הסיוט של המשקיעים, שימו לב לציטוט של טראמפ בראיון ל'טיים' - השוק הגיב בעוצמה (גם בת"א)
ביום שאחרי הניצחון הגדול של טראמפ מדד מניות ה-Health Care ב-S&P500 טס 8.9% ורשם בכך את היום החזק במדד מזה שנים ארוכות. בשוק חגגו את תבוסתה של הילרי קלינטון שבשנה האחרונה סימנה את חברות התרופות והבטיחה כי אם תיכנס לבית הלבן, תבצע רפורמה לטיפול במחירי התרופות המאמירים. היום מסתבר, שגם טראמפ לא בדיוק מתכוון לוותר טיפול בתחום.
בראיון רחב ל'טיים' שפורסם היום כחלק מבחירת המגזין בו כ"איש השנה", אמר טראמפ כך: "אני הולך להוריד את מחירי התרופות", והוסיף - "אני לא אוהב את מה שקורה היום עם מחירי התרופות". טראמפ הסתפק בשני משפטים בלבד אבל המראיינים דאגו לציין כי מדבריו עולה שהאנליסטים כנראה טעו בכוונותיו של טראמפ בהקשר של הקפיצה במניות התרופות ביום שאחרי ניצחונו. ורק נציין כי טראמפ כמעט שלא התייחס בכלל לנושא מחירי התרופות במהלך קמפיין הבחירות שלו, ולכן דבריו כעת נתפסים בהפתעה גמורה.
התגובה: מדד הנאסד"ק ביוטק צלל כעת 3% לאחר שהירידות הגיעו במהלך היום עד 4%. מדד ה-Health Care איבד 0.82% לאחר שבמהלך היום הירידות במדד הגיעו לעד 2%. גם בת"א האפקט של דבריו של טראמפ הורגש בעוצמה. מניית טבע שהתאוששה קלות ועלתה 1.6% במשך מרבית שעות היום אחרי המפולת אתמול, סגרה בירידה של 1.5% במחזור גדול של 164 מיליון שקלים. פריגו שלאורך כל היום נסחרה בעליות של 1%, סגרה בירידה של 0.4%. מיילן שנסחרה בעליות של 4% סגרה בירידה של 3%. נציין כי מיילן עמדה במרכזת תשומת הלב בארה"ב בכל הקשור להעלאת מחירי התרופות (בהקשר של תרופת ה'אפיפן') ולכן התגובה בה היא הקשה ביותר כעת. בשל כך, מדד המעו"ף עבר לירידות של 0.35% לאחר שבפתיחת יום המסחר טיפס כ-0.45%.
טבע -1.91%
פריגו
מיילן
צריך להגיד שמדד מניות ה-Health Care אמנם אכן זינק 8.9% ב-9 בנובמבר והוסיף עוד 1.6% ביום לאחר מכן, אבל מאז המדד איבד גובה במהירות ולמעשה עבר לתשואה שלילית בסיכום התקופה (שהיום רק מחריפה) שמאז ניצחונו של טראמפ. כלומר אופוריה בטח לא הייתה פה, למעט ביום שאחרי הניצחון (ההפסד של הילרי).
שער המגזין, ותראו איך הגדירו את טראמפ (מתחת לשמו)
Donald Trump is TIME's Person of the Year 2016 #TIMEPOY https://t.co/5pTGOksevE pic.twitter.com/N8BtqTu9Nl
— TIME (@TIME) 7 בדצמבר 2016
- 6.משקיע 08/12/2016 20:14הגב לתגובה זומומלץ לקרוא
- 5.אליעזר מושך בגזר 07/12/2016 21:25הגב לתגובה זוהסיוט של המשקיעים בפארמה בלבד ! כל היתר בסקטורים אחרים רק מרוויחים עכשיו בגדול טפו טפו . חוץ מזה , הסיוט של המשקיעים הוא גם הרווחה של מליוני בני אדם שנאנקים תחת מחירי התרופות שבשמים שקצרה ידם להשיגם לבריאותם . אבל העוקץ הגדול הוא שמסתבר שהאדון טראמפ הוא לא כל כך נורא כפי שמתארים אותו והציטוט שלו בעניין מחירי התרופות המוגזמים בנוסף לכמה מהלכים חכמים נוספים שעשה כבר , רק מראה שהוא החל את דרכו כנשיא ברגל ימין ! אם ימשיך כך הוא עוד יחשב בבוא היום כנשיא גדול ומאחד של ארצות הברית השסועה . בינתיים כבר קיבל תואר מקדים של איש השנה על פי בחירת מגאזין טיים הפופולארי וכנראה לא בכדי!
- 4.מילה שלו שווה רק את האוויר שנפלט באותו רגע... (ל"ת)יוסי 07/12/2016 17:48הגב לתגובה זו
- 3.מי שהוציא את 07/12/2016 17:41הגב לתגובה זוהשוק לא זז, לא תנודה ולא בטיחילד קטן ומטומטם, הכנסת ללחץ כמה קוראים לרוץ לבדוק מה קורה.זבלה של עיתונאי וזבל של כתיבה
- 2.מי שהוציא את 07/12/2016 17:41הגב לתגובה זוהשוק לא זז, לא תנודה ולא בטיחילד קטן ומטומטם, הכנסת ללחץ כמה קוראים לרוץ לבדוק מה קורה.זבלה של עיתונאי וזבל של כתיבה
- 1.משקיע 07/12/2016 17:33הגב לתגובה זוהרי עדיין לא הושבע
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
