ענבל אור
צילום: ענת דניאלי

אמה של ענבל אור: "היא חולה, אני יודעת פחות או יותר איפה היא", האזינו לקטע

לאחר שהשופט אורנשטיין הוציא הבוקר צו מעצר באופן מיידי נגד יזמית הנדל"ן לשעבר ענבל אור, אמה יוצאת להגנתה מעל גלי האתר
מערכת Bizportal | (12)
נושאים בכתבה ענבל אור

"אדון איתן ארז, יש לו הרבה בלשים, הוא יכול למצוא אותה בשנייה", כך אמרה היום לגל"צ מיכל אור, אמה של יזמית הנדל"ן ענבל אור, בתגובה להחלטתו של איתן אורנשטיין לעצור את אור באופן מיידי לאחר שאור לא התייצבה הבוקר לדיון בעניינה בבית המשפט.

"ענבל חולה בדלקת ריאות מיום שישי. היא גרה באיזה מקום... תקשיבי רגע (אמרה ליעל דן), עם כל הכבוד לבית המשפט ולנשיא המחוזי ענבל חולה, ענבל כבר כמה זמן עוברת משבר מאד קשה..".

האזינו לקטע:

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    מישהו לרוץ איתו 03/04/2017 15:28
    הגב לתגובה זו
    אולי היא חולה אולי לאו, מה רוצים ממנה כל השועלים?! למה לא באים לדנקנר /תשובה לבייב ואחרים שעשו תספורות של מיליירדים על חשבון כלל הציבור! באמא שלכם שחררו
  • 10.
    מאיר 03/04/2017 07:30
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לשופט אורנשטיין,אבל אותו דבר צריך לעשות גם לקבלנים שמוסרים דירות בפיגור של שנה ולא משלמים על זה
  • 9.
    מדינה בפשיטת רגל 02/04/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
    הסוף של המדינה קרוב מתמיד
  • 8.
    שחררו אותה לא לקחה לכולם (ל"ת)
    עמוס הראל 02/04/2017 17:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אזרח ישראלי 02/04/2017 17:00
    הגב לתגובה זו
    וצריך להעניש אותה....אבל השאלה מי שילם כ"כ הרבה כסף לעשות לה את זה. גם אותם אלה שעושים לה את מה שעושים גם הם בעניי לא בני אדם...
  • 6.
    היא בבי הספר לחיים ולנדלן שהרגע פתחה לא? (ל"ת)
    ע 02/04/2017 16:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חבל שקשה לכם לקבל את זה שהיא כבר תקופה חולת נפש. (ל"ת)
    אזרח 02/04/2017 15:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    משה 02/04/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    שגרמה להרבה משפחות במדינה להיות בחושך ומרוששים ......
  • 3.
    תמים 02/04/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    כל הדיונים שהמפרק יוזם על ביזוי בית משפט וכו וכו מכיניסים לו אלפי שעות שכ"ט עו"ד ומדובר במליוני שקלים שכ"ט ע"ח הרוכשים המסכנים . הלוואי שאני טועה ... זה החזירות של הענף , חכו להגשת החשבון (והוא יוגש "לא סופי"...)
  • 2.
    אמא יקרה: ביתך גרמה למאות אנשים להיות חולים. מדוכאים. (ל"ת)
    נילי 02/04/2017 15:03
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    גיל 02/04/2017 14:53
    הגב לתגובה זו
    ולא מהיום. הפתרון למחלה שלה : 1. הרחקתה מהציבור הרחב (כדי למנוע הדבקה) 2. הכנסתה למוסד סגור (מהסוג של שלוותה, באר יעקב וכו') בין אם לנסות לרפא אותה או לפחות למנוע החמרה (היא נמצאת על המסלול המהיר לאובדן קשר עם המציאות)
  • לא - צריכה להגיד איפה הסתירה כספים ואז שתהיה חולה (ל"ת)
    דן 02/04/2017 15:49
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.