דוחות חזקים לקרסו: הרווח ב-Q3 זינק ב-75%, נתח השוק גדל ל-9.7%

יבואנית כלי הרכב הרביעית בגודלה בישראל, שמנייתה זינקה ב-12 החודשים האחרונים ב-120% דיווחה על גידול של 8% בהכנסות שהסתכמו ברבעון ב-705 מיליון שקל
יעל גרונטמן | (1)
נושאים בכתבה יבוא קרסו

קרסו מוטורס, יבואנית כלי הרכב הרביעית בגודלה בישראל, שמייבאת את רנו, ניסאן ואינפיניטי ושמנייתה זינקה ב-12 החודשים האחרונים בכ-120% למחיר המשקף לה שווי של כ-1.258 מיליארד שקל, פירסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון השלישי של 9 החודשים הראשונים של השנה ואלו היו חזקים והצביעו על גידול נאה בהכנסותיה ועל זינוק חד ברווחיותה. את השיפור בתוצאות החברה ניתן ליחס לעלייה בנתח השוק של הקבוצה שצמח ל-9.7% בסוף הרבעון השלישי לעומת נתח של 8.1% משוק הרכבים החדשים בישראל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, בעיקר בזכות הכפלת מכירות רכבי המותג רנו. הצמיחה בנתח השוק מתבטאת הודות להכפלת מכירת רכבי רנו בהיקף של 3,099 כלי רכב, בהשוואה ל-1,590 רכבי רנו שנמכרו ברבעון המקביל אשתקד. בשורה העליונה ההכנסות של קרסו מוטורס עלו ברבעון השלישי של 2013 בכ-8% לעומת התוצאות ברבעון המקביל אשתקד והסתכמו לסך של כ-705 מיליון שקל. הגידול בהכנסות הרבעוניות בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח הנקי של הקבוצה, שצמח ברבעון השלישי של 2013 בכ-75% והסתכם בכ-35.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת הודות לעלייה ברווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות של הקבוצה. ההון העצמי של החברה, נכון ליום 30.9.2013, הסתכם בכ-883 מיליון שקל ומהווה כ-33% מהמאזן המאוחד וכ-49% מהמאזן ברמת הסולו. מגזרי הפעילות מבחינת מגזרי הפעילות, הכנסותיה של קבוצת קרסו במגזר מכירת כלי רכב חדשים, שנחשבת לפעילות הליבה של הקבוצה, גדלו בכ-16% והסתכמו בכ-433 מיליון שקל, לעומת כ-374 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של המגזר הסתכם ברבעון השלישי בכ-66 מיליון שקל, לעומת כ-48 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-37%, הודות לעלייה בהיקף מכירת רכבים חדשים והירידה בשער החליפין של האירו. שיעור הרווח הגולמי עלה לכ-15.2%, בהשוואה לכ-12.9% ברבעון המקביל אשתקד ההכנסות ממגזר השירותים הנלווים, הכולל בעיקר את פעילות האחזקה, המוסכים והחלפים, מערך ה"טרייד אין" ופעילות סוכנות הביטוח של הקבוצה, הסתכמו בכ-124 מיליון שקל, לעומת כ-133 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע בעיקר מירידה בהיקף מכירת חלקי חילוף ובהכנסות ממרכזי השירות ומירידה בהכנסות ממכירת כלי רכב משומשים. למרות הקיטון בהכנסות ממגזר זה, הרווח הגולמי עלה בכ-15% והסתכם בכ-15 מיליון שקל, לעומת כ-13.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, וזאת לאור השיפור ברווחיות מכירות הטרייד אין. ההכנסות ממגזר הליסינג, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב, בעיקר באמצעות המותג "ליס פור יו", שהפך בעקבות המיזוג עם משקי ליסינג לאחד ממותגי הליסינג הגדולים בשוק הישראלי, הסתכמו בכ-139 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי שהניב המגזר גדל בכ-11.8% והסתכם בכ-29 מיליון שקל, לעומת כ-26 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת לאור השיפור ברווחיות עסקאות החכירה. מפתחים מנועי צמיחה חדשים איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של השנה ממשיכות לבטא את המשך מגמת הצמיחה בנתח השוק של מכירת כלי רכב חדשים, תוך הכפלת מספר הרכבים החדשים שנמכרו מדגם "רנו" במהלך הרבעון השלישי וחציית הרף של מכירת 5,000 כלי רכב ברבעון. במקביל, ובדומה לרבעונים האחרונים, הקבוצה ממשיכה לשפר את רווחיותה בכל אחד ממגזרי הפעילות, הודות להפחתת הוצאות התפעול. "השילוב של הגדלת המכירות, הצמיחה בנתח השוק ושיפור הרווחיות בכל אחד ממגזרי הפעילות, איפשרו לנו להציג גם צמיחה בשורה התחתונה. אנו ממשיכים לשקוד על פיתוח מנועי הצמיחה החדשים של קבוצת קרסו, ובראשם תחום התחבורה הציבורית, במסגרתו רכשנו 50% ממניות נתיב אקספרס, ובתחום הציוד המכני הנדסי כבד, אליו נכנסנו לאחרונה באמצעות רכישת מותג CASE".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    YL 25/11/2013 11:50
    הגב לתגובה זו
    הכיצד חלף מקורי נמכר על ידי המונופול החזירי ב 2830 שח ולאומת זאת בגרמניה לכל דכפין ב115 יורו כ 550 שח? מקורי כמובן שרות עד הבית
סקירה שבועית (דאלי)סקירה שבועית (דאלי)
סקירה

סיכום שבועי בת"א - הירידות מעמיקות והמשקיעים מחפשים ביטחון

ת"א 125 איבד מעל 3% בשבוע מקוצר אך תנודתי, כשהכסף עובר ממניות לאג"ח קצר והקרנות הכספיות מושכות כספים על חשבון המניות; בזירה המאקרו-כלכלית נרשמו עליות בשכר ועלייה חדה בצריכה; מי בכל זאת בלטה לחיוב? אלו המניות והכותרות הבולטות של השבוע

תמיר חכמוף |

הבורסה בתל אביב המשיכה את המומנטום השלילי וסגרה שבוע של ירידות. מדד ת"א 35 ירד בסיכום שבועי 2.65%, ת"א 125 ירד ב-3.3% ות"א 90 איבד כ-5.2% מערכו. 

מניות הביטוח המשיכו לבלוט לשלילה עם ירידה שבועית של 4.8%, ומחק לחלוטין את הזינוק מלפני שבועיים. מדד הבנקים סיים בירידה של 4.4%, מדד הנפט והגז רשם ירידה שבועית של 1.6%, מדד היתר SME 60 ירד בכ-2.6% ומדד הנדל"ן בלט מעל כולם עם ירידה של 5.7%.

השקל ממשיך להתחזק ונסחר הבוקר סביב 3.45 מול הדולר, עלייה של כ-1% בשבוע החולף. מדוע מזנק הדולר ל-3.44?

מחזור המסחר השבועי קפץ ועמד על 4.5 מיליארד שקל בשבוע החולף, הודות לעדכון המשקולות בחמישי שרשם את יום המחסר השלישי בגובהו בבורסה, עם מחזור יומי של 11.2 מיליארד שקל בחמישי בלבד.

תנועת הכסף

השבוע התנודתי הביא עמו שינוי כיוון בקרנות המחקות. אחרי שבועיים של גיוסים, נרשמו הפעם מכירות נטו של כ‑0.5 מיליארד שקל בקרנות שעוקבות אחרי מדדי מניות מקומיים, יציאת כספים מעניינת מצד המשקיעים הפרטיים. מנגד, בקרנות על מדדי חו"ל נרשמה חזרה זהירה לרכישות, אם כי בהיקף לא מהותי.

גם באג"ח נרשם שינוי כיוון. הקרנות המחקות על אג"ח מקומי עברו ממגמת רכישות למכירות קלות של כ‑20 מיליון שקל.

בורסת תל אביב
צילום: תמר מצפי
סקירה

היום בבורסה - אקזיט בסאפיינס? ונפילה באלביט

ניתוח על גיקס - המסקנה: תזהרו, היא מנופחת; השבוע ידווחו הבנקים על תוצאות - מה צפוי שם? והאם הסנטימנט השלילי יימשך?

מערכת ביזפורטל |

סאפיינס סאפיינס 0%  של פורמולה על המדף תקופה ארוכה. חברת התוכנה שמתמקדת בתוכנה לעולמות הביטוח נסחרת בכ-1.5 מיליארד דולר ובפורמולה מנהלים מו"מ למכירתה לקרנות השקעה בסכום של כ-2 מיליארד דולר. הדיווח הזה בתקשורת, הוא לא מהחברה, זה יכול להיסגר ויכול לא להיסגר. 

פורמולה היתה כבר במצב דומה מספר פעמים בעבר. אם זה ייסגר זאת תהיה ככל הנראה עסקה מלאה - הרוכשת תרכוש 100% מסאפיינס והמשמעות היא שיש אפסייד מאוד משמעותי במניה. היום המניה צפויה לזנק, אך משקיעים יכולים לרכוש אותה מתחת למחיר העסקה. האם כדאי להם לקנות?

זה הימור. לא בטוח שתיסגר עסקה, משקיע צריך להגדיר את הסיכון שהוא מוכן לקחת. אם המניה תעלה - רק בשביל הדוגמה - 10%. משקיע יכול להפסיד את ה-10% אם לא תהיה עסקה בהמשך. אם תהיה המניה תוסיף עוד כ-20%. אם אתם חושבים שסיכוי מעל שליש שתהיה עסקה, נניח 50%, אז יש כאן תוחלת של רווח - 50% שתהיה עסקה ו-50% שלא תהיה עסקה, נותנים תוחלת של 5%.

עוד פרמטרים חשובים - החברה נסחרת במכפיל של 17-18 על רווחי שנה הבאה, כשעלייה של 10%, תביא אותה לכ-19. לא יקר, אבל סאפיינס כמו חברות נוספות בתחום התוכנה בסיכון בגלל ה-AI. 

שורה תחתונה - זה עניין של מחיר. זאת יכולה להיות עסקה מעניינת, אבל משקיעים צריכים להגביל את עצמם במחיר. כל אחד ורמת הסיכון שלו וההערכה שלו לגבי עסקה.