המקום לעשות בו תשואת יתר כעת - שימו לב
כידוע, השוק והמשקיעים ממתינים בציפייה דרוכה למוצא פיו של נגיד הבנק המרכזי באירופה, מריו דראגי. בצד הודעת הריבית החודשית של הנגיד, רבים מצפים כי דבריו יכללו התייחסות לאפשרות של התחלת יישום של תכנית להרחבה כמותית בגוש האירו. תכנית שכזו, שרבים רוצים לראות כבר את התחלת יישומה, אמורה להגביר את הנזילות בגוש האירו, לסייע בהתאוששות הכלכלות (בעיקר החלשות) בגוש ובהגדלת הצמיחה שנחוצה כל כך לסיום היציאה מהמשבר הכלכלי של השנים האחרונות.
בעוד שאנו סבורים כי הודעת הנגיד לא תכלול החלטה על שינוי גובה הריבית, אנו כן צופים כי נשמע ממנו התבטאות בעניין ההרחבה הכמותית. הפרמטרים הכלכליים שפורסמו לאחרונה לגבי כלכלת גוש האירו בדבר אחוז האבטלה וגובה האינפלציה, הראו כי אמנם ניתן לומר שתהליך התדרדרות של כלכלת הגוש נעצר, אולם זה של צמיחה והתאוששות משמעותיים טרם החל.
בנוסף, דראגי יכול להיווכח בכל יום שתוצאותיו של ניסויי ההרחבה הכמותית בארה"ב, שהחל בשלהי 2008 וטרם בא על סיומו, חיוביות בתחומים רבים: הכסף שהזרים ברננקי לשווקים סייע בצמצום אחוז האבטלה, הגדיל את הייצוא, את רווחי החברות ושלח את מדדי המניות המובילים בארה"ב לעליות מרשימות ביותר.
במידה ואכן יתחיל תהליך של יישום תכנית הרחבה כמותית על ידי הבנק המרכזי באירופה, ותהליך ההתאוששות הכלכלית של גוש האירו יקבל תאוצה, למה אנו יכולים לצפות מבחינת החלק האירופי של תיק ההשקעות שלנו?
- ראש ממשלת איטליה התפטר והבורסה המקומית נופלת
- בועה? "אג"ח זבל" בתשואה שלילית בשוק האירופאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סביבת הריבית הנמוכה באירופה לא צפויה להשתנות בטווח הנראה לעין. גם הבנקים המרכזיים של המדינות השכנות, שאינן חברות בגוש כגון: בריטניה, שוויץ ומדינות סקנדינביה, לא מראים סימנים של שינוי אפשרי במדיניות הריבית בתקופה הקרובה (בניגוד לארה"ב, שם כבר החלו לדבר על אפשרות של העלאת ריבית מאמצע 2015).
למה דווקא מניות הבנקים?
מלבד זאת, לעניות דעתנו, במקרה של תהליך של הרחבה כמותית והתאוששות כלכלית יהיו סקטורים שעשויים ליהנות מתשואה עודפת על פני האחרים. סקטור שכזה הוא סקטור הבנקים.
אם נבחן את ביצועיה של תעודת הסל XLF, המכסה את רוב הבנקים המשמעותיים בארה"ב, מ-01 בינואר 2009 ועד היום, נראה כי התעודה הניבה בתקופה שחלפה תשואה של כ-145% (לשם השוואה, מדד ה-S&P הניב בתקופה המקבילה כ-130%). בשלהי 2008 החל, כזכור, השלב הראשון בתכנית ההרחבה הכמותית של ברננקי (השלב בו הבנק המרכזי החל לרכוש אג"ח מגובות משכנתאות).
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
העובדה שרווחי הבנקים האירופיים נמוכים עדיין בעשרות אחוזים מרמתם ב-2007 גורמים למרבית האנליסטים להמליץ על משקל עודף לסקטור הפיננסים באירופה. אנו מציינים כי יש לזכור שלאחרונה בוצעו מבחני לחץ על הבנקים המובילים באירופה שתוצאותיהם טרם פורסמו. יש לשער כי חלק מהבנקים עשויים להידרש לגיוסי הון נוספים - מה שלא יטיב עם מניותיהם. אך במקביל הבנקים החזקים יותר באירופה, דוגמת בנקו, סנטנדר ודויטשה בנק, צפויים לצאת מהמבחנים כשידם על העליונה, ותהליך של הרחבה כמותית יטיב עם רווחיהם ומניותיהם.
כמו כן, ישנו סקטור נוסף שנהנה בארה"ב בשנים שלאחר יישום תכנית ההרחבה הכמותית - סקטור צריכת המותרות. לסקטור מתאם גבוה עם תהליכים של שיפור הסביבה העסקית והכלכלית. חברות צריכת מותרות רבות הפועלות באירופה, כגון: רכבי יוקרה, חברות תכשיטים ומותגים אופנתיים, מתומחרות בחסר ביחס לחברות יוקרה גלובליות אחרות.
כיוון ההשקעה במקרה של הרחבה כמותית באירופה
בנוסף, אנו סבורים כי לא כל המדינות יושפעו מתהליך של הרחבה כמותית באותה מידה. סביר כי המדינות שבהן בעיית האבטלה היא החמורה ביותר, כגון: ספרד, איטליה, ובמידה מסוימת גם יוון, ייהנו באופן בולט יותר מתהליך שכזה ומדדיהן יגיבו בהתאם. מדינות אלה כבר נהנות בחודשים האחרונים מרוח גבית בעיקר עקב עצירת ההתדרדרות במצב האבטלה שלא החמיר ואף השתפר במעט (למרות שמצב האבטלה בקרב הצעירים עודנו חמור).
בהמשך לכך, חל שיפור מסוים בבורסות אותן מדינות - ספרד עלתה ב-5.78% מתחילת השנה, בורסת איטליה טיפסה ב-13.60% ובורסת יוון התחזקה 9.63% בתקופה המקבילה (לשם השוואה: מדד הקאק הצרפתי עלה מתחילת השנה ב-2.50% ומדד הדאקס הגרמני ירד ב-1.30% מחילת השנה). הנזילות שתזרום לשווקים אמורה לסייע בתהליך של נטילת אשראי, עידוד השקעות וגידול בצמיחה ולסייע בעקיפין בהורדת רמת האבטלה, שהינה בין הגורמים המעיבים ביותר על כלכלת המדינות החלשות בגוש.
אנו צופים כי השפעת מהלך של הרחבה כמותית יורגש פחות בטווח הקצר במדינות היציבות בגוש (כדוגמת צרפת וגרמניה), אולם גם הן, ובעיקר החברות המוטות ייצוא שבהן, ייהנו מתוצאות המהלך בעיקר עקב היחלשות צפויה של האירו שתגביר את התחרותיות שלהן בשווקים הבינלאומיים (בעיקר אם במקביל יחול תהליך של התחזקות של הדולר).
ולאילו מסקנות הניתוח שלנו עד כה מוביל אותנו? השקעה במדדים של המדינות החלשות יותר בגוש האירו, אשר בעיית האבטלה הינה החמורה ביותר אצלן כדוגמת: איטליה, ספרד ויוון (לדוגמא באמצעות תעודת סל מתאימה) בשילוב השקעה בתעודות על מדדים המעניקים משקל רב לחברות אירופיות עם פעילות רב-לאומית (כדוגמת תעודה על מדד ה-יורוסטוק 50), בפרופורציות נכונות, יכולה להניב תשואה עודפת משמעותית בחלק האירופי בתיק ההשקעות.
- 6.בדיחה עצובה (ל"ת)עמי 04/04/2014 20:22הגב לתגובה זו
- 5.סימבול DWX תעודת סל מניות . דיבידנד 6.7% שנתי (ל"ת)לבדיקתכם ושיפוטכם 03/04/2014 15:39הגב לתגובה זו
- 4.טל 03/04/2014 15:34הגב לתגובה זושיילכו להמליץ על איה בגדים לקנות בקסטרו אני עושה הפוך מכל ההמלצות אחיתופל של בתי "גניבת" ההשקעות ובינתיים זה עובד מעולה כבר כמה שנים
- 3.יוון ואיטליה סכנת נפשות (ל"ת)יהבית 03/04/2014 10:04הגב לתגובה זו
- דניאל 03/04/2014 11:28הגב לתגובה זוצריך לעשות הבחנה בין איטליה ויוון, איטליה נראית לי, ויוון באמת מסוכנת יותר אבל נראה שעברה את שיא המשבר.
- 2.כרגע צריך לקחת סיכונים.... לא פשוט (ל"ת)ירון 03/04/2014 10:01הגב לתגובה זו
- 1.ללא התערבות של דראגי -אירופה לא תצא מהמשבר! (ל"ת)ירון 03/04/2014 09:40הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.