חדשות טובות ל'מעריב' ו'מקור ראשון': הממונה על ההגבלים אישר את המכירה
הממונה על הגבלים עסקיים, דיוויד גילה אישר הבוקר (יום ד') את רכישת העיתון מקור ראשון ואת אתר NRG על ידי עיתון ישראל היום, ואת רכישת העיתון מעריב על-ידי העיתון ג'רוזלם פוסט. גילה הודיע על החלטתו לנאמן 'מעריב' רו"ח אלי ברדיצ'ב, שרק לפני כמה ימים איים כי במידה והעסקאות לא יאושרו עד יום חמישי, הוא ייאלץ לסגור את 2 העיתונים.
עסקאות המיזוג הונחו על שולחנו של הממונה לפני כ-3 שבועות, עוד לפני חג הפסח, לאחר שהחברה של שלמה בן-צבי, המפעילה את 'מקור ראשון' ו'מעריב' ואת אתר NRG, נקלעה לקשיים כלכליים שסיכנו את קיומה. בית המשפט המחוזי בירושלים על מתן צו הקפאת הליכים ועל מינוי נאמן. במסגרת זאת אישר בית המשפט את
לממונה על ההגבלים אפשרות להתנגד למיזוג בין חברות כאשר מתעורר חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות או לפגיעה בציבור בהיבטים של רמת מחירים, איכות או כמות. מלשכתו של גילה נמסר כי בדיקת עסקאות המיזוג לא העלתה חששות כאמור שמצדיקים התנגדות אליו במסגרת חוק ההגבלים העסקיים. גורם בלשכת הממונה אמר לאייס כי העסקה אושרה ללא כל הגבלות - לא בתחום הדפוס וההפצה, ולא בתחום התוכן.
בדיקת הממונה העלתה, כי בעוד 'ישראל היום' הוא עיתון יומי בעל תפוצה רחבה הפונה לקהל יעד רחב ומחולק בחינם, 'מקור ראשון' נמכר תמורת סכום גבוה יחסית, בעיקר בסופי שבוע, בהיקף מוגבל יחסית, לקהל קוראים מובחן ונבדל. עוד העלתה בדיקת הממונה, כי החלק הארי של קוראי 'מקור ראשון' נחשף ממילא לעיתון 'ישראל היום'.
בהתאם, נמצא כי התמריץ של 'ישראל היום' להשפיע לרעה על התכנים של 'מקור ראשון', אינם מובהקים מספיק. עוד מצא הממונה כי עיכוב משמעותי נוסף בהכרעת השאלה מי ירכוש את העיתון, מעלה חשש להמשך קיומו ועל כן חשש לפגיעה בציבור הצרכנים הרוכש אותו. את 'ישראל היום' ייצגו עורכי הדין שי בקל ואיל הכהן ממשרד תדמור.
אלי עזור, הבעלים החדש של 'מעריב' (צילום: בוצ'צ'ו)
עוד נמצא כי אין חשש לפגיעה בתחרות או לפגיעה בציבור הקוראים או המפרסמים בהיבטים הנ"ל. בנוסף, היקפי הפעילות של אתר NRG ואתר 'ישראל היום' באינטרנט מוגבלים יחסית, ועל-כן נמצא כי רכישת NRG על-ידי 'ישראל היום' אינה מעוררת חששות כאמור.
באשר למיזוג בין 'ג'רוזלם פוסט' ל'מעריב', התמקדה בדיקת הממונה בזיקה שתיווצר בין העיתון 'מעריב' לעיתונים 'סופהשבוע' ו'ישראל פוסט', הנמצא בקשרי בעלות ה'ג'רוזלם פוסט'. הבדיקה העלתה כי חלקם המצרפי של מעריב ושל 'סופהשבוע' ו'ישראל פוסט' בתחום העיתונות קטן יחסית, וכי קיימים מתחרים גדולים ומשמעותיים אחרים בתחום. בהתאם נמצא כי השפעת המיזוג על התחרות היא זניחה ועל-כן ראה הממונה לנכון לאשר את המיזוג.
- מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
כבר לפני פסח
מנכ"לית קבוצת 'ג'רוזלם פוסט' רונית חסין-הוכמן, מסרה היום כי "אנחנו מברכים על ההחלטה. הקבוצה הוכיחה בשנים האחרונות שהיא יודעת דבר או שניים בנוגע למה שהציבור הישראלי אוהב ורוצה לקרוא ולדעת. 'מעריב', מיום היווסדו, היה ונותר כלי תקשורת אהוד ומוערך בציבור הישראלי, אנחנו נרגשים ונערכים לאתגרים הניצבים בפנינו".
- 3.כל העיקוב בהחלטה..."ידיעות אחרונות" + "הארץ". (ל"ת)אבי קול 30/04/2014 12:55הגב לתגובה זו
- 2.לא זוכר שהממונה איי פעם לא אישר משהו (ל"ת)גג 30/04/2014 12:13הגב לתגובה זו
- פרוספר טוויטו 30/04/2014 23:07הגב לתגובה זוכשרציתי לאחד כוחות עם בבר לנקרי במימונה, בכדי לנצל טוב יותר את אמצעי הייצור למופלטה המופלאה התערב בן העמלק הזה הממונה על ההגבלים ומנע זאת (כנראה משיקולים זרים, הוא הרי אשכנזי)
- הממונה הזה התכוונת... (ל"ת)רצפה 30/04/2014 12:37הגב לתגובה זו
- 1.מזל טוב (ל"ת)אליהו 30/04/2014 11:06הגב לתגובה זו

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?
פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל.
שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.
קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל
גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.
המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.
אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%.
- פרטנר שוקלת לרכוש את פעילות הלקוחות העסקיים של הוט
- פלאפון רוצה לרכוש את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל.
פטריק דרהי, חובות ומניעים
מאסטר שף עונה 12. קרדיט: אתר מאקומאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
הרייטינג חזר לסורו, עם חדשות 12 כמהדורה המרכזית הנצפית ביותר ומאסטר שף, ריאליטי אוכל שעומד בראש הפריים טיים
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 16.1% רייטינג ו-403 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 7.7% רייטינג ו-221 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-115 אלף צופים,
ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 114 אלף צופים ו-4.1% רייטינג.
פריים טיים
להיטים ותיקים זה תמיד טוב, וכך גם היה עם "מאסטר שף" עונה 12, ששודרה אמש, והיתה בראש, עם רייטינג של 15.4% רייטינג ו-415 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים"
שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי איתמר פליישמן, ועמדה על 7.6% רייטינג עם 209 אלף צופים. במקום השלישי היה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד
הציבורי, ועמד על 7.2% רייטינג ו-163 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 13, עם "ווארט", שעמד על 7% רייטינג ו-173 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את
הרצועה, עם 3.8% ו-85 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.6% רייטינג ו-53 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת שהדביקה פערים ונצמדה למקום השני עם העולם הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-51 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך התחרות בין 14 ל-12 נותרת צמודה, כשהפעם משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.7% ו-53 אלף צופים, ואילו "על הבוקר" עם נוי בר, היה אחריו עם 1.7% רייטינג, ו-53 אלף צופים. במקום
האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-35 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, ואלמז עם 14 בצהריים של חדשות 12, היתה על 3.4% ו-65 אלף צופים, אחריה היה האולפן הפתוח של עם בועז גולן עמד על 3.2% רייטינג
ו-6* אלף צופים, ואת הרשימה סגר משדר מיוחד עם מאיה ראכלין שהיה עם 1.1% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
