אחרי עלייה של 50% במהלך 2017, בלאומי ממליצים על המניה הזו

בשנה שחלפה רשמה החברה הכנסות של 61 מיליארד דולר, שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל בלאומי טוען שיש אפסייד במחיר הנוכחי
מערכת Bizportal | (1)
נושאים בכתבה לאומי לאומי

Aetna (סימול:AET) היא החברה המובילה בארה"ב בתחום הביטוח הרפואי, עם מגוון רחב של פתרונות ביטוחים (ביטוחי שיניים, ביטוחי חיים ריסק, ביטוח מחלות לב וכדומה).מניית החברה סיימה את 2017 בעליות של קרוב ל-50%, ויש מאמין שי עוד אפסייד במחיר המניה.

בשנה שחלפה (30/9) רשמה החברה הכנסות של 61 מיליארד דולר ו-Ebitda של כ-4.9 מיליארד דולר. רשת בתי המרקחת הגדולה בארה"ב CVS Healthcare (CVS), המספקת מגוון של שירותים ומוצרים בתחום קמעונאות תרופות ברחבי ארה"ב, הגישה הצעת רכש לחברה ב-3 בדצמבר 2017 לפי שווי של כ- 69 מיליארד דולר. נכון לזמן כתיבת שורות אלה, קיים מרווח של 14% בין מחירה הנוכחי של Aetna  לבין מחירה הגלום בעסקה.

העסקה תבוצע במתכונת משולבת של מזומן ומניות, במסגרתה כל מחזיק במניה אחת של AET יהיה זכאי לקבל 145 דולר במזומן וכן 0.8378 מניות של CVS. העסקה תמומן משילוב של מקורות עצמיים ומגיוס חוב וצפויה להסתיים עד לסוף שנת 2018. כיום חברת Aetna מעסיקה כ-50,000 עובדים ברחבי העולם ונסחרת לפי שווי שוק של כ-58$ מיליארד.

מדוע CVS  מעוניינת ב- Aetna? הרציונל מאחורי העסקה עבור CVS הוא להפוך ל-One stop shop בתחום שירותי הבריאות בארה"ב. מבחינתה של CVS מטרת הרכישה היא להקטין את החשיפה לפעילות קמעונאית קלאסית של מכירת תרופות מרשם ותרופות מדף, אשר סובלת מדשדוש במכירות ומשולי רווח נמוכים. במובן זה, בהחלט יתכן שכניסה אפשרית של Amazon לתחום קמעונאות התרופות בעתיד הקרוב, היוותה זרז עבור CVS להגיש את הצעת הרכש ל-Aetna. מן הצד האחר, Aetna תוכל מעתה למנף את מעמדה ולשרת את לקוחותיה על ידי התאמה של טיפול תרופתי ראוי ונגיש, באמצעות CVS, וזאת כתחליף להליך אשפוז יקר בבתי חולים. מבחינה זו, שילוב הכוחות בין הספק (CVS) ללקוח (Aetna) עשוי בהחלט לייעל ולהוזיל את ההליך לכל הצדדים.

עסקה וקנס בצידה: יש לציין כי קיים תשלום קנס בהיקף של 2.1 מיליארד דולר שיושת על כל אחד מהצדדים שיבחר לבטל את העסקה עם הצד האחר. עם זאת, הסיכון העיקרי בהשקעה נובע מהאפשרות שהרשות להגבלים עסקיים בארה"ב(FTC)  לא תאשר את העסקה. בהקשר זה נציין כי במקרה בו העסקה לא תאושר על ידי הרשות להגבלים עסקיים, חברת CVS  היא זו שתחויב לשלם 2.1 מיליארד  דולר במזומן לבעלי המניות של Aetna, סכום המשקף תשלום של כ- 6.5 דולר במזומן למניה אחת של AET.

עסקה חדשנית בענף: חשוב להבין כי רכישה של חברת ביטוח רפואי על ידי רשת של בתי מרקחת היא דבר חדשני בענף. עם זאת, למרות החדשנות הגלומה בעסקה, אנו סבורים כי זוהי המגמה שצפויה ללוות את הענף בשנים הקרובות. לא נופתע אם Walgreens, רשת בתי המרקחת השנייה בגודלה בארה"ב, תבחר אף היא לרכוש חברת ביטוח במהלך השנה הקרובה. כמו כן, אנו סבורים כי הצרכן הסופי בהחלט עשוי להרוויח מעסקה זו, באמצעות נגישות גבוהה ומהירה יותר לתרופות במחירים שעשויים בהחלט להיות נמוכים יותר. אנו צופים כי העסקה תושלם עד לסוף שנת 2018, ומנייתה של Aetna תשלים הפער של 14% הנותרים.

הכותב הוא שמוליק קרפף, אנליסט מניות חו"ל במערך ייעוץ בהשקעות בבנק לאומי.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    להזהר מהמלצות כאלו. לכו על כיל נמוכה דלק קבוצה (ל"ת)
    תמר 10/01/2018 06:45
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: