זו הסיבה ללחץ הכבד כעת בבורסות

מערכת Bizportal | (8)
נושאים בכתבה נפט

שוקי המניות מסביב לעולם נסחרים בשעה זו בירידות שהולכות ומחריפות כאשר נראה שהלחץ ששוב מתחדש בדקות האחרונות קשור לשינוי הכיוון התוך יומי במחיר הנפט.

מחיר  החבית שצלל אתמול כמעט 6% וסגר ברמה של 37.6 דולר (שפל של כמעט 7 שנים), עשה עד שעות הצהריים סימנים של תיקון מעלה וכבר נגע במחיר של מעל 38 דולר אבל בדקות האחרונות הנפילות בנפט התחדשו. מחיר החבית מתרסק כעת לרמת שפל של 36.7 דולר(!!!), כלומר תנועה מטה תוך יומית של מעל 2.5%. הדבר ללא ספק מלחיץ את הסוחרים שצופים אפשרות של המשך נפילות במניות סקטור האנרגיה.

קישור למחיר הנפט בזמן אמת - לחץ כאן

אמנם סקטור האנרגיה מהווה משקל של 8% בלבד במדד ה-S&P500 אך משבר של ממש בקרב החברות הגדולות בסקטור עלול להוביל לפיטורי עובדים רבים והדבר עלול להעיב גם אם לוקחים בחשבון שנפילת מחיר הנפט הינה טובה לצרכנים (מחיר הדלק בארה"ב בשפל של 7 שנים). 

בבורסות: החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים כעת בירידות של מעל 1%. באירופה הדאקס הגרמני צולל כבר 1.6% והקאק הצרפתי מאבד 1.4%. המעו"ף מאבד 0.92%. 

דאקס

CAC 40 -0.18% מדד ת"א 25

בתוך כך, הסנטימנט באירופה ובאסיה היה שלילי כבר משעות הבוקר וזאת ברקע לנתון הסחר הסיני שהציג התכווצות של 6.8% בייצוא הסין בחודש נובמבר - לכתבה המלאה  

נזכיר כי המפולת אתמול במחיר הנפט התרחשה בשל העובדה כי החברות בארגון אופ"ק שהתכנסו בוינה בסוף השבוע לא הצליחו להסכים על הפחתה בתפוקה היומית ולמעשה וגם לא הצליחו לקבוע רף הפקה מקסימלי. רונן מנחם ממזרחי טפחות אמר הבוקר כי "ההחלטה של אופ"ק מנציחה פעם נוסף את עודף ההיצע הגדול הקיים בשוק. למעשה, המכסה אף הוגדלה מעט, משום שבפועל, בקרטל, המדיניות החברות מייצרות קצת מעל המותר, כדי להגדיל את הכנסותיהן במחירים הקיימים. לכך יש להוסיף את כניסת הנפט האיראני לשוק, שיחד עם החלטת OPEC יכולות להוליך, לפי הערכות שונות, את מחיר הנפט ל-30 דולר לחבית ואף פחות מכך". 

מחיר הנפט בחודשים האחרונים:

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יהודה55 09/12/2015 07:05
    הגב לתגובה זו
    אם מחיר הדלקים יורד, האם זה לא עושה טוב למאזנים של החברות צורכות האנרגיה? דה עקה נפט יורד בורסה עולה.
  • 6.
    מי שקובע הכל זה רק הפד (ל"ת)
    ריבית בדרך 08/12/2015 21:52
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תירנו המון פוטים ושורטים .זה רק התחיל.תעשו הון (ל"ת)
    מיכה 08/12/2015 21:09
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נחמיאס ברוך 08/12/2015 20:31
    הגב לתגובה זו
    מה בוחנת ועדת הכלכלה ,ההצגה של כבל בוועדה רק בשביל להציג את פועלו בעיני מפלגתו לתפקיד מרכזי,כמה חבל שנושא כה חשוב לתעשיה ולמשק המדינה ולהעסקת כוח אדם בתחומים חדשים ,מנסה כבל כנציג המפלגה ה"ציונית" תורם למריחת זמן ולבזבוז זמן. חבל מאוד שנושא כה בוער לכלכלת ישראל נמרח בדרך מכוונת אנטי הממשלה ואזרחיה. כלום אתם המפלגה הסוציאלית שחובתה לראות את הצלחת מיתווה הגז לכלכלת ישראל מונעים בדרך "דמוקרטית" את שילהוב ההמונים לטרפוד מיתווה הגז. חבל אני מציע כי, תראו את אינטרס המדינה מעבר לאינטרסים צרים של מפלגתכם. קדימה למיתווה הגז.
  • שמטוב 09/12/2015 07:15
    הגב לתגובה זו
    אז למה לרוץ מהר ? לרוץ להפסדים נוספים ? אנו כבר עומדים בפתחו של הפסד נוסף של 1.7 מיליארד דולר (וויתור על פיצויים ממצריים כדי שמצריים תסכים לאכסן זמנית גז משדה גז של ישראל (איזה שדה ?) או שימוש בו לזמן קצר. (לא יהיה שימוש לזמן ארוך, דהינו יצוא גדול, כי מצריים לא תהיה זקוקה לגז עוד שנה-שנתיים יהיו לה בארות גז שמישות עד 2017 לכל היותר, היצוא למצריים אם יהיה הוא רק לתקופת גישור עד שתפתח בארות שלה) כאשר רצים ריצת אמוק נתקלים בסוף בקיר. הדיון בוועדת הכלכלה, כאמור, אינו ברווחים (שסיכוייהם התמעטו מאוד) אלא בשאלות הבאות: (1) מדוע נימנעים מהנחת צינור גז שני לישראל (מה שפוגע קשה בתעשיה המקומית כלומר גורם הפסדים למדינה) ? (2) מדוע לא דואגים לייתרות, redundancy, למקרה שאספקת הגז לישראל מהצינור היחיד תיפגע. על שתי השאלות הללו נתניהו התחמק מתשובות. נתניהו _פשוט לא ענה_, במקום לענות הוא פצח בנאום בעניינים אחרים. שלי יחמוביץ ניסתה לשווא לדחוק אותו לענות אבל כבל אמר לה שאסור לה להפריע לנאום של נתניהו מפני שזכותו של נתניהו לאמר את דברו בלי הפרעות.בניגוד לדבריך- כבל מנהל את הדיון בצורה מכובדת.
  • 3.
    יאללה מפולתתתתתתת!!!1111111 (ל"ת)
    מהמר 08/12/2015 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עורב 08/12/2015 15:30
    הגב לתגובה זו
    קרעעעע הכל יפול... 'רעוע...דם אדום.. כך ניבא העורב
  • 1.
    אבי 08/12/2015 15:04
    הגב לתגובה זו
    היה צפוי וברור שאכן מהלך של ירידות חדות בפתחנו. המלאכותיות שהבורסות נסחרו במהלך התקופה האחרונה הגיעו לכדי מיצוי. תיקון אלים וחד יתרחש הערב..
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: