אלקואה תפתח מחר את העונה - בפעם האחרונה במבנה הנוכחי שלה
מחר (שלישי), כדרכה בקודש, חברת אלקואה תפתח את עונת הדו"חות לרבעון השלישי בוול סטריט. אך לא כבעבר, זו תהיה הפעם האחרונה שבה חברת האלומניום תדווח כחברה אחידה, לפני שתבצע פיצול עסקי בתוך החברה (ספינאוף).
הפרד ומשול. את הספינאוף הגה וקידם מנכ"ל החבה, קלאוס קליינפלד אשר מכהן בתפקידו מאז שנת 2008. מטרתו הסופית של הספינאוף הוא להגדיל את ערך החברה על ידי הפיכתה לשתי חברות נפרדות (כאשר בצוותא יגיעו לשווי שוק גבוה יותר מהערך המקורי של אלקואה).
חברת הבת של אלקואה תיקרא Arconic והיא תהיה אחראית על עיבוד האלומניום לחלקים ספציפיים. בסקטור זה נרשם ביקוש גדול יותר בתחום המתכות ויש גם זוית ישראלית. בתחילת השנה הנוכחית אלקואה השקיעה 10 מיליון דולר בחברת פינרג'י מלוד. אלקואה אשר רוצה לקחת חלק בתחום המכוניות ללא נהג השקיע בפנרג'י אשר מייצרת סוללות לאותן מכוניות.
השנה האחרונה הייתה בעיקר מאתגרת לחברת אלקואה. בשנת 2015, החברה דיווחה על הפסד נקי של 121 מיליון דולר. זאת לאחר שבשנת 2014 החברה הציגה רווח של 268 מיליון דולר. התוצאות ניכרות בשטח - מניית אלקואה (סימול: AA) נסחרת היום במחיר של בין 31 ל-32 דולר למניה. מדובר במחיר שהינו שליש ממחיר המניה לפני המשבר של שנת 2008. בדיוק בתקופה בה קליינפלד הפך להיות מנכ"ל החברה.
- טראמפ מכריז על מכסים נוספים, סין מגיבה באופן מתון; החוזים מטפסים
- ספסלי אלומיניום מעוצבים – הבשורה החדשה לבתים יפים!
שני המוטיבים העיקריים שהכבידו על החברה העתיקה לכרייה היו התחרות מסין והירידה האוטונומית של מחירי הסחורות. העלייה בכרייה בסין יצרה היצע יתר של המתכת בשוק הגלובאלי. בתוך כך בחמש השנים האחרונות מחיר האלומניום ירד ממחיר של 2,500 למחיר של 1,600 דולר לטון.