החל מראשון: הנפקת תגי חנייה לנכים ללא מספר רישוי
מעתה, מי שהחליפו את רכבם לא יידרשו לתג חדש אלא יעבירו עדכון בלבד למשרד הרישוי
הסדר חדש לבעלי תג חנייה לנכה. החל מיום ראשון תבוטל הדפסת מספר הרישוי של כלי הרכב על גבי תג הנכה, כך שמהשבוע הבא יונפקו התגים ללא ציון מספרי הרישוי.
במשרד התחבורה מסבירים את ההחלטה בכך שעד כה, נכים הזכאים לתג חנייה שהחליפו את רכבם, נדרשו להנפיק מחדש תג חנייה לנכה, הכולל את מספר הרישוי של כלי הרכב החדש. בעקבות ההליך שנמשך מספר שבועות, ולעיתים אף חודשים, נאלצו הנכים להתנייד ללא תג תקף.
מעתה, תתאפשר לפקחי החנייה של הרשויות המקומיות גישה ישירה למאגר כלי הרכב הזכאים לתג נכה. הפקחים יצליבו את מספרי הרישוי של כלי הרכב החונים בחניות הנכים, עם קובץ הנתונים המעודכן של משרד התחבורה.
נהלי אגף הרישוי במשרד התחבורה מאפשרים לאדם הזכאי לתג חנייה לנכה לרשום על תג החנייה שברשותו שני מספרי רישוי של כלי רכב לשימושו הפרטי. בעת החלפת אחד מכלי הרכב, נדרש עד היום בעל תג החניה לנכה להחליף את תג החנייה שברשותו. כעת, יוכל בעל התג להישאר עם תג החנייה שברשותו, ויידרש רק לעדכן את משרד הרישוי על החלפת כלי הרכב.
- 4.שאול 27/10/2019 08:11הגב לתגובה זווכן המחזיקים בשני רכבים יאלצו להשתמש רק בכרטיס אחד, כי המונים ניצלו את החלפת הרכב הישן והמשיכו להחזיק בכרטיס כשקבלו את החדש , למעשה יפחתו הרמאויות.
- 3.אלי 11/04/2018 14:17הגב לתגובה זומה הבעיה פה למה כל נער בן 17-18 שהוציא רישוי ישתמש במקום שלט נהג חדש ישתמש בתו הנכה של אבא או אימו לשימושו העצמי בעת שילך לבילוי עם חבריו מה ההבדל הרי הפקחים לא בדיוק יבדקו כל רכב ורכב אם התו חוקי או לא לכן רצוי לתת תו נכה זמני בזמן העברת הבעלות על רכב נכה שנעשה תמיד במשרד הרישוי או בסוכנות שממנה נרכש הרכב וכל זה בגלל הפטור ממס שיש לרכב נכה שצריך להעביר בעלות לא בדאר אלא במשרדי הרישוי עצמם
- 2.יוסי 11/04/2018 14:02הגב לתגובה זוכל מקום מקצים 2 חניות או שלוש ותמיד תפוס למה לא מגדילים זאת
- 1.123Gil 11/04/2018 11:07הגב לתגובה זוובארץ הקומבינות תנהג כקומבינטור.
- גלגל 11/04/2018 12:44הגב לתגובה זומס הרכב חייב להיות במאגר הנכים ולהיות מסונכרן אפשר גם לרכב נכה לחנות גם בלי תג פשוט זה חוסך תזמן מהפקחים שיש על החלון תג
- אם היית קורא היית מבין שזה נקבע לפי המספר רכב טמ.... (ל"ת)חצצ 11/04/2018 12:11הגב לתגובה זו
- יוסי 12/04/2018 00:34ט מ ב ל !
- גיגי 11/04/2018 11:37הגב לתגובה זוהפקחים יודעים את הרכבים הזכאים

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
