נעילה ירוקה בוול סטריט: הדאו ג'ונס עלה 0.4% - נתוני המאקרו היו במוקד

אחרי שבוע סוער בבורסות, הסוחרים הצליחו לסגור את השבוע עם טעם טוב בפה
מתן בן ברוך | (13)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום (ו') המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט ננעל בעליות שערים ניכרות. במוקד המסחר היו אלה נתוני המאקרו שתפסו את הבמה וריכזו עניין. המסחר התאפיין ברובו במגמה מעורבת אך לקראת סוף המסחר הקונים הגיעו והמדדים נצבעו בירוק. בסך הכל רשמו מדד הדאו ומדד ה-S&P500 עלייה שבועית של כ-0.5% והנאסד"ק מנגד השיל 0.1% השבוע וזאת על רקע הספקולציות בשוק אודות מועד העלאת הריבית בארה"ב.

ביומן המאקרו כבר בשעה 15:30 (שעון ישראל) התפרסם מדד המחירים ליצרן לחודש יולי (ליבה) שהפתיע לטובה והראה עלייה של 0.3% כאשר צפי הכלכלנים היה לעלייה של 0.1% בלבד. קצת אחרי, בשעה 16:15 התפרסם נתון הייצור התעשייתי לחודש יולי שעקף את תחזיות הכלכלנים ורשם זינוק של 0.6% בהשוואה לתחזיות שעמדו על עלייה של 0.3%. נתון המאקרו האחרון ליום המסחר היה סנטימנט הצרכנים של מישיגן לחודש אוגוסט שדווקא אכזב והציג ירידה זה החודש השני ברציפות. המדד רשם קריאה של 92.9 נק' מול תחזית של 93.5 נק'.

מדד הדאו ג'ונס טיפס 0.4%, ה-S&P500 התחזק 0.39% והנאסד"ק עלה 0.29%.

מניות במוקד

אפל (סימול: AAPL), על פי דיווח של סוכנות הידיעות בלומברג, החברה תדחה את השקת שירות הטלוויזיה שלה, ככל הנראה לשנת 2016.

קינג (סימול: KING), יצרנית משחק ה-"קנדי קראש" דיווחה על רווח למניה של 49 סנט - מעל לתחזיות האנליסטים שעמדו על רווח למניה של 42 סנט. מנגד החברה פספסה בשורת ההכנסות כשרשמה הכנסות של 489.5 מיליון דולר מול תחזית להכנסות של 515 מיליון דולר.

סחורות

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אמנון 14/08/2015 22:57
    הגב לתגובה זו
    לא נורא הכל עובר. בסוף הם ירדו. וגם בסוף אנחנו נמות
  • לפוחלץ 15/08/2015 22:38
    הגב לתגובה זו
    הם פשוט נעלמים לאי שם ברחבי השום דבר.
  • 5.
    שלמה יוע 14/08/2015 21:40
    הגב לתגובה זו
    הכלכלה מראה רק שיפור בכל העולם העליות ימשכו למשך 5 שנים הקרובות בכל התחומים
  • 4.
    אורי 14/08/2015 19:13
    הגב לתגובה זו
    אני מתחיל להבין שאנחנו לפני תיקון רציני , לכן אני מקטין חשיפה למניות ומעביר לאגח.
  • אורי..אל תעשה את זה - השאר במניות ואל תנטוש אותנו (ל"ת)
    מהבורסה לאורי 14/08/2015 21:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אא 14/08/2015 18:54
    הגב לתגובה זו
    “We plan to submit Clinical Trial Applications (CTAs) in several European countries shortly הסחורה הצפה רק 7 מיליון מניות טסה 50%
  • 2.
    Chucki 14/08/2015 16:52
    הגב לתגובה זו
    כשזה יקרה זה יכאב מאאאאאד
  • 1.
    שושנה 14/08/2015 15:45
    הגב לתגובה זו
    ביום א׳ המעוף ירד כ0.5 אחוז
  • יפה 15/08/2015 08:26
    הגב לתגובה זו
    ביום א ובשבוע הקרוב מעוף בעליות.
  • שמקה 14/08/2015 16:13
    הגב לתגובה זו
    מאיפה את יודעת?מה את נביאה?למה מה קנית פוטים? כל נתוני המקרו הם טובים.יש סיכויים טובים שהמסחר יסיים את השבוע בעליות. ואם ביום א המעוף יתחיל בירידות זה לא אומר שבמהלך הים הירידות ימשכו. אז כדאי לך ישר על הבוקר למקור את הפוטים לפני שתאכלי את הכובע.
  • שושנה 14/08/2015 19:40
    רשמתי מה שאני חושבת שיקרה היום , חלילה לא יעצתי לאף אחד מה לעשות . לגבי יום א׳ הארביטראז שלילי בערך 0.5 אחוז . והדבר הכי חשוב למכור רושמים עם כ .
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: