וול סטריט: הנאסד"ק עלה 0.4%, ה-S&P 500 רשם את השבוע הטוב לשנת 2015

מניית טוויטר עלתה 1.8%, וולס פארגו נחלשה 0.8%, מניית אפל זינקה 2.4% ושברון ירדה 0.4%
אלמוג עזר | (16)
נושאים בכתבה וול סטריט

סוף שבוע מסחר בוול סטריט והמדדים סיימו את יום המסחר האחרון בעליות שערים. נציין כי המדדים נסחרו שעה קלה בטרם המסחר במגמה מעורבת, אך בעזרת מיני ראלי בשעה האחרונה המסכים נצבעו ירוק בסיום. עונת הדוחות המשיכה היום בניו יורק וקובעת את הסנטימנט. אתמול הפורטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הבנק המרכזי האמריקני הציגו עמדה מתונה בנוגע לאפשרות להעלאת ריבית עוד השנה.

לצד הסנטימנט החיובי של שוק המניות האמריקני, בשבוע האחרון התקיים ראלי של ממש בשווי הנפט, כאשר זה עלה בקרוב ל-11% בתוך פרק זמן של שבוע בלבד. היום הנפט המשיך לעלות בכ-0.5% וכמעט שבר את גבול ה-50 דולר לחבית.

מדדי וול סטריט

S&P 500

דאו ג'ונס

נאסד"ק

נציין כי השבוע היה השבוע הטוב ביותר של מדד S&P 500, כאשר זה רשם תשואה של 3.26%.

מניות בכותרות

וולס פארגו - (סימול: WFC) מניות הבנק שודרגו לכדי מעמד של "תשואת יתר" מ-"תשואת שוק" - על ידי בנק ההשקעות ג'י פי מורגן. הסיבות על פי מורגן נובעות מתוכנית רכישת המניות החוזרת של הבנק (Buyback), ההכנסות המגוונות של הבנק ותשואת הדיבידנד הגבוהה.

אלקואה ALCOA - החברה הציגה רווח של 7 סנט למניה, 6 סנט מתחת לצפי. לקריאה מלאה לחץ כאן

אפל - APPLE - תוכנית התשלומים דרך האייפון של אפל תכובד בסטארבאקס כבר השנה. KFC תכבד את התשלום בשנת 2016. כך על פי סמנכ"ל אפל ג'ניפר ביילי. הנהלת דלתא איירליינס הודיעה כי יהיה ניתן להזמין ולשלם על טיסות דרך האפליקצייה של דלתא באייפון.

ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ ) - החברה החלה בניסוי של נסיוב נגד האבולה בסיירה לאון.

TWITER (סימול: TWTR) - החברה הציגה פלטפורמה חדשה לפרסומות וידאו ברשת החברתית. הפלטפורמה תאפשר הצגה של הודיאו למספר שניות לפני שהגולש לחץ לצפייה.

שברון (סימול: CVX) ענקית האנרגיה ממשיכה במסע הפיטורים בעקבות הירידה החדה בשווי הנפט בשנה האחרונה. כך מדווח רויטרס היום. שברון תוך כדי מהלך של צימצומים בהוצאות בסך של 3 מיליארד דולר.

זהב - מחיר אונקיית זהב עלה היום 1% אל מחיר של 1,156.3 דולר לאונקייה.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עמית 10/10/2015 19:25
    הגב לתגובה זו
    בעוד כ שבועיים יתחילו חברות התעופה בארה"ב לפרסם את דוחותיהם הכספיים , ברבעון האחרון מחיר הנפט היה בריצפה לעומת זאת מחירי המניות 15-20% פחות ממה שהיו לפני כחצי שנה , לדעתי לקנות אותם ומהר . (DAL,AAL.SAVE ועוד רבות וטובות ) שבוע טוב לכולם ושיהיה בהצלחה
  • 5.
    עוקב אחרי זקן חכם 10/10/2015 08:46
    הגב לתגובה זו
    ושלא תגידו שלא אמרנו לכם גם לפני הירידות באוגוסט וגם לפני העליות הללו שהתחילו בסוכות. פשוט צריך לעקוב........חחחחחחחחחחח אגב לגבי ההמשך האמריקאים אוהבים קניות וראלי סוף שנה. קשה לראות מה יעצור את זה...אהה כן הריבית של הפד. חחחח... הם מתים מפחד אולי יעלו רק בדצמבר כשהסנופי יהיה ב 2100. בהצלחה למשקיעים העוקבים.
  • דעתך שונה לחלוטין 10/10/2015 17:11
    הגב לתגובה זו
    הזקן מדבר כל במשך ירידות
  • תמר 10/10/2015 12:33
    הגב לתגובה זו
    ורק עולה . עזוב אותך מהזקן . רק למטה הוא יודע
  • הכהן הגדול 10/10/2015 19:39
    הזקן נהיה סליני הוא בפונקציות שורט אני מקווה לראלי סוף שנה למרות גם אצלנו למרות שהמצב הבטחוני לוחץ את השוק מטה
  • עוקב אחרי הזקן 10/10/2015 17:29
    בזכות הזקן חכם הרווחתי הרבה בשורט באוגוסט. אני סוחר ואנצל עליות או ירידות כדי לנצח .... אני חושב שנסיוני רב השנים עוזר לי בשוק ההון ( ובעוד נושאים...אם את מבינה...חחחחח)בהצלחה גם לך יקירתי
  • תיקון- הכוונה כמובן למעוף 1554 (ל"ת)
    עוקב אחרי הזקן 10/10/2015 11:14
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זיקו 10/10/2015 08:13
    הגב לתגובה זו
    משבר או תיקון בשווקים. אנחנו כבר אחרי זה.
  • דיוד 10/10/2015 19:13
    הגב לתגובה זו
    בהחלט
  • 3.
    רדהיל 09/10/2015 19:29
    הגב לתגובה זו
    האם רדהיל חוזרת לעלות? סימנים שכן... למרות שבחודשים אלו היא אמורה לרדת לתחתית לפי שנה שעברה.
  • 2.
    סמי 09/10/2015 18:52
    הגב לתגובה זו
    מכובדי, הילד (הלאומי)בן 17 וחצי עם גשר בשיניים, תלמיד תיכון שסיים לאחרונה קורס שוק ההון. גיבור מקלדת...
  • המסביר הלאומי 09/10/2015 19:42
    הגב לתגובה זו
    שוב רק נקודה חשובה קטנה אמנם אבל הוא זיהה 200 נקודות למטה הילד הזה גאון בנוסף הילד הזה אמר 2011 בחוזה של הסנופי חשוב והוא צדק בינתיים לא עובר את הנקודה הזאת סמי לא נותר לי אלא לומר את מ ו נ ג ו ל ו א י ד צעירון קנאה ואי הקשבה לגאון תעלה לך בכיס חחחח ואני עם סיגר קובני איכותי ויקר מעשן בכיף אחרי חבילות שעשיתי בפוטים יא ליצן
  • יוסי 10/10/2015 07:42
    מה דעתך כיוון השוק בשבוע הקרוב לאן הולך תא 25. האם לקחת פוטים. במידה וכן איזה ? חודש טוב
  • 1.
    המסביר הלאומי 09/10/2015 17:48
    הגב לתגובה זו
    ניתן לעשות הערכה מחדש עד אז אותו הניגון אנו בירידות ואף ירידות כואבות באם רק חוזה הסנופי יסיים מעל 2011 הערכות מחדש לאן פני השווקים
  • מה דעתך המסביר הלאומי? (ל"ת)
    סגר מעל 2011 10/10/2015 07:19
    הגב לתגובה זו
  • תן תשובה 10/10/2015 15:30
    תן תשובה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: