סגירה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק הוסיף 0.6% ורשם יום רביעי של עליות
יום המסחר הנוכחי בוול סטריט נסגר בעליות שערים. הדאו ג'ונס וה-S&P 500 הוסיפו כ-0.4%. הנאסד"ק, בהובלת מניות הטכנולוגיה עלה 0.6% ובכך רשם יום הרביעי של עליות רצופות. כמו כן לאור שבוע ירוק במיוחד, הנאסד"ק והדאו ג'ונס סיימו את השבוע בשיא כל הזמנים.
תשואות שבועיות: הדאו ג'ונס וה-S&P 500 רשמו השבוע תשואה של 1.1%. הנאסד"ק הגדיל לעשות עם תשואה שבועית של 2.5%.
מדדי וול סטריט
דאו ג'ונס 0.16%
S&P 500 0.13%
נאסד"ק -0.21%
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפני פתיחת המסחר פורסם דו"ח התעסוקה שיצר תנועה דרמטית בשוק המט"ח. הדולר הגיב בהתחזקות של מעל 0.55% מול האירו, והדבר ככל הנראה מאותת על כך שהסוחרים ראו את הדו"ח כחיובי (כנראה בדגש על העלייה המשמעותית בשכר השעתי, נתון מאוד חשוב לפד' כאינדיקטור לעניין האינפלציה).
בשורה התחתונה של דו"ח התעסוקה נרשמה תוספת של 156 אלף משרות בלבד למשק האמריקני, זאת לעומת צפי השוק שעמד על תוספת של 178 אלף משרות ונזכיר כי בחודש נובמבר נרשמה תוספת של 204 אלף משרות.
עם זאת, שיעור האבטלה עלה מ-4.6% ל-4.7% כאשר הסיבה לכך היא גידול שנרשם בכוח העבודה, כלומר העלייה בשיעור האבטלה היא מסיבות טובות. בתוך כך, השכר השעתי הפתיע כאשר עלה 0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.3%.
בשעה 17:00 פורסמה כמות ההזמנות ממפעלים לחודש דצמבר. השוק צפה כי ההזמנות ימשיכו לרדת והפעם בשיעור של 2.2%, אך אלו בשיעור חד יותר של 2.4%.
בשעה 20:00 פורסם דו"ח בייקר יוז אשר מונה את מספר האסדות הפעילות בארה"ב. בשבוע האחרון נוספו 4 אסדות פעילות לשוק הייצור האמריקני והגיעה לכדי 529. מאז התייצבות מחיר הנפט נרשם בחודשים האחרונים זינוק בכמות האסדות הפעילות ובשבוע שעבר הכמות גדלה לראשונה מזה שעה אל מעל ל-500. מחיר הנוזל השחור נסחר בשעה זו בעליות של 0.8% ומגיע למחיר של 54.2 דולר לחבית.
מניות בכותרות
ענקית התרופות הישראלית טבע (סימול: TEVA) פירסמה לפני המסחר את התחזיות לשנת 2017, ומאכזבת בגדול. טבע צופה כעת רווח בטווח של 4.90-5.30 דולר למניה בשנת 2017, זאת מול ממוצע תחזיות האנליסטים שעמד על רווח של 5.4 דולר למניה (לפי FactSet) . בשורה העליונה צופה טבע הכנסות של 23.8-24.5 מיליארד דולר. ממוצע תחזיות האנליסטים עמד על הכנסות של 24.8 מיליארד דולר.
סירס (סימול: SHLD) - ענקית הקמעונות מכרה את מותג הבית "קראפטמן" תמורת 900 מיליון דולר וסגרה 150 חנויות. זאת בעקבות ירידה במכירות וקושי בהקטנת רווחים. נציין כי אתמול (ה') ענקית אחרת מייסיס (סימול: M) הודיעה על סגירה של יותר מ-60 סניפים לאור תוכנית התייעלות.
טויטה מוטור (סימול: TM) - מניותיה של יצרנית המכוניות יורדות בשלב טרום המסחר, לאחר ציוץ מצד דונלד טראמפ. בציוץ נאמר כי החברה תשלם מס במידה ותרצה לייצר במקסיקו את הטויוטה קורולה ולמכור אותה בארה"ב.
סמסונג החברה צופה זינוק של כמעט 50% ברווח התפעולי לרבעון הרביעי, לאור העלייה החדה במכירות המוליכים למחצה שמכסים על הירידה במכירות הסמארטפונים. זאת ברקע לבעיית התלקחויות האוטונומיות שנעשו בדגם ה-note 7.
- 1.שיאים חדשים בעולם,קנו בנקים ואלוני חץ (ל"ת)רמי 07/01/2017 20:15הגב לתגובה זו
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא:
