החגיגה בבורסה - זינוק של 151% בגביית מיסים מניירות ערך בחודש מאי
למרות הירידה בצריכה הפרטית מתחילת השנה נתוני האבטלה הנמוכה וגביית המיסים מצביעים על חוזקה של המשק. מנתוני ביצוע תקציב והכנסות המדינה ממסים לחודש מאי 2014 עולה כי בחודש מאי נמדד עודף בפעילות התקציבית של הממשלה בסך 1.9 מיליארד שקל, לעומת עודף של 1 מיליארד שקל במאי אשתקד.
בחודשים ינואר עד מאי 2014 הסתכם העודף התקציבי בסך 0.8 מיליארד שקל לעומת גירעון תקציבי בסך 6.5 מיליארד שקל בחודשים ינואר עד מאי 2013.
הכנסות רשות המיסים
הכנסות רשות המסים בחודש מאי 2014 הסתכמו ב-21.9 מיליארד שקל לעומת 21.0 מיליארד שקל במאי 2013. בניכוי תיקוני החקיקה והתאמות ובניכוי הסכום החד פעמי הגדול במאי 2013, עלו ההכנסות בשיעור ריאלי של 9.3% לעומת חודש מאי אשתקד.
הכנסות רשות המסים בחודשים ינואר עד מאי 2014 הסתכמו ב-106.4 מיליארד שקל לעומת 95.3 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בניכוי תיקוני חקיקה והתאמות עלו ההכנסות בשיעור ריאלי של 7.3%.
הנתונים טובים מהצפוי לפי משרד האוצר - בחודשים ינואר עד מאי הגבייה בפועל גבוהה מהתחזית ב-4.2 מיליארד שקל.
הכנסות מיסים משוק ההון
מדד המעו"ף עלה מתחילת השנה ב-6% בהמשך לעלייה של 11% אשתקד. מנתוני הגיוסים של קרנות הנאמנות ניכר שהציבור משקיע בבורסה ובגדול. הפעילות בשוק ההון רווחית מאוד לבנקים ולבתי ההשקעות ומשרד האוצר שם את ידו על כל פעולה.
- הגירעון גדל ל-8.1% - בקצב הזה הוא גם יתקרב ל-10%
- ראש אגף מאקרו כלכלה בבנק ישראל: "הגירעון צפוי לטפס ל-7%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגביה משוק ההון הסתכמה בחודש מאי ב-384 מיליון שקל, עלייה של 26% לעומת מאי 2013. בחלוקה בין סוגי מס רואים כי בגבייה מריבית נרשמה ירידה של 21.6%, בעוד שבגביה מני"ע נרשמה עלייה בשיעור חד של 151%. נתון זה משקף את הפעילות המוגברת בשוק ההון.
הכנסות מיסים ממקרקעין
- 7.מוטי 17/06/2014 17:50הגב לתגובה זואם הרווחתי שנה שעברה 1 שקל והשנה 2.5 אז הרווח עלה ב 150%. אבל האם זה הרווח המיטבי? לא. רק מה לממשלה לא אכפת כי היא גוזרת את הקופונים מהנדלן ועל חשבון מעמד הביניים. העשירים הוציאו מזמן את כספם משוק ההון , כאשר העלו את המס, ויצרו בועה בנדלן שאנחנו משלמים את המחיר. הפתרון להוריד את המס על שוק ההון במיידי. רק כך מעמד הביניים ירוויח. אבל מי רוצה שהוא ירוויח הה?
- 6.אילנית 11/06/2014 22:33הגב לתגובה זומדובר בגביית מס נוסף לא צודק ממשקיעים קטנים מציבור רחב ממעמד הביניים שהצליח לחסוך בקושי כמה שקלים ממשכורת שהאוצר כבר גבה בגינה מס וכאן חוזר האצר ומכביד ידו גם החלק הפנוי שהאזרח מצליח כאמור לחסוך אם בכלל...
- 5.דניאל 11/06/2014 18:37הגב לתגובה זווכל עוד המס הכבד ימשיך להכביד על המשקיע הקטן ...הבורסה תמשיך לדשדש ולעולם לא תתרומם מעל לרמה של בורסה בלבנון שכנתנו למשל....
- שמוליק 11/06/2014 22:44הגב לתגובה זוורק כך אפשר יהיה להחזיר את שוק ההון המדשדש לימים טובים יותר תוך הגברת גביית מס רווחי הון מטייקונים ומעשירים
- 4.דודו 11/06/2014 11:37הגב לתגובה זוכיום כולם משלמים את אותו המס על רווחי הון. מצב זה הוא לא הגיוני כיוון שהוא מטיל את אותו הנטל על מעמד הביניים שצבר בעמל רב כמה פרוטות, לעומת נטל זהה על המאיון העליון שחי רק על התשואות של ההון הרב שצבר. הפתרון למצב האבסורדי הזה הוא מעבר למיסוי מדורג על רווחי הבורסה, בדומה למיסוי בארה"ב. לדעתי הכי הוגן להסתכל על סך כל ההכנסות של אדם, בהם הכנסות מעבודה והכנסות מדיבידנדים, ולחשב עבור הרווחים האלו תיאון מס כולל תחת מדרגות המס המקובלות היום. זה הפתרון הכי הוגן.
- 3.ברק 11/06/2014 10:57הגב לתגובה זומוכרים מניות ברווח ומשלמים מס.
- 2.יופיטר שוקי הון 11/06/2014 10:55הגב לתגובה זודיי לחסום מספיק!!!!
- 1.גל 11/06/2014 10:47הגב לתגובה זומדשדשת רוב הזמן והעם לא ישכל לך שאתה לא מתערב בכלל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
