אקסלנס חותך המלצה ומחיר יעד למניית רמי לוי - זו הסיבה
שבוע לאחר שחתם על המלצת 'קנייה' למניה - אקסלנס ברוקראז' חתך היום את ההמלצה למניית רמי לוי -0.46% ל'תשואת שוק', תוך הורדת מחיר היעד מלפני שבוע (207 שקל), ל-200 שקל למניה. זאת, לאחר זינוק של 18% במחיר המניה ואי הבשלת המו"מ לרכישת סניפי You.
האנליסטית מיכל אלשיך: "מאז המלצתנו באוגוסט על מניית רמי לוי ב'קנייה', עלתה המניה כ-18% (לאחר תיאום דיבידנד). לאור העלייה במניה (בעיקר), ומנגד אכזבה קלה מאי הבשלת המו"מ מול מגה לרכישת YOU, אנו מורידים את מחיר היעד".
בבית ההשקעות השוו בין ההנחות לבין מה שקרה בפועל:
הנחה ראשונה: "מגה תסגור את פעילות הדיסקאונט שלה תחת YOU, ותישאר עם מגה בעיר בלבד - תרחיש שמתממש. להערכתנו עיקר ההפסדים של מגה נבעו מפורמט הדיסקאונט. אנו סבורים כי 'מגה בעיר' לעומת זאת היא רשת עם מיקומים גאוגרפיים אסטרטגיים, שמרבית סניפיה אינם הפסדיים. לכן אנו צופים, כי גם אם מגה תמשיך לצמצם סניפים באופן הדרגתי בעתיד, הרשת תצליח לשרוד בפורמט המצומצם של 'מגה בעיר', לפחות בטווח הקרוב. עד כה רמי לוי לא רכש סניפים ממגה, ולהערכתנו הוא יצליח לרכוש מספר סניפים בודדים מאלו שנותרו בשנה הקרובה (4-3 סניפים)".
הנחה שנייה: "רמי לוי יתרחב בקצב מואץ ב-2016-2015 בזכות רכישת סניפים ממגה ופתיחת סניפים חדשים - תרחיש זה צפוי להיות איטי מעט ממה שצפינו. לאור מכירת מרבית סניפי רשת YOU לויקטורי ויוחננוף, אנו מעריכים כי רמי לוי ירכוש רק מספר סניפים בודדים ממגה והיתר יוקמו באופן עצמאי. משמע - עלות הקמת הסניפים תהיה גבוהה מעט ביחס לרכישת סניפים ממגה. כעת יש לרמי לוי 34 סניפים ואנו צופים שיתרחב לכ-55 סניפים עד 2021. זאת לעומת 60 במודל הקודם שלנו. עדיין צופים התרחבות נאה, כאשר בטווח הקצר ההתרחבות תעיב על הרווחיות, אך בטווח הארוך יחול שיפור משמעותי", כתבה אלשיך.
לסיכום:
"להערכתנו לרמי לוי עדיין יש פוטנציאל צמיחה מרשים, והוא צפוי בעשור הקרוב להכפיל את מכירותיו (מכ-4 מיליארד שקל לכ-8 מיליארד שקל). להערכתנו במהלך 2017-2016 רמי לוי יפתח כ-6-4 סניפים מדי שנה, ולאחר מכן הקצב יהיה איטי יותר, עד הגעה ל-55 סניפים ב-2023".
"בשנים הקרובות, בשל שיפור במצב השוק (סטגנציה בשטחי מסחר ומנגד גידול באוכלוסייה, עם עלייה קלה בלבד במחירים), אנו צופים כי רמי לוי יציג שיפור הדרגתי ברווחיות. עם זאת, הרווחיות תמשיך להיות נמוכה ביחס לעבר, מתחת ל-3%. זאת בשל פתיחה מואצת של סניפים שלוחצים על הרווחיות בטווח הקצר וכן עלייה בהוצאות הפחת. העלייה בהוצאות עלולה לקזז חלקית את השיפור ברווחיות הגולמית הצפוי בשל צמיחה כמותית, עליית מחירים קלה (בלבד) וגידול בכוח הקנייה של הרשת מול הספקים. בטווח הארוך יותר אנו צופים עלייה ברווחיות אל מעל ל-3.5% בשל הגעה לבשלות, המשך שיפור בתנאי הסחר וצמיחה", סיכמה אלשיך.
- 2.בדיוק התגובה ברמה של הקוראים בביזפורטל (ל"ת)ברבור שחור 07/12/2015 15:56הגב לתגובה זו
- 1.בלון 06/12/2015 22:25הגב לתגובה זוזהו בלון מנופח.