שופרסל במהלך אסטרטגי: משיקה מותג חלב פרטי - צפו במחירי המוצרים המוזלים

רשת שופרסל חוברת למחלבות רמת הגולן ומציעה מוצרים בארבע קטגוריות מתחום החלב - שוק שמגלגל 7.5 מיליארד שקל בשנה
תומר קורנפלד | (5)
נושאים בכתבה שופרסל

האם בקרוב אנו צפויים לראות הוזלות בתחום החלב? רשת הקמעונאות שופרסל 1.23% הכריזה היום על כניסתה לשוק החלב עם מותג פרטי. שופרסל משיקה מוצרים בארבע קטגוריות - חלב טרי 3% ו-1%, שוקו טרי 2% בשקיות ובקרטונים, שמנת להקצפה 38%, גבינה צהובה וגבינה צהובה מגורדת. מי שייצר את החלב עבור רשת שופרסל הן מחלבות הגולן.

שוק החלב בישראל עומד על 7.5 מיליארד שקל בשנה ובו שלושה שחקנים דומיננטיים: תנובה עם נתח שוק של 55%, שטראוס עם נתח שוק של 25% וטרה עם נתח של 15%. בחברת שופרסל מבהירים כי מחירי מוצרי החלב והגבינה יהיו נמוכים באופן ניכר מהמחירים המופקחים של מוצרי החלב. בכך, מקווים שופרסל כי גם יתרמו להוזלה משמעותית בעלות הסל לצרכן. 

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן אמר היום: "שופרסל מובילה מהלך אסטרטגי ונכנסת לתחום החלב ומוצריו במותג הפרטי. אנו רואים בכניסת המותג הפרטי למוצרי החלב כלי אסטרטגי להורדת יוקר המחיה בישראל". 

בשופרסל מציינים למשל מחירים של מספר מוצרים שישווקו תחת המותג הפרטי:

חלב טרי 3% ו-1% - מחיר חלב 3% בקרטון 1 ליטר יעמוד על 5.4 שקלים, מחיר חלב 1% בקרטון 1% ליטר יעמוד על 5.3 שקלים. 

מחירו של שוקו טרי 2% ללא חומרים משמרים יעמוד על 9.9 שקלים, מארז שקיות שוקו של 8 יחידות יעמוד על 16.9 שקלים. 

מחיר שמנת להקצפה 38% יעמוד על 5.9 שקלים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    עדיין מחירי עושק. לא קונים בשופרסל. רק רמי לוי. (ל"ת)
    אורי 03/05/2015 17:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ירון 03/05/2015 15:47
    הגב לתגובה זו
    מה זול מה שקיות שוקו 16.90 ברמי לוי יטבתה ב14.90
  • 3.
    אוחנה 03/05/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    מחיר 200גרם ג. צהובה 11.9כפי שפורסם. (ז"א 60שח ל-ק"ג )זה יקר ובחברות אחרות יש במחירים זולים יותר.שקית חלב 3% צריכה לעלות 4.24 שח.תהיו שקופים ותפרסמו את המחיר -ואל תפחדו לעשות הנחות....
  • 2.
    רמי 03/05/2015 12:52
    הגב לתגובה זו
    טוב לדיל קראש ומייסופרמרקט.
  • 1.
    הציבור "התפקח"- כותרת יחצ"נית לא עובדת-רק המחירים (ל"ת)
    עדר הציבור "מתפזר" 03/05/2015 11:55
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.