שוב שיבושים וביטולי טיסות באל על - הטייסים: "טובי אנשינו מרוויחים 10 אלף שקל"

גיא בן סימון | (12)
נושאים בכתבה אל על

מהמורות נוספות במשא ומתן בין הנהלת אל על לטייסים. למרות ההסכם שנחתם בינואר בו התחייבו הטייסים שלא לשבש עוד את הטיסות, ההנהלה מאשימה כי הטייסים - בהובלת הקברניט ניר צוק - שבו לשבש את טיסות החברה. ההנהלה מאשימה את הטייסים בפגיעה בחברה, ורק נזכיר כי גם המניה הגיבה בחדות לאירועים שנרשמו עד כה.

והפעם מדובר בביטול מספר טיסות, בהן: הלילה למוסקבה, לניו יורק ולבוסטון בנוסף לשתי טיסות מטען וטיסת ניו יורק שבוטלה ביום חמישי. בנוסף, מאשימה ההנהלה, "הטייסים משבשים את ההדרכות ופוגעים בעמיתיהם לאחר שהחברה הוציאה לחופשה כ-10 מדריכים שירדו מהדרכות בבת אחת בטענה של מחלה".

השיבושים נעשים על אף מו"מ המתנהל בימים האחרונים בחסות יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בנושא הסדרת מעמדם של טייסים ותיקים שהגיעו לגיל 65 ואינם יכולים עוד לטוס לאחר שמדינת ישראל אימצה בנובמבר 2014 תקנות בינ"ל האוסרות על טיסה מעבר לגיל 65. הוועד מנגד טוען כי במקביל לדיונים המתקיימים להסדרת תנאי העסקתם, החליטה הנהלת אל-על להוציא כשליש ממדריכי הטיסה והסימולטורים בחברה לחופשה מאולצת. מדובר במדריכי טיסה וותיקים בני 65 ומעלה.

אל על: "הנהלת החברה פועלת כל העת באחריות ובהגינות כלפי הטייסים אשר אינם יכולים עוד לשמש כטייסים פעילים. אנו מצפים מנציגות הטייסים שלא להפוך כל אי הסכמה במשא ומתן לעיצומים גלויים או סמויים, דבר הפוגע בחברה, בעובדים ומעל לכל בקהל לקוחותינו אשר הופכים בעל כורחם ל"בני ערובה"" .

אורי אודי, טייס אל על, אמר הבוקר לגל"צ: "הנתונים שמפורסמים בתקשורת לא נכונים - טובי אנשינו משכורתם ירדה ל-10 אלף שקל בחודש. אף אחד באל על לא מקבל באופן קבוע 90 אלף שקל, זה פשוט לא נכון. זה דיסאינפורמציה שההנהלה מפרסמת. האנשים הללו בקו המחלוקת ספגו הורדת שכר של 2 שליש במהלך הדיונים - זה לא ניהול מו"מ בתום לב. אין לנו מוטיבציה לעשות טיסות שלא היינו אמורים בזמן שההנהלה מנהלת נגדנו מאבק ברוטלי. הזעם של הטייסים וכל מה שקורה כרגע הוא כי לקחו את בכירי הטייסים וזרקו אותם לפח הזבל. ההנהלה מתנהגת בבריונות כנגד עובדיה באופן כללי".

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    noamro 06/02/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
    אין הצדקה לחברה שעובדיה מאוגדים כאשר יש תחרות. הנהלת אל-על צריכה להכריז על פשיטת רגל ולסגור את החברה עכשיו כל עוד יש לה נכסים. עדיף עכשיו מאשר בעוד כמה שנים אחרי שהיא תסגר מחוסר ברירה בגלל שנוסעים יפסיקו לנסוע בחברה שכל שני ושלישי מבטלת טיסות והוצאות השכר בה מרקיעות שחקים ללא שום קשר להכנסות. מה שבטוח אני לא אזמין באל-על טיסות לחופשת הקיץ ביולי אוגוסט בגלל שלא בטוח בכלל שהחברה לא תשבות.
  • 11.
    דון קישוט 05/02/2017 10:28
    הגב לתגובה זו
    הגיעו הזמן שיכנסו מטוסים חדשים וטייסים חדשים לאלעל צריך לדעת מתי לפנות את הבמה ......
  • 10.
    אנונימי 05/02/2017 10:05
    הגב לתגובה זו
    אכן כל המתלוננים בציבור על משכורות נמוכות הם רק משקרים בגדול
  • 9.
    דמיקולו חצר 05/02/2017 09:52
    הגב לתגובה זו
    אם אתם רוצים תמיכה ציבורית. עד שאתם לא מראים, אין מצב שימישהו יאמין שטייס מרוויח עשרת אלפים שקל.
  • 8.
    בישראל כמו בארצות ערב המנכ"ל לוקח את כל הקופה (ל"ת)
    נדרש צמצום פערים 05/02/2017 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    טובי העם מרוויחים חצי מכם ועובדים קשה פי שניים! לבכות.. (ל"ת)
    עובד כללי 05/02/2017 09:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    סרט ישראלי מנכלים לוקחים כל הקופה השירות רע המחיר גבוהה (ל"ת)
    ישראלי 05/02/2017 09:15
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    יש ר א לי 05/02/2017 09:07
    הגב לתגובה זו
    מה לעשות שהנהלים הבינלאומיים קובעים שיטוסו עד גיל 65, לא הנהלת אל על קבעה זאת. למה אתם מצפים? שטייס בגיל 65 שממתין שנתיים לפנסיה (מה לעשות שהמדינה החליטה על גיל זה) וישב שנתיים בביתו יקבל 40/50/60 אלף ש"ח? אתם הרי דואגים לעצמכם לעת שתגיעו לגיל 65. יש למצוא פתרון הדרך של פרישה מוקדמת או שכר הגיוני אך בכל מקרה לא על חשבון הנוסעים שפעם אחר פעם סופגים ביטולי טיסות ואיחורים. נמאס לנוסעים ואתם פוגעים בחברה ובסופו של דבר בעצמכם. יש גבול וחציתם אותו. נכון ששכרכם הגבוה, 90 אלף ש"ח, נובע מהרבה שעות וטיסות נוספות אך בכל זאת הסתכלו סביב (אתם אמורים לדעת לעשות זאת) ותראו מה קורה במדינה, מהו השכר הממוצע ומהו השכר החציוני ותבינו ששכרכם גבוה ביותר, אז די לחזירות. איך טובי בחורינו הטייסים גדלו להיות כל כך גרידים ונראים כל כך רע?
  • 4.
    אלו טייסינו? בושה. (ל"ת)
    לפטר את העלוקות 05/02/2017 08:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נ 05/02/2017 05:49
    הגב לתגובה זו
    יהודי שטס אלעל נחשב למגדל חזירים./.
  • 2.
    ווו 05/02/2017 03:21
    הגב לתגובה זו
    לפגוע בלקוחות בשעה שהתחרות בענף במילא מאיימת על החברה? בהצלחה עם זה...
  • 1.
    הרגולציה אוסרת טיסה מעל 65, וטייסי אלעל מזלזלים (ל"ת)
    לשלוח אותם הביתה 04/02/2017 19:55
    הגב לתגובה זו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.