לא יאמן - שוב שיבושים קשים בלוח הטיסות של אל על
אמנם בתחילת השבוע נראה היה שהמשבר באל על הסתיים והצדדים עומדים בפני חתימה על הסכם וכבר ממש ברכו על המוגמר, אבל הערב העסק שוב מתפוצץ - על גבם של הנוסעים. בתחילה הודיעה החברה כי טיסה מספר 027 לניו יורק הערב בוטלה. כשעה לאחר מכן התקבל עדכון כי בעקבות התערבות יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הטיסה בכל זאת תצא. בתוך כך, עדיין לא ברור מה צפוי לגבי טיסת 001 מחר לניו יורק שאמורה לצאת בבמטוס חכור וכך גם הטיסות מחר לברלין ופראג.
תגובת הנהלת אל על: "לצערנו הרב, למרות ההבנות הושגו בישיבה שנערכה בהסתדרות עם יו ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בתחילת השבוע ממשיכים הטייסים להתנהג בבריונות בכדי לנסות להפעיל לחץ על ההנהלה לשנות את ההסכם וחוסר הנכונות להתחייב לשקט תעשייתי ולהפעיל את הטיסות כסדרן. אנו מתנצלים בפני הנוסעים".
תגובת וועד טייסי אל על: "חבל שאפילו בעיצומם של דיונים, שמטרתם להגיע להסכם עבודה, ממשיכה הנהלת אל על לפגוע בנוסעיה ולהמשיך במסע השקרים וההשמצות כלפי עובדיה. ההנהלה מטעה את הציבור; גם היום היו טייסים שהיו מוכנים וזמינים להוציא את כל הטיסות שבוטלו, טיסות שהן מעבר ללוח הטיסות המתוכנן שלהם. יו ר וועד הטייסים קברניט ניר צוק, הציע להפעיל את טיסה 027 והנהלת החברה סירבה להציבו. זה המקום להדגיש שוב: טייסי אל על מבקשים לטוס. אנחנו לא שיבשנו, לא משבשים טיסות ומתייצבים לכל טיסה - כתמיד."
- 25.גדעון 03/12/2016 20:20הגב לתגובה זויכול ממוקד – טיסת אל על 027 לניו יורק בוטלה ללא סיבה. "גבירותי ורבותי,נוסעים יקרים, מדבר הקברניט. הקברניט שנשאר בבית למרות שהייתי מוכן להטיס אתכם לניו יורק הלילה. " אם עד כה הצליחה ההנהלה להסוות את מזימתה -ביטול טיסות בטוענה שיקרית שאין טייסים המוכנים לבצעה,הלילה היא עשתה טעות אשר הביאה לחשיפת פרצופה האמיתי והמכוער. טיסה 027 ניבחרה לסיקול הממוקד לא במקרה. בטיסה זו היו נוסעים מאוד מיוחדים. מוזמני פורום סבן היוקרתי,חברי כנסת,עיתונאים בכירים ובקיצור, נוסעים אשר פגיעה בהם תגרום להד תקשורתי אדיר. הד כזה אשר יגביר את הלחץ על הטייסים בעיצומו של המשא ומתן. להלן פרטי האירוע- אמש,למרות בקשה חוזרת ונשנית של הקברניט להציבו על הטיסה לניו יורק (יש תיעוד מלא של שיחות הקברניט עם הצבת צוותים וכן הודעת טקסט ששלח לסמנכל מבצעים), החליטה הנהלת אל על לבטלה בטוענה שהצבתו תפגע בפעילות עתידית שלו(הדרכת סימולטור שלא הייתה בעייה לאיישה במדריך זמין אחר). לאחר שדבר ביטול הטיסה הגיע לידיעת יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, פנה האחרון לדוד מימון,מנכל אל על ודרש שהטיסה תצא כמתוכנן. בהוראת מימון,ניסו הגורמים השונ
- 24.צביקה 03/12/2016 09:07הגב לתגובה זוהטייסים בחברת על אל מוכנים לטוס בכל זמן .אבל חברת אל על מחכירה מטוסים וטייסים מכל העולם כדאי לפגוע בטייסי אל על הישראלים שהם הטובים בין הטובים בעולם . ברגע שיקרא אסון עם חברות אחרות אז יקימו ועדת חקירה .אנשים מכל העולם בעיקר היהודים רוצים לטוס רק עם אל על בגלל הטיסים והכיטחון
- 23.יציק 03/12/2016 08:30הגב לתגובה זוטייסי אל על הם הטיסים הטובים בעולם מוכנים לטוס בכל זמן ומקום בעולם . אבל החברה מחכירה מטוסים וטיייסים מארצות אחרות אני מציעה שתעסיק טייסים מכל העולם עד שלא יקרא אסון הם לא יפסיקו . נראה בסוף מה יקרא לאל על
- 22.יעקב 03/12/2016 06:24הגב לתגובה זואני מבקש לא להאשים את הטיסים הם מוכנים לטוס בכל זמן ומקום בעולם . אבל החברה עשתה הסכמים אם חברות זרות .כדאי שלטיסים היה פחות עבודה לכן אני אומר שהבעיה שנוצרה גורמת לבעיות בחברה .ולא הטיסים אשמים
- 21.עובד לשעבר בקלבמרקט 02/12/2016 23:27הגב לתגובה זומזה הופכים להיות מיליונרים , סוחטים חברה, איך? מושכים משכורות ענק למקורבים ומחלקים דיבדנדים מפחידים ואזזזז , בום פשיטת רגל והמשפחה הולכת הביתה עם הרבה כסף , זאת השיטה. באל על הם פשוט יחלבו את החברה (משפחת בורוביץ ומוזס) ואז יחזירו אותה למדינה שתשבור את הראש
- 20.תמתינו שהמניה תרד. ב-205 רוכש ב-100,000 ש"ח (ל"ת)בורסוק 02/12/2016 18:37הגב לתגובה זו
- 19.המניה עוד תצנח חופשי אולי ב 200 אני הבדוק (ל"ת)רפי 02/12/2016 15:23הגב לתגובה זו
- 18.דון קישוט 02/12/2016 14:26הגב לתגובה זושההנהלה תתחיל לנהל ולא להיות מנוהלת
- 17.מוטי 02/12/2016 12:58הגב לתגובה זויאלה שחררו הרי מה שתקבלו לא ייספק אותכם ואני מתכוון לכולם לא רק הטייסים עוד חברה של בולענים בושה פשוט בושה
- 16.יוסי 02/12/2016 12:26הגב לתגובה זותגובת וועד הטייסים "ממשיכה הנהלת החברה לפגוע בנוסעיה"... רק לקרוא לשמוע ולהבין שהם הטייסים כביכול לא חלק מהחברה... כאשר הנוסעים הם הלקוחות שלכם הטייסים בלעדיהם אין לכם עבודה ...הטייסים מרחיקים עצמם מהאחריות /מהחברה....הם כורתים את הענף עליו הם יושבים .
- 15.אלעל 02/12/2016 11:35הגב לתגובה זוהם לא מוציאים טיסות בטענה שאין טיסים.הרי כולם מבינים שזאת תקופה של חורף הפעילות ירדה ויש מספיק טייסים.
- 14.נמאסתם ... חפשו אותנו .. (ל"ת)נירה 02/12/2016 10:59הגב לתגובה זו
- 13.אנונימי 02/12/2016 10:46הגב לתגובה זוכבר 40 שנה לא טס באל על וכל הזמן הזה אתם ממשיכים להתעקש ולהוכיח לי כל פעם מחדש שההחלטה שלי שלא לטוס עם אל על ממשיכה להיות נכונה כל ה 40 שנים האלה.
- 12.גדעון 02/12/2016 09:58הגב לתגובה זויוסי פינק נחשב בעיני לעיתונאי רציני שמקפיד על לויאליות למקצוע . הכתבה שפורסמה בשמו זה העתק של מידע שקיבל ממערכת יחסי ציבור של הנהלת אלעל בלי לבדוק עם הטיסים את נתוני הפרסום.מצויים בידי כל ההתכתבויות בין הטיסים שנתבקשו לאייש את הטיסות המדוברות לבין מי שמאיש את הטיסות מטעם החברה. אני קובע שניתן היה לאיש את כל הטיסות אך ההנהלה משיקולים זרים החליטה אחרת והוציאה ידיעה לתקשורת המאשימה את הטיסים אותם קל להשניא על הציבור. אני קובע שזו ההנהלה הפוגעת בציבור הנוסעים על מנת לישם תוכנית שתשנה את פניה של אלעל ותאפשר לבעלי המניות לגרוף יותר כסף לכיסם.כל הטיסות המדוברות אלה טיסות שמראש בתוכנית האיוש החודשית לא היו מאוישות והנהלת אלעל בונה על נכונותם של הטיסים לאיש טיסות אלה מעבר למחויבותם.
- 11.יש שרוצים להוריד את המניה שיוכלו לעשות כסף קל (ל"ת)DDD324 02/12/2016 09:55הגב לתגובה זו
- 10.לא מאמין לשקרי הטייסים (ל"ת)ציניקן 02/12/2016 07:41הגב לתגובה זו
- 9.polak 02/12/2016 07:39הגב לתגובה זובשביל מה קיים משרד התחבורה? תפקידו להגן על הנוסעים מפני ביריונות בנתיבי תחבורה וטיסה !!! ..וזה לא משנה מי אשם! אסור להתעלל בנוסעים!!!! ככה לא מושלים!!!!!!!
- 8.אסי 02/12/2016 07:10הגב לתגובה זוטיסיי אל על בריונים יש לסגור את החברה ולפתוח מחדש טיסיי אל על מאז ומתמיד רוצים לנהל את החברה חוצפנים וחזירים מאין כמותם ניתן להפעיל את מטוסי אל על עם ויביים זרים וישראלים בחצי המשכורת והראיה לכך טיבי ארקיע וישראייר
- 7.עובד לשעבר 02/12/2016 05:21הגב לתגובה זולידיעה. קומת ההנהלה סגורה לעובדים!!!! רק למקורבים או להנהלה יש אפשרות כניסה.חחח מה נהיה מחברה שהיה כיף והנאה לעבוד בה. והמנכ"ל כשהגיע אמר "שדלתו פתוחה".....
- 6.עובד אלעל 02/12/2016 04:27הגב לתגובה זוההנהלה מנסה לשנות את ההבנות שהושגו
- 5.נו 02/12/2016 02:31הגב לתגובה זומי צריך לטוס בסערה
- 4.מאוכזב ביותר 02/12/2016 01:29הגב לתגובה זושילמדו קצת מטורקיש איירליינס שתמיד הלקוחות במקום הראשון, שיחפפו איתם שנה שנתיים בשכר של מתמחה 2000 יורו לחודש ושיחזרו למדינה עוד שנתיים שלוש ומבחינתנו שאפ פעם לא. בושה לחברה "לאומית" של ישראל ובושה לנציג ועד העובדים צוק....תתבייש ועוף לנו מהעיניים נבל.
- 3.נשבר ה... מאל על (ל"ת)דן 01/12/2016 23:16הגב לתגובה זו
- 2.אני במקום מחיאות כפיים בנחיתה , צועק בוז (ל"ת)צבי כץ 01/12/2016 23:01הגב לתגובה זו
- 1.ישראל 01/12/2016 22:41הגב לתגובה זוטייס "מרגיש לא טוב" מקבל יומית בכל זאת כי יש הסכמים והחברים "מוכנים" לטוס במקומו....ברור!שעות נוספות בטירוף... הגיע הזמן שהטייסים וכל אוכלי החינם יבינו שהחגיגה נגמרה... בגלל כל ההטבות והחגיגות אנחנו פשוטי העם לא טסים באלעל כי היא הרבה יותר יקרה מחברות אחרות שבהן יש הרבה פחות אוכלי חינם וחגיגות...מחזק את ידי ההנהלה.. המשיכו כך גם אם נגרם סבל לנוסעים וירידה בהכנסות... במבט לרחוק אתם תרוויחו...
- נוסע לשעבר 01/12/2016 23:19הגב לתגובה זוגועל נפש הגזמתם ברור שהטייסים ,מעניין איך הצליחו לרמות את המערכת בצבא...
מניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AIהעולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א
רבל התעשייתית הכבדה - מצליחה להתרומם; סי-לאב מנסה להימחק ללא-הצלחה; ג'י סיטי נלחצת מרכישת מניות המיעוט - ומה קורה בחברות החלום?
אנחנו פותחים את השבוע הראשון של המסחר, כשהיום נרשמת מגמה חיובית מתונה עד יציבה במדדי הדגל של הבורסה לסקירת בורסת תל אביב. מחזורי המסחר ברמות נמוכות יחסית לשעות הצהריים, מחזור הרצף נע סביב 800 מיליון שקל, די אופייני לימי ראשון, ואם כבר הזכרנו את ראשון אז כדאי לציין שנותרו עוד 9 ימי מסחר בלבד עד למועד שבו תעבור הבורסה למתכונת החדשה - ימי מסחר שני עד שישי (14:00) ללא מסחר בראשון בדומה לסדר בשאר בורסות העולם.
למרות "השקט" היחסי, יש מניות שמושכות את תשומת הלב וזזות בחדות. בהמשך נסקור את המניות שבולטות היום וגם מה הסיבות שמאחורי התנועות.העולות
נתחיל בטבלת העולות. לפני שקופצים למסקנות מזינוקים "דו ספרתיים" צריך לזכור שהרבה מהמניות שמככבות בטבלה הזאת עולות על בסיס מחזורי מסחר נמוכים במיוחד מאות עד עשרות אלפי שקלים בודדים. במצבים כאלה, גם עסקה בודדת שנעשית על ה-BID, היא קנייה במחיר שמנותק ממחיר השוק, והיא מייצרת תנועת פייק. ולכן אין לזה משמעות ממשית, והעלייה הזאת יכולה להתהפך באותה מהירות שבה היא נוצרה. באמירת אגב זה גם, בעצם, אחת הרעות החולות של הבורסה המקומית - הסחירות הנמוכה. יש לא מעט מניות שבמהלך יום שלם לא עובר בהן כמעט שקל, מה שמקשה על תמחור אמיתי של שווי החברות ומייצר תנודתיות מלאכותית.סי-לאב - סי-לאב 0% תופסת את העין עם עלייה של כ-10%. זו חברת מערכות מחשוב שהצטרפה לבורסה בפברואר 2021, בעיצומה של עונת ההנפקות, אז נכנסה לבורסה לפי שווי
של כ-180 מיליון שקל ומחיר מניה של כ-18 שקל. כיום היא מבקשת להימחק מהמסחר לפי מחיר של 9 שקלים למניה סביב ה-78 מיליון שקל בשווי. אבל היום המניה מזנקת מעל לרמת מחיר הרכישה המוצעת, מה שמרמז שהמשקיעים מבקשים שהמחיקה תתבצע
בפרמיה גבוהה יותר. סי-לאב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מחשב מתקדמות, הן במתכונת של מחשבים "ארוזים" במארזים תעשייתיים והן ככרטיסים אלקטרוניים ייעודיים שמוטמעים במערכות אחרות. החברה פועלת מול לקוחות מוסדיים ותעשייתיים בארץ ובעולם, ונחשבת לשחקנית נישתית
בתחום המחשוב המותאם לצרכים ביטחוניים וייעודיים.
- אוקטובר הירוק: ת"א רושמת שיא גיוסים היסטורי למדדי המניות
- עמלות מסחר: איפה הכי זול לסחור בבורסה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ין טכנולוגיות - ג'ין טכנולוגיות 1.35% מזנקת היום סביב ה-7% למרות שאין הודעה שיכולה להסביר את התנועה. GEEN AI “רוכבת” על גל ההתעניינות הגובר סביב תחום ה-AI, והיא לוקחת את זה ליישומים ארגוניים. ג׳ין, נולדה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה במאי האחרון, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים גדולים, בהם חברת החשמל, מכבי שירותי בריאות וגם התעשייה האווירית. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפעילות הבינלאומית, עם הקמת שני מרכזי הפצה בסינגפור - שיתפקד כמרכז הפעילות לאזור אסיה-פסיפיק, ובסן פרנסיסקו לשוק האמריקאי. ג'ין רחוקה מרווחיות, ברבעון השני היא שרפה 20 מיליון שקל, קפיצה משמעותית מהפסדים רבעוניים שנעים סביב ה-5 מיליון בחודש כשבקופה שלה יש רק 17 מיליון שקל, כך שסביר להניח שהיא תיאלץ לגייס הון בקרוב אם ע"י דילול או בדרכים אחרות.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגטאואר מזנקת 4.5%, נקסט ויז'ן מוסיפה 1%; קמטק נופלת 5% - עליות מתונות במדדים
מגמה חיובית בת"א ברקע העליות בחוזים העתידיים (להרחבה - השוורים חוזרים: אסיה והחוזים בוול סטריט בעליות) מדד ת"א 35 עולה 0.4% ומדד ת"א 90 מוסיף 0.7%.
במבט על הסקטורים, מדד הבנקים יורד 0.3%, מדד הביטוח עולה 0.6%, מדד הנדל"ן עולה 0.8% ומדד הנפט והגז יורד 0.3%.
החשב הכללי במשרד האוצר פרסם כי הגירעון התקציבי המשיך לעלות גם באוקטובר, והגיע
ל-4.9% מהתוצר כ-102.5 מיליארד שקל ב-12 החודשים האחרונים, לעומת 4.7% בספטמבר. מתחילת השנה נרשם גירעון של 71.5 מיליארד שקל, כאשר הכנסות המדינה עמדו על כ-457.5 מיליארד שקל עלייה של כ-14.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בעוד שההוצאות הסתכמו בכ-529 מיליארד
שקל, עלייה של 5.1%. באוצר מזכירים כי יעד הגירעון לשנת 2025 עודכן כבר 3 פעמים, וכעת הממשלה צפויה להגדילו ל-5.2% בעקבות עלויות הביטחון והסיוע למפונים.
אבל מעבר לכותרות, נתוני הגבייה לאוקטובר 2025 מספקים בשורה - גביית המסים ממשיכה לשבור שיאים ועומדת
על 432.3 מיליארד שקל בעשרת החודשים הראשונים של השנה - עלייה מרשימה של 15.3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לביזפורטל נודע כי בהערכות פנימיות מצפים לכ-520 מיליארד שקל של הכנסות מסים ואף מעבר לכך עד סוף השנה. הרבה מעבר לתקציב
המקורי שהיה על 493 מיליארד שקל. הסיבה היא גבייה טובה ומואצת, מלחמה בהון השחור (לרבות פרויקט והטמעת "חשבוניות ישראל") וכן תשלומי מס מוגברים בעקבות חוק הרווחים הראויים לחלוקה. הגידול כתוצאה מהחוק שדוחף בעצם לחלק דיבידנד ולשלם עליהם מס יימשך עד סוף השנה - הפתעה חיובית באוצר: גביית המסים צפויה לשבור שיא עם 520 מיליארד שקל, הגירעון יהיה נמוך מהצפוי
המשקיעים מצפים להורדת ריבית, כאשר מה שצפוי לסגור סופית את הנושא יהיה מדד המחירים שיתפרסם ביום שישי. הציפיות בשוק מצביעות על עלייה של כ-0.5%. אחרי שהמדד הקודם הפתיע בירידה חדה של 0.6% והוריד את האינפלציה השנתית ל-2.5%, השוק מעריך כי גם הפעם נראה נתון שיחזק את ההסתברות להורדת ריבית כבר בהחלטה הקרובה האם הריבית תרד בסוף החודש? זה הנתון שיקבע
- ג'י סיטי ירדה 6.8%, נקסט ויז'ן עלתה 7.1%, סגירה יציבה במדדים
- איי.סי.אל נפלה 15%, חברה לישראל איבדה 14%; מחזור המסחר - 13.4 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג’י סיטי ג'י סיטי -0.16% ממשיכה לרכז עניין, לאחר ההודעה בשבוע שעבר על רכישת מניות נוספות בחברת הבת הפינית סיטיקון והתחייבותה להגיש הצעת רכש מלאה למניות המיעוט. מאז ההודעה של מעלות ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות, מניית החברה איבדה גובה והאג"ח של החברה רשמו ירידות, סימן לכך שהמשקיעים מתחילים להפנים את ההשלכות האפשריות על המינוף והנזילות. למרות שהחברה הצהירה כי ההשפעה על רמת המינוף תהיה “זניחה”, חברת הדירוג הזהירה כי במקרה של היענות רחבה להצעת הרכש, יחס החוב להון העצמי עלול לטפס לטווח של 70%-75%, ובתרחישים שונים אף לעבור את רף ה־80%. זה אומר שיש עלייה ניכרת בסיכון הפיננסי של החברה, בדיוק בזמן שבו היא מנסה ליישם תוכנית ארוכת טווח לצמצום חוב ומינוף עד 2028. ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%.
