הרכישה החדשה והנוצצת של פייסבוק - תכירו את אפליקציית TBH
פייסבוק רכשה אפליקציה שהושקה רק לפני 9 שבועות. וגם, שימו לב ל-'V' שמסמנת פייסבוק מבחינת שווי שוק
פייסבוק הודיעה הלילה על רכישת אפליקציית ההודעות TBH. מדובר באפליקציה שפונה לקהל צעיר והושקה לפני 9 שבועות בלבד. אלא שמאז ההשקה רשמה TBH כבר 5 מיליון הורדות וכ-2.5 מיליון משתמשים יומיים. לפי אתר techcrunch פייסבוק שילמה פחות מ-100 מיליון דולר עבור האפליקציה וארבעת היוצרים שלה יצטרפו למטה פייסבוק בקליפורניה וייהנו מכל המשאבים שפייסבוק יכולה להעמיד לרשותם.
אז מה עושה אפליקציית TBH ולמה פייסבוק הסתערה על המציאה? אז ראשית נציין כי TBH זה ראשי תיבות ל- to be honest" (או בתרגום חופשי - "אם לומר בכנות") ומטרת העל של מפתחיה היא ליצור אפליקציה של מסרים חיוביים. בעולם שבו צצות לא מעט אפליקציות להעברת מסרים בעלי גוון שלילי (בארץ זכורה הסערה סביב 'בליינדספוט' ובחו"ל לאחרונה הרשת סערה סביב אפליקציית Sarahah), אפליקציית TBH מביאה רוח חדשה.
האפליקציה מיועדת לבני 13 ומעלה כאשר כחלק מתהליך הורדת האפליקציה, על המשתמש לציין באיזה כיתה הוא ולאחר מכן איזה מין הוא. זהו. בשלב זה יוצגו בפני המשתמש סדרה של סקרים. למשל "מי מצליח להצחיק אותך?" או "למי יש את החיוך הכי יפה?". בצמוד לכל סקר יופיעו 4 שמות מתוך רשימת הטלפונים שבמכשיר (מתוך אלו שהורידו את האפליקציה). בחירה באחד השמות תביא לשליחת התשובה לאותו אדם בצורה אנונימית (מלבד העדכון לגבי אם בן או בת מילאו את הסקר). אם אף אחד מהשמות לא נראה רלוונטי, ניתן בלחיצת כפתור לעבור ל-4 שמות נוספים. אם הסקר לא נראה רלוונטי, ניתן לעבור לסקר הבא.
מאז הושקה האפליקציה המשתמשים מילאו כבר מעל מיליארד סקרים. אחד מיוצריה אמר ל-techcrunch "אם אנחנו עוזרים לשפר את הבריאות הנפשית של מיליוני צעירים, זו הצלחה עבורנו". לקו המחשבה הזה פייסבוק רוצים להתחבר ומארק צוקרברג לא בזבז זמן וביצע את הרכישה. ואמנם TBH תמשיך לפעול כחברה נפרדת כפי שאינסטגרם או ווצאפ פועלות, אבל בשלב זה TBH תפעל מהמטה של פייסבוק.
מניית פייסבוק (סימול: FB) שעלתה אתמול 0.5% פתחה את השבוע בשיא כל הזמנים ומעל שווי שוק של 500 מיליארד דולר. נזכיר כי מאז סוף יולי דשדשה המניה סביב 170 דולר ונראה שבימים האחרונים ייתכן שנרשמת פריצה מעלה. בשוק יבחנו בהדיקות את התנועה הבאה של המניה.
מתחילת השנה רשמה מניית פייסבוק מהלך עליות מסחרר של 51%. רק מיקרוסופט (שווי של 600 מיליארד דולר), גוגל (שווי כמעט 700 מיליארד דולר) ואפל (שווי של 825 מיליארד דולר) נסחרות בשווי גבוה יותר מזה של פייסבוק. מי שצמודות לפייסבוק מלמטה הן אמזון, ברקשייר הת'וואי ועליבאבא (לשלושתן שווי של 460-480 מיליארד דולר).
Here is the good teen app you should also definitely download even if you're not a teen.https://t.co/fnLR1QEjKS
Madison M. K. (@4evrmalone) 19 בספטמבר 2017
- 4.שמואל ברגר 17/10/2017 09:46הגב לתגובה זואם הם רצו את הרעיון, יכלו לייצר אותו בעצמם, ואז כשהיו תובעים אותם, היו תובעים חזרה על מיליון ואחד פטנטים מפוקפקים שיש לפייסבוק והאפליקציה כנראה הפרה.
- אתה גאון 18/10/2017 07:38הגב לתגובה זוכנראה שמאות עורכי הדין של פייסבוק מבינים מעט יותר ממך בקניין רוחני בתחום הזה. מעט.
- 3.הרגו את האפליקציה בזול כשהיא בהתחלה (ל"ת)בן 17/10/2017 09:06הגב לתגובה זו
- 2.לילי 17/10/2017 06:56הגב לתגובה זולפייסבוק יש נתונים והיא מעבדת אותם כדי להגיע לתוצאות שהסקרים ש TBH מספקים .
- 1.חשדן 17/10/2017 04:25הגב לתגובה זונראה כמו ספין של הפוליטקלי קורקט. אי אפשר לסמוך על פייסבוק. זה כמו לתת לחתול לשמור על החלב.
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל.
לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם.
מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת.
מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב.
כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00.
נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר.
הנה הריאיון המלא:
