פתחה ברגל ימין: גו-פרו טסה 30% ביום המסחר הראשון שלה בוול סטריט

יצרנית מצלמות הוידאו המיועדות לפעילויות אקסטרים רושמת סיפתח מוצלח מאוד בוול סטריט. "מותג דומיננטי בשוק האלקטרוניקה"
עוז מוכתר |
נושאים בכתבה גו-פרו וול סטריט

המניה של יצרנית מצלמות הוידאו המיוחדות, גו-פרו (סימול: GPRO) פתחה את יומה הראשון בנאסד"ק בסערה. עם פתיחת המסחר בה (19:50 שעון ישראל) המריאה המניה קרוב ל-33% אולם נעלה את יום המסחר בזינוק של 30.6%. מצלמות החברה מתוכננות לשמש בעיקר את חובבי הגלישה, הצניחה החופשית ומכורי אקסטרים אחרים. גו-פרו היא האמריקנית הראשונה בשוק צרכנות האלקטרוניקה שיוצאת בהנפקה לציבור מאז הונפקה יצרנית האוזניות Skullcandy ב-2011.

החברה הצליחה לגייס סכום של 427 מיליון דולר ממכירת 17.8 מיליון מניות במחיר של 24 דולר למניה. בפתיחת המסחר מחיר המניה עמד על 28.65 דולר וכעת היא נסחרת סביב מחיר של 31.5 דולר. שווי השוק של החברה מוערך בכ-4 מיליארד דולר. החברה מוכרת את המצלמות שלה במחירים הנעים בין 200 ל-400 דולר, עסק שמייצר לה רווחים כבר היום. בשנה שעברה מכרה החברה כ-3.8 מיליון יחידות. הכנסותיה ב-2013 הסתכמו בכ-986 מיליון דולר והרווח הנקי הסתכם בכ-61 מיליון דולר.

המצלמות המיוחדות שהחברה מציעה מאפשרות לצופה לראות את העולם מנקודת מבטו של קופץ הבנג'י, הגולש או הצונח. מדובר במוצר ייחודי בעיקר בגלל גודלן הקטן של המצלמות, קשיחותן ועמידותן למים. סרטי הוידאו שהופקו במצלמות הללו יצרו הד גדול מאוד ברשת. הסרטים של החברה גרפו יותר ממיליארד צפיות ביוטיוב ברבעון הראשון של השנה. בחשבון היוטיוב של החברה יש היום קרוב ל-2 מיליון משתמשים רשומים.

החברה הוקמה ב-2004 על ידי ניק וודמן אשר הגה את הרעיון בזמן שהיה בטיול גלישה באוסטרליה. וודמן גייס את ההון הראשוני שסייע לו לפתח את המצלמה ממכירת שרשראות צדפים לאורך רצועת החוף של קליפורניה. וודמן משמש היום גם כמנכ"ל החברה ומחזיק בנתח של 48% מהון המניות שלה.

"כנראה שלא היה מותג דומיננטי כל כך בשוק צרכנות האלקטרוניקה מאז הימים המוקדמים של השקת האייפוד או האייפד" אמר צ'ארלי אנדרסון, אנליסט ב-Dougherty & Co. אנדרסון מעריך שהחברה מחזיקה בנתח שוק של יותר מ-90% משוק המצלמות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קומפיוג'ן
צילום: Bizportal

קומפיוג'ן מרגיעה את המשקיעים: התוצאות מבאייר יגיעו בקרוב

במענה לשאלה כיצד החברה תשרוד עם קופה דלה, ענה סמנכ"ל הכספים בשיחת הועידה כי בקרוב יגיעו לאבן דרך עם באייר
נועם בראל |
נושאים בכתבה הסכם קומפיוגן
קומפיוג'ן פרסמה בשבוע שעבר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2017 כולה בהם הציגה הפסד נקי של כ-37.1 מיליון דולר, עלייה של 17% בשיעור ההפסד לעומת 2016, אז הפסידה החברה 31.5 מיליון דולר. כל זאת, כאשר יתרת המזומנים של החברה יורדת מ-61.5 מיליון דולר ל-30.4 מיליון דולר. בנסיון להרגיע את המשקיעים, התבטא סמנכ"ל הכספים ומנהל התפעול הראשי, ארי קרשין, בשיחת ועידה אותה קיימה החברה וציין את שיתוף הפעולה עם באייר שצפוי להגיע לאבן דרך בקרוב. קרשין לא חשף פרטים, אך ציין כי באייר צפויה להציג את כל הפרטים בועידה אשר תערך בקרוב. קומפיוג'ן היא חברה ציבורית העוסקת בפיתוח פלטפורמות, דרכי גילוי תרופות וטכנולוגיות נלוות לסיוע בתהליכי גילוי תרופות ומוצרים רפואיים מבוססי-גנים. במרץ 2012 החלו מגעים ראשוניים בין קומפיוג'ן לחברת באייר הגרמנית באשר להסכם שיתוף-פעולה בקשר למסחור מולקולות לצורך פיתוח תרופות לסרטן. הסכם עם באייר, אשר נחתם באוגוסט 2013, כולל מחקר, פיתוח ומסחור של תרופות המבוססות על נוגדנים כנגד שני חלבוני בקרה חדשים של מערכת החיסון שהתגלו על ידי קומפיוג'ן: CGEN-15001T ו-CGEN-15022. הערכה משותפת של שני הצדדים באשר לתרופות אפשריות כנגד CGEN-15022 העלתה כי הפוטנציאל של חלבון זה לשמש כחלבון בקרה עיקרי לטיפולי אימונותרפיה בסרטן מוגבל - ואינו מצדיק השקעה נוספת. בהתאם לכך, הוחלט ששיתוף הפעולה הנוכחי יתמקד רק ב-CGEN-15001T וכל הזכויות עבור CGEN-15022 יוחזרו לקומפיוג'ן. באייר תמשיך לקדם את תכנית הפיתוח של CGEN -15001T לעבר ניסויים קליניים בבני אדם. נזכיר כי, שיתוף הפעולה בין קומפיוג'ן לבאייר גרר עמו מספר פרשיות שימוש במידע פנים כאשר מניית קומפיוג'ן זינקה 53% ביום פרסום ההודעה על שיתוף הפעולה.