הבלגן באל על נמשך: עוד 2 טיסות בוטלו הבוקר, "חרף פנייה לעשרות טייסים - ניסיונות איוש הטיסות עלו בתוהו"

מערכת Bizportal | (12)
נושאים בכתבה אל על

עם פתיחת השבוע המאבק בין הנהלת אל על לוועד הטייסים עולה מדרגה ובשטח נרשמים שיבושים קשים בלוח הטיסות. אחרי שאתמול בערב הודיעה החברה על 4 טיסות שהיו אמורות לצאת אמש ובוטלו, נדחו או הועברו למטוסים חכורים, בשל החרפת העיצומים מצד הטייסים - הבוקר נמשכים שיבושי הלו"ז.

החברה הודיעה הבוקר כי היא נאלצה לבטל הבוקר את טיסת up לברלין ואת טיסה 007 לניו יורק. טיסה 315 ללונדון תצא במטוס חכור. מהנהלת אל על נמסר כי "חרף פנייה לעשרות טייסים בבקשה שיאיישו את הטיסות, כל ניסיונות ההנהלה לאייש את הטיסות על ידי טייסי החברה עלו בתוהו. אנו מתנצלים בפני הנוסעים".

ההודעה הבוקר מגיעה בהמשך להודעה מאתמול לפיה טיסה 095 לבייג'ין שהיתה אמורה לצאת אמש בשעה 22:30 נדחתה ל-8:00 הבוקר, טיסה 081 לבנגקוק בוטלה, טיסה 027 לניוארק בוטלה, טיסה 001 הועברה למטוס חכור. 

בעניין הטיסה לבייג'ין, באל על מסבירים כי הקברניט פתח במחלה ב-16:00 אתמול, וזאת לאחר שב-15:34 פתח הקצין הראשון במחלה. הניסיונות לאייש את העמדות לא צלחו. מההנהלה נמסר כי "לצערנו הרב ממשיכים הטייסים, בהנהגתו  של קברניט ניר צוק בהתנהלות שערורייתית לשבש את טיסות אל על ולפגוע בנוסעים ובחברה".

לקראת הצהריים הוציא אל על הודעה לפיה לאור השינויים בלוחות הזמנים בשל עיצומי הטייסים, החליטה החברה להקל על מדיניות הביטול והשינוי של לקוחות החברה. הוחלט כי ביחס לטיסות היוצאות עד ליום 30 בנובמבר 2016 תאפשר החברה ביטול הטיסה והחזר כספי מלא בגינה ללא דמי ביטול וכן תאפשר שינוי מועד הטיסה ללא דמי שינוי.   מניית אל על 1.42% פתחה הבוקר בירידות של 2.6% אחרי נפילה של 4.7% בשבוע שעבר. 

כך נראה לוח עדכוני הפניות של הנהלת אל על לטייסים אמש: קברניטים: 1. היה מוצב למצב הכן היום, פתח מחלה 2. היה מוצב למצב הכן היום, פתח מחלה 3.   מנהל צי 767-   סירב, ביקש לטוס בכיוון אחד. 4. סירב 5. בשעה 16:10 סירב, 16:46 לא ענה 6. 16:05 סירב  16:49 לא ענה, הושארה הודעה בתא קולי 7. סירב 8. 16:26 סירב, 16:51 , הודיע שהוא עייף 9. סירב 10. בשעהה16:14 סירב, 16:30 לא ענה 11. בשעה 16:08 סירב, 16:42 הוכרח, הודיע ששתה אלכוהול 12. מנוחה מלאה 13. 16:18 סירב, 16:34, הודיע שהוא עייף 14. לא ענה מספר פעמים 15. לא ענה 16. לא ענה  17. לא ענה   קצינים ראשונים 1.    היה מאוייש לטיסה, פתח מחלה 2.    היה מאוייש, פתח מחלה 3.    לא ענה 4.    סירב 5.    לא ענה 6.    לא ענה 7.    לא ענה 8.    לא ענה 9.    לא ענה 10.    לא ענה 11.    לא ענה 12.    לא ענה 13.    סירב 14.    לא ענה 15.    סירב 16.    לא ענה

 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ארז 20/11/2016 20:29
    הגב לתגובה זו
    ממש בזיון, משכרות עתק ועוד שובתים
  • 9.
    אנונימי 20/11/2016 12:13
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן לסגור את אלא על
  • אבג 20/11/2016 14:55
    הגב לתגובה זו
    במקום טייסים שמקבלים 70,000 שח לחודש כדי לשבות .
  • 8.
    גועל נפש של טיסים השתן עלה להם (ל"ת)
    דורון 20/11/2016 12:05
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דון קישוט 20/11/2016 12:04
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן להפסיק את הפרסה הזו . טייס שלא מבצע הלוך וחזור ע"פ תוכניות החברה יש לפטר אותו לאלתר.
  • 6.
    רוני 20/11/2016 11:57
    הגב לתגובה זו
    אם בנוסף לכך אל על תפחית את מחירי הטיסה ב10% עד 20% היא גם תכפיל את כמות הטיסות וגם תגדיל רווחים (וגם תחליף צוות אויר יקר בצוות זול)
  • 5.
    אבי 20/11/2016 11:25
    הגב לתגובה זו
    והמחיר הוא בערך עשירית מטייס ישראלי.
  • 4.
    המחירים שלהם הזויים מעל שאר החברות (ל"ת)
    ודורשים כרטיס חזור 20/11/2016 10:27
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    נוסע 20/11/2016 10:02
    הגב לתגובה זו
    אם אל על רוצה להמשיך לשרוד, היא צריכה להפסיק את הנוהג הארכאי של העסקת טייסים רק מחיל האויר שאינו רלוונטי לתקופה שבה עובדים עם כוח מנצלים אותו לרעה. תתחילו לגייס ולהכשיר טייסים כפי שעושות חברות רבות אחרות שאינן תלויות ב"חיל האויר" .
  • 2.
    גבי 20/11/2016 09:55
    הגב לתגובה זו
    Somebody needs get fired
  • אכן ככה זה שמרנים בשלטון (ל"ת)
    גועל נפש 20/11/2016 10:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אני 20/11/2016 09:47
    הגב לתגובה זו
    החברה אבודה