייל לא צריך ללכת עם עורך דין צמוד כדי לשמור על עצמו.
  • 1.
    עוד גיבור כזה ואבדנו (ל"ת)
    קובי 08/05/2018 09:46
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.