אמזון בדרך להפוך לספקית תרופות מרשם ברשת

ענקית המסחר אונליין תקבל החלטה עד ה 23 בנובמבר. שוק התרופות מגלגל כ-560 מיליארד דולר בשנה
נועם בראל | (1)

אמזון (סימול: AMZNׁׂ) בדרך לעוד צעד משמעותי. ענקית המסחר אונליין שוקלת להוסיף לשירותיה גם מכירת תרופות מרשם, כך מדווח ברשת התקשורת האמריקאית NBC. 

על פי הדיווח, אמזון נמצאת כרגע בשלבים האחרונים לגיבוש תכנית להצטרף לשוק תרופות המרשם, צעד אשר יתבטא בין היתר בהרחבת הצוות הבכיר במומחי תרופות ושרשרת האספקה של תרופות מרשם, אשר מורכבת במיוחד ונתונה למכשולים רגולטוריים ותחרות מושרשת. ועם זאת, יש לציין ששוק תרופות המרשם בארה"ב עצום ומגלגל כ-560 מיליארד דולר בשנה, ואמזון מודעת למכשולים שצפויים בפניה.

יש לציין כי אמזון פועלת בכיוון במרץ בשנה האחרונה והחלה להעסיק ולהתייעץ עם עשרות מומחים על הצטרפותה הפוטנציאלית לשוק תרופות המרשם. צוות המומחים יחד עם אריק פרנץ', סגן מנהל החטיבה הם שמובילים את המהלך.

ההחלטה כאמור צפויה להתקבל לפני חג ההודיה שייערך ב-23 בנובמבר, כאשר על פי מומחים, מדובר בשאלה של "אם" יותר מאשר "מתי". נציין כי אמזון כבר מוכרת ציוד רפואי באינטרנט ומעסיקה צוות בריאותי הנקרא 1492 אשר מתמקד בחומרה ותוכנה ומפתח יישומי בריאות עבור מערכות ECHO ו DASH WOND מבית אמזון. שירות הענן של אמזון (AWS), ממשיך לשלוט בעולם הרפואה והמדעים כפלטפורמת השרתים המובילה.

אמזון, אשר נוסדה ב-1994 והחלה את דרכה כחנות ספרים מקוונת מסיאטל, הפכה במרוצת השנים לאתר המסחר הגדול בעולם ומציעה כיום מגוון רחב מאוד של מוצרים.

החברה מעסיקה כ-110,000 עובדים ושווי השוק שלה עמד בשנת 2014 על כ-151 מיליארד דולר. בשנת 2006 השיקה אמזון את מערכת מחשוב הענן שלה שנקרא AWS ומאז מובילה את התחום עם נתח שוק של 31% (נתון מ-2015). על פי דירוג האתרים "אלקסה", נכון לשנת 2015, אמזון הוא האתר ה-6 הנצפה ביותר ברשת.

בתחילת 2014 פתחה אמזון סניף מכירות בישראל בניהולו של הראל יפהר. בשנת 2015 רכשה את חברת השבבים אנפורנה הממוקמת ביקנעם והפכה אותה למרכז הפיתוח שלה בישראל.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    טעות חמורה לדעתי ... (ל"ת)
    nirvaxal 08/10/2017 15:04
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.