צילום מסך מתוך סרטון הפרסומת של לפ"מ למשרד התיירות
צילום: יח"צ
TV

דווקא עכשיו: משרד התיירות משקיע 6 מיליון ש' בקמפיין לעידוד תיירות הפנים

בניסיון ל"הציל" את הקיץ, הציבור נקרא לצאת לחופשה בארץ. המשרד מקים אתר עם רשימת חדרי אירוח ב-4 רמות מחיר. צפו בסרטונים שישודרו מהערב
משה בנימין | (5)

לאחר כחודש של לחימה בעזה וטילים על העורף מאילת ועד הכרמל, משרד התיירות מנסה "להציל" משהו מקיץ 2014, לאחר הקפאון במשק שפגע בכל הסקטורים וביניהם בתיירות הפנים במדינה. הערב (יום ה') יעלה המשרד בקמפיין פרסומי רחב היקף בהשקעה של 6 מיליון שקלים תחת הכותרת "דווקא עכשיו - חופשה בישראל".

הקמפיין של משרד התיירות על רקע מבצע צוק איתן יעלה באמצעות לפ"מ ויימשך כ-6 שבועות. לדברי שר התיירות עוזי לנדאו, "במלחמה הזו אנו לוחמים בשתי חזיתות: החזית הצבאית, בה נלחמים מיטב חיילינו ומפקדינו במילואים ובסדיר, והחזית הכלכלית - בה לוקחים חלק כל אזרחי מדינת ישראל, הן כעובדים המניעים את המשק כולו והן כצרכנים, בכל ענפי המשק".

לצד הקמפיין יושק הערב אתר ייעודי בשם "דווקא ישראל" ובו תוצג ויכיל רשימה של מלונות ואתרי לינה, אתרי נופש, לינה, מסעדות ואטרקציות, מחולקים ומסווגים לפי מחיר ומיקום, והגולש יוכל להזמין חופשה. באתר יוצעו 4 רמות מחיר שונות לבתי מלון ואתרי לינה: עד 350 שקלים ללילה לזוג, עד 500, עד 700 ועד 900 שקלים, על בסיס ארוחת בוקר.

לאתרי התיירות בדרום, שספגו את הפגיעה הקשה ביותר, הותאם מתווה מיוחד: הנופשים יוכלו לרכוש את ההטבות במסגרת המבצע הנוכחי, במחירים ובתנאים האטרקטיביים המוצעים כיום, ולנצל אותה לאחר תום הלחימה, בכל זמן נתון במהלך השנה הקרובה.

במשרד התיירות מדווחים כי ב-3 השבועות של מבצע צוק איתן טופלו מאות פניות של בעלי עסקים בתחום התיירות אשר דיווחו על פגיעה קשה בהכנסות בעקבות ביטול הזמנות ומיעוט מבקרים. לדברי מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, "כל אתרי הלינה המופיעים באתר שלנו התחייבו לרמת מחיר שנקבעה מראש ולחדרים במחיר זה עד סוף חודש אוגוסט לפחות. תעשיית התיירות היא גורם חשוב, המספק מקומות עבודה רבים במשק הישראלי - וזה הזמן, יותר מתמיד לסייע לתעשיית התיירות ולכלכלת ישראל".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שנמצא שם 07/08/2014 13:31
    הגב לתגובה זו
    לא נדבר עם הבבוניאדה שהולכת שם עכשיו הם גם דוקרים במלונות.
  • 4.
    אריק 03/08/2014 18:39
    הגב לתגובה זו
    משרד התיירות משתמש ב-6 מיליון מכספי המיסים שלנו כדי לעודד אותנו לקבל שירות שכרגע אנחנו לא רוצים לשלם עליו. ואני שואל מתי הם ישקיעו קצת זמן שבמילא אנחנו משלמים עליו כדי לעודד את עצמם לעבוד בצורה יעילה ולהפסיק לבזבז כספים שאנחנו עובדים קשה עבורם?
  • 3.
    חוצפנים (ל"ת)
    אריק 03/08/2014 18:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ראיתי ששמו בשלט כפכפים חחחחח (ל"ת)
    מ.אמדורסקי 31/07/2014 20:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הקמפיין בחוצות מעולה!!!!!!!!! (ל"ת)
    בטי בום 31/07/2014 20:44
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים