ביוג'ן תצא בספין אוף מפתיע - המניה עולה 0.8% בניגוד למגמה

אלמוג עזר | (2)
נושאים בכתבה ביומד

חברת מחקר ופיתוח התרופות ביוג'ן הודיעה היום כי תצא במהלך ספין אוף מפתיע של מחלקת ההמופיליה שלה. המהלך יעשה בכדי שביוג'ן עצמה תתמקד במחקר של מחלות עצביות. מניית ביוג'ן BIOGEN IDEC עולה הערב 0.8%.

המהלך נחשב מפתיע במיוחד לאור העובדה שהחברה ביקשה למכור את פעילותה בתחום ההמופיליה לחברות אחרות. סכום המכירה עמד בין  4 ל-6 מיליארד דולר. הון שהיה אמור לשמש אותה להרחיב את הפעילות העסקית ולהרחיב את המכירות בסקטורים האחרים של החברה. 

ההכנסות העיקריות של ביוג'ן מגיעות מסדרת תרופות לטרשת אשר הצפי העיקרי כרגע שהאחרונות לא אמורות לרשום זינוק במכירות בשנים הקרובות. בביוג'ן בשנים האחרונות השקיעו במחקר לפיתוח תרופות אחרות לטרשת ולמחלות עצביות כמו פרקינסון ואלצהיימר. 

שתי התרופות העיקריות של ביוג'ן בתחום ההמופיליה הן Eloctate  ו-Alprolix מניבות הכנסות בסך של 640 מיליון בשנה שקדמה לרבעון האחרון.  מדובר על 5% מסך ההכנסות של החברה בעלת ההכנסות של 10.76 מיליארד דולר ושווי השוק של יותר מ-60 מיליארד דולר. 

על פי אתר FACTSET המכירות העולמיות של תרופות ההמופיליה של ביוג'ן אמורות לצנוח לכדי 1.4 מיליארד דולר. בביוג'ן מתכוונים לבצע את הספין אוף עוד השנה או בתחילת השנה הבאה. "אנו מאמינים שהספין אוף יאפשר לחברה לחברה להתמקד במדע העצבים" כך אמר סמנכ"ל החברה ג'ורג' סקאנגוס. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מזל שלא כתבתם המניה טסה 0.8% (ל"ת)
    פיקולו 04/05/2016 14:17
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אורי 03/05/2016 23:07
    הגב לתגובה זו
    אולי נראה עכשיו נחת נפלה כ40%
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.