בוריזון מבקשים לצמצם עלויות - 45 אלף עובדים יוצאים לשביתה

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה וריזון

שביתת העובדים הגדולה ביותר מזה חצי עשור הוכרזה היום (ד') בארה"ב. על פי הערכה של משרד העבודה האמריקני 45 אלף מעובדי Verizon לא התייצבו לעבודה. בפעם האחרונה שכל כך הרבה עובדים לקחו חלק בשביתה מרכזית הייתה בשנת 2011 והיא התרחשה בדיוק באותה חברה. 

מניית וריזון רושמת היום ירידות באופן בולט כנגד המומנטום החיובי בוול סטריט VERIZON. 

החלק המאסיבי של השובתים מגיע מקרב עובדי הרשת הקווית של החברה ולא מעובדי מחלקת הרשת האלחוטית שלה. העובדים מלינים על כך שהחוזה עמם לא חודש מאז אוגוסט האחרון  ונציגי העובדים אל מול הנהלת החברה לא הצליחו להשיג תוצאה משביעת רצון אל מול ההנהלה. 

לעובדים בארה"ב לא חסרות סיבה להתלונן על הרעת מצבם. וריזון הוציאה 5,000 משרות מחוץ לגבולות ארה"ב במיקור חוץ כאשר היעדים העיקריים הם מקסיקו, פיליפינים, והרפובליקה הדומיניקנית. כמו כן איגוד העובדים טוען כי החברה החלה לשכור עובדים דרך קבלנים בעלות נמוכה יותר. 

לדברי האיגוד, וריזון מאלצת את העובדים למלא משרות אשר רחוקות ממקום מושבם ולעיתים האחרונים אף נאלצים לעזוב את ביתם במשך חודשים ארוכים. זאת בעקבות סגירת חנויות וסניפים של וריזון ברצון לצמצם את עלויות החברה ולהגדיל את רווחי החברה. 

וריזון אמנם הציגה בשנה האחרונה רווחי שיא, אם כי רוב רווחיה הגיעו בעיקר מהגדילה בפעילות האל חוטית של החברה. מכירות הרשת הקווית יורדות באופן עקבי מדי שנה, בשנה שעברה וריזון איבדה 1.4 מיליון לקוחות "קוויים". 

התהליכים שהוזכרו על ידי האיגוד ככל הנראה היו הכרח בכדי להמשיך ולהיות רווחים. בשנת 2015 החברה דיווחה כי חסכה 300 מיליון דולר בכל הנוגע לעליות שכר. בתוך כך החברה הציגה רווח תפעולי של 8.9 מיליארד דולר. ככל הנראה לאור ההתפתחויות האחרונות, החברה תתקשה להציג הישגים דומים בשנת 2016. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".