מגזין שארלי הבדו
צילום: צילום שער)
TV

חבר פרלמנט צרפתי ל-Bizportal: "הפיגוע - זו מלחמת עולם נגד הג'יהאד"

מאיר חביב מתייחס לפיגוע בבניין המגזין "שארלי הבדו" בפריס. "עיתונאים נהרגו כמו כלבים בגלל שנאבקו על חופש הביטוי"
אבי שאולי | (7)

12 בני-אדם נרצחו היום במשרדי מגזין סאטירי בשם Charlie Hebrdo שפרסם בעבר קריקטורות נגד הנביא מוחמד. מאיר חביב, ציר בפרלמנט הצרפתי משנת 2013 מסר ל-Bizportal את התייחסותו לטבח.

מאיר חביב: "חודשים אני אומר שאנחנו במלחמת עולם שלישית ולצערי שילמנו כבר ב-3 פיגועים בתקופה האחרונה בצרפת ובבלגיה. זאת מלחמת עולם נגד הג'יהאד וזה בכלל לא קשור לשטחים כלשהם. אמרתי זאת בפרלמנט הצרפתי, לראש ממשלת ישראל ולנשיא צרפת. אנו משלמים מחיר כבד. עיתונאים נהרגו כמו כלבים בגלל שהם נאבקים על חופש הביטוי ואנחנו באבל".

בשנת 2013 הקריקטוריסט של המגזין הוכנס לרשימת המבוקשים של ארגון אל-קאעידה בגלל הקריקטורות שצייר על מוחמד. היום הוא נפצע ומצבו אנוש.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    זה לא בגלל הכיבוש?...כן....הכיבוש תמיד אשם...המתנחלים.. (ל"ת)
    שכחנו מישהו?... 07/01/2015 21:05
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ישראל שלי 07/01/2015 20:44
    הגב לתגובה זו
    האזרחים שלנו שנתקלו בפיגועי "טמבל בודד" ואיפה השוטרים שנלחמים מ0 ל100 ברגע עכשיו ידיעו מישלחות לאחוזה לראות תרגלים לשמוע איך מתמודדים עם טרור ובסוף יקראו לחרם על ישראל
  • 2.
    ייאי 07/01/2015 18:34
    הגב לתגובה זו
    והעולם עדיין מסרב להפנים:השתוללות האיסלאם זה לא באשמת ישראל וזה לא בגלל הכיבוש.זה משום שמובנה באיסלאם שאין היא סובלת את קיומה של דת או אמונה השונות ממנה,או את קולה של דעה אחרת ושוללת את עצם קיומו של הזולת השונה.כל המהלכים של נדינות המערב,שפוגעים בישראל מתוך תקווה שזה ירצה את מדינות האיסלאם ואת המוסלמים,הם כהקרבת קורבן למולך שאינו יודע שובעה ונידונו מראש לא רק לכישלון,אלא אף מעודדים את מיפלצת האיסלאם.
  • אלי 07/01/2015 20:03
    הגב לתגובה זו
    עם הפלשתינים.
  • רון 07/01/2015 21:42
    אז יהיה אפשר להתחיל לדבר. אבל אתה מבין שלאמונתם הדתית אין ליהודים מקום פה.. לכן זה ישאר תמיד בגדר חלום.
  • 1.
    אייל גור 07/01/2015 16:09
    הגב לתגובה זו
    גם במלחמת העולם השנייה , בחרו להיכנע תוך שבועות , צרפתים לא מעוניינים להלחם , מחפשים מישהו שילחם עבורם ,אבל הפעם המצב הרבה יותר מסובך ! המוסלמים נטמעו התחתנו והם חלק שווה זכויות מהאזרחים. לדעתי צרפת תמשיך לדעוך והמוסלמים ימשיכו להתחתן ולהביא 7-8 ילדים וכך תוך כ 20 שנים צרפת תהפוך מוסלמית.
  • עמי 07/01/2015 17:06
    הגב לתגובה זו
    בדרך לאנגליה חמורים מאשימים את ביבי אבל העם לא טיפש
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.