לא יאמן - שוב שיבושים קשים בלוח הטיסות של אל על
אמנם בתחילת השבוע נראה היה שהמשבר באל על הסתיים והצדדים עומדים בפני חתימה על הסכם וכבר ממש ברכו על המוגמר, אבל הערב העסק שוב מתפוצץ - על גבם של הנוסעים. בתחילה הודיעה החברה כי טיסה מספר 027 לניו יורק הערב בוטלה. כשעה לאחר מכן התקבל עדכון כי בעקבות התערבות יו"ר ההסתדרות ניסנקורן הטיסה בכל זאת תצא. בתוך כך, עדיין לא ברור מה צפוי לגבי טיסת 001 מחר לניו יורק שאמורה לצאת בבמטוס חכור וכך גם הטיסות מחר לברלין ופראג.
תגובת הנהלת אל על: "לצערנו הרב, למרות ההבנות הושגו בישיבה שנערכה בהסתדרות עם יו ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בתחילת השבוע ממשיכים הטייסים להתנהג בבריונות בכדי לנסות להפעיל לחץ על ההנהלה לשנות את ההסכם וחוסר הנכונות להתחייב לשקט תעשייתי ולהפעיל את הטיסות כסדרן. אנו מתנצלים בפני הנוסעים".
תגובת וועד טייסי אל על: "חבל שאפילו בעיצומם של דיונים, שמטרתם להגיע להסכם עבודה, ממשיכה הנהלת אל על לפגוע בנוסעיה ולהמשיך במסע השקרים וההשמצות כלפי עובדיה. ההנהלה מטעה את הציבור; גם היום היו טייסים שהיו מוכנים וזמינים להוציא את כל הטיסות שבוטלו, טיסות שהן מעבר ללוח הטיסות המתוכנן שלהם. יו ר וועד הטייסים קברניט ניר צוק, הציע להפעיל את טיסה 027 והנהלת החברה סירבה להציבו. זה המקום להדגיש שוב: טייסי אל על מבקשים לטוס. אנחנו לא שיבשנו, לא משבשים טיסות ומתייצבים לכל טיסה - כתמיד."
- 25.גדעון 03/12/2016 20:20הגב לתגובה זויכול ממוקד – טיסת אל על 027 לניו יורק בוטלה ללא סיבה. "גבירותי ורבותי,נוסעים יקרים, מדבר הקברניט. הקברניט שנשאר בבית למרות שהייתי מוכן להטיס אתכם לניו יורק הלילה. " אם עד כה הצליחה ההנהלה להסוות את מזימתה -ביטול טיסות בטוענה שיקרית שאין טייסים המוכנים לבצעה,הלילה היא עשתה טעות אשר הביאה לחשיפת פרצופה האמיתי והמכוער. טיסה 027 ניבחרה לסיקול הממוקד לא במקרה. בטיסה זו היו נוסעים מאוד מיוחדים. מוזמני פורום סבן היוקרתי,חברי כנסת,עיתונאים בכירים ובקיצור, נוסעים אשר פגיעה בהם תגרום להד תקשורתי אדיר. הד כזה אשר יגביר את הלחץ על הטייסים בעיצומו של המשא ומתן. להלן פרטי האירוע- אמש,למרות בקשה חוזרת ונשנית של הקברניט להציבו על הטיסה לניו יורק (יש תיעוד מלא של שיחות הקברניט עם הצבת צוותים וכן הודעת טקסט ששלח לסמנכל מבצעים), החליטה הנהלת אל על לבטלה בטוענה שהצבתו תפגע בפעילות עתידית שלו(הדרכת סימולטור שלא הייתה בעייה לאיישה במדריך זמין אחר). לאחר שדבר ביטול הטיסה הגיע לידיעת יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, פנה האחרון לדוד מימון,מנכל אל על ודרש שהטיסה תצא כמתוכנן. בהוראת מימון,ניסו הגורמים השונ
- 24.צביקה 03/12/2016 09:07הגב לתגובה זוהטייסים בחברת על אל מוכנים לטוס בכל זמן .אבל חברת אל על מחכירה מטוסים וטייסים מכל העולם כדאי לפגוע בטייסי אל על הישראלים שהם הטובים בין הטובים בעולם . ברגע שיקרא אסון עם חברות אחרות אז יקימו ועדת חקירה .אנשים מכל העולם בעיקר היהודים רוצים לטוס רק עם אל על בגלל הטיסים והכיטחון
- 23.יציק 03/12/2016 08:30הגב לתגובה זוטייסי אל על הם הטיסים הטובים בעולם מוכנים לטוס בכל זמן ומקום בעולם . אבל החברה מחכירה מטוסים וטיייסים מארצות אחרות אני מציעה שתעסיק טייסים מכל העולם עד שלא יקרא אסון הם לא יפסיקו . נראה בסוף מה יקרא לאל על
- 22.יעקב 03/12/2016 06:24הגב לתגובה זואני מבקש לא להאשים את הטיסים הם מוכנים לטוס בכל זמן ומקום בעולם . אבל החברה עשתה הסכמים אם חברות זרות .כדאי שלטיסים היה פחות עבודה לכן אני אומר שהבעיה שנוצרה גורמת לבעיות בחברה .ולא הטיסים אשמים
- 21.עובד לשעבר בקלבמרקט 02/12/2016 23:27הגב לתגובה זומזה הופכים להיות מיליונרים , סוחטים חברה, איך? מושכים משכורות ענק למקורבים ומחלקים דיבדנדים מפחידים ואזזזז , בום פשיטת רגל והמשפחה הולכת הביתה עם הרבה כסף , זאת השיטה. באל על הם פשוט יחלבו את החברה (משפחת בורוביץ ומוזס) ואז יחזירו אותה למדינה שתשבור את הראש
- 20.תמתינו שהמניה תרד. ב-205 רוכש ב-100,000 ש"ח (ל"ת)בורסוק 02/12/2016 18:37הגב לתגובה זו
- 19.המניה עוד תצנח חופשי אולי ב 200 אני הבדוק (ל"ת)רפי 02/12/2016 15:23הגב לתגובה זו
- 18.דון קישוט 02/12/2016 14:26הגב לתגובה זושההנהלה תתחיל לנהל ולא להיות מנוהלת
- 17.מוטי 02/12/2016 12:58הגב לתגובה זויאלה שחררו הרי מה שתקבלו לא ייספק אותכם ואני מתכוון לכולם לא רק הטייסים עוד חברה של בולענים בושה פשוט בושה
- 16.יוסי 02/12/2016 12:26הגב לתגובה זותגובת וועד הטייסים "ממשיכה הנהלת החברה לפגוע בנוסעיה"... רק לקרוא לשמוע ולהבין שהם הטייסים כביכול לא חלק מהחברה... כאשר הנוסעים הם הלקוחות שלכם הטייסים בלעדיהם אין לכם עבודה ...הטייסים מרחיקים עצמם מהאחריות /מהחברה....הם כורתים את הענף עליו הם יושבים .
- 15.אלעל 02/12/2016 11:35הגב לתגובה זוהם לא מוציאים טיסות בטענה שאין טיסים.הרי כולם מבינים שזאת תקופה של חורף הפעילות ירדה ויש מספיק טייסים.
- 14.נמאסתם ... חפשו אותנו .. (ל"ת)נירה 02/12/2016 10:59הגב לתגובה זו
- 13.אנונימי 02/12/2016 10:46הגב לתגובה זוכבר 40 שנה לא טס באל על וכל הזמן הזה אתם ממשיכים להתעקש ולהוכיח לי כל פעם מחדש שההחלטה שלי שלא לטוס עם אל על ממשיכה להיות נכונה כל ה 40 שנים האלה.
- 12.גדעון 02/12/2016 09:58הגב לתגובה זויוסי פינק נחשב בעיני לעיתונאי רציני שמקפיד על לויאליות למקצוע . הכתבה שפורסמה בשמו זה העתק של מידע שקיבל ממערכת יחסי ציבור של הנהלת אלעל בלי לבדוק עם הטיסים את נתוני הפרסום.מצויים בידי כל ההתכתבויות בין הטיסים שנתבקשו לאייש את הטיסות המדוברות לבין מי שמאיש את הטיסות מטעם החברה. אני קובע שניתן היה לאיש את כל הטיסות אך ההנהלה משיקולים זרים החליטה אחרת והוציאה ידיעה לתקשורת המאשימה את הטיסים אותם קל להשניא על הציבור. אני קובע שזו ההנהלה הפוגעת בציבור הנוסעים על מנת לישם תוכנית שתשנה את פניה של אלעל ותאפשר לבעלי המניות לגרוף יותר כסף לכיסם.כל הטיסות המדוברות אלה טיסות שמראש בתוכנית האיוש החודשית לא היו מאוישות והנהלת אלעל בונה על נכונותם של הטיסים לאיש טיסות אלה מעבר למחויבותם.
- 11.יש שרוצים להוריד את המניה שיוכלו לעשות כסף קל (ל"ת)DDD324 02/12/2016 09:55הגב לתגובה זו
- 10.לא מאמין לשקרי הטייסים (ל"ת)ציניקן 02/12/2016 07:41הגב לתגובה זו
- 9.polak 02/12/2016 07:39הגב לתגובה זובשביל מה קיים משרד התחבורה? תפקידו להגן על הנוסעים מפני ביריונות בנתיבי תחבורה וטיסה !!! ..וזה לא משנה מי אשם! אסור להתעלל בנוסעים!!!! ככה לא מושלים!!!!!!!
- 8.אסי 02/12/2016 07:10הגב לתגובה זוטיסיי אל על בריונים יש לסגור את החברה ולפתוח מחדש טיסיי אל על מאז ומתמיד רוצים לנהל את החברה חוצפנים וחזירים מאין כמותם ניתן להפעיל את מטוסי אל על עם ויביים זרים וישראלים בחצי המשכורת והראיה לכך טיבי ארקיע וישראייר
- 7.עובד לשעבר 02/12/2016 05:21הגב לתגובה זולידיעה. קומת ההנהלה סגורה לעובדים!!!! רק למקורבים או להנהלה יש אפשרות כניסה.חחח מה נהיה מחברה שהיה כיף והנאה לעבוד בה. והמנכ"ל כשהגיע אמר "שדלתו פתוחה".....
- 6.עובד אלעל 02/12/2016 04:27הגב לתגובה זוההנהלה מנסה לשנות את ההבנות שהושגו
- 5.נו 02/12/2016 02:31הגב לתגובה זומי צריך לטוס בסערה
- 4.מאוכזב ביותר 02/12/2016 01:29הגב לתגובה זושילמדו קצת מטורקיש איירליינס שתמיד הלקוחות במקום הראשון, שיחפפו איתם שנה שנתיים בשכר של מתמחה 2000 יורו לחודש ושיחזרו למדינה עוד שנתיים שלוש ומבחינתנו שאפ פעם לא. בושה לחברה "לאומית" של ישראל ובושה לנציג ועד העובדים צוק....תתבייש ועוף לנו מהעיניים נבל.
- 3.נשבר ה... מאל על (ל"ת)דן 01/12/2016 23:16הגב לתגובה זו
- 2.אני במקום מחיאות כפיים בנחיתה , צועק בוז (ל"ת)צבי כץ 01/12/2016 23:01הגב לתגובה זו
- 1.ישראל 01/12/2016 22:41הגב לתגובה זוטייס "מרגיש לא טוב" מקבל יומית בכל זאת כי יש הסכמים והחברים "מוכנים" לטוס במקומו....ברור!שעות נוספות בטירוף... הגיע הזמן שהטייסים וכל אוכלי החינם יבינו שהחגיגה נגמרה... בגלל כל ההטבות והחגיגות אנחנו פשוטי העם לא טסים באלעל כי היא הרבה יותר יקרה מחברות אחרות שבהן יש הרבה פחות אוכלי חינם וחגיגות...מחזק את ידי ההנהלה.. המשיכו כך גם אם נגרם סבל לנוסעים וירידה בהכנסות... במבט לרחוק אתם תרוויחו...
- נוסע לשעבר 01/12/2016 23:19הגב לתגובה זוגועל נפש הגזמתם ברור שהטייסים ,מעניין איך הצליחו לרמות את המערכת בצבא...
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%
הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה?
הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.
דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס. ארן ארן 15.25% מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל. בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).
סאמיט סאמיט -4.78% הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.
טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25% זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC
- אלביט עלתה 2.6%, מדד הביטוח ירד 2.1%; המדדים ננעלו בעליות קלות
- ראלי בת"א: טבע עלתה 2.6%, הבנקים עלו 1.4%, הייפר ועל בד זינקו 16%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ג'ין טכנולוגיות 6.41% דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiהדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?
צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה
אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.
ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40.
ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".
בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים.
- המשקיע הגדול ביותר של אנבידיה מוכר מניות ב-150 מיליון דולר
- היום שאחרי באפט - מה תעשה ברקשייר עם קופת המזומנים העצומה שלה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל.
ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.
