ברקליס לא נבהלים מהדוח: "הירידה במחיר מניית גוגל - הזדמנות קניה"
סערה התחוללה ביום ה' האחרון במניית גוגל (סימול: GOOG) שפירסמה בשגגה את דוחותיה באמצע יום המסחר, פיספסה בגדול את התחזיות בשוק וצללה בסיום בכ-8%. האנליסטים של ברקליס לא נבהלו והחליטו להעלות את מחיר היעד שלהם למניה ל-780 דולר לעומת 750 דולר ולעומת מחיר סגירה של 695 דולר בו סגרה ביום פירסום הדוחות, כך שמדובר בפרמיה של כ-12%. בברקליס ממשיכים להחזיק בהמלצת "תשואת יתר" תוך המשך בחינה חיובית של הענף בו פועלת ענקית האינטרנט.
"הדוחות הכספיים ברבעון השלישי מאכזבים אך לא פוגעים בעתיד. אנו מאמינים שהתזוזה במחיר המניה יצרה הזדמנות קניה ואנו ממליצים לקנות את גוגל לקראת הרבעון הרביעי. אנו מאמינים כי החברה יכולה להנות מרוח גבית בתחום ה-eComerce ומההאטה בשימוש במחשבים האישיים ומעבר למכשירים קלים יותר", כדוגמאת הסמארטפונים והטאבלטים שרבים מהם מבוססים על מערכת ההפעלה של גוגל, האנדרואיד.
"ליבת הפעילות של גוגל ורמת המכפיל בו היא נסחרת ספגה מכה כתוצאה מרכישת נכסי מוטורולה שהובילו לירידה בהכנסות, ברווח השולי ובצמיחה, אך אנו מאמינים שלגוגל יש את המשמעת הפיננסית הדרושה לניהול הוצאותיה. בעקבות ההכרה בירידת ערך הנכסים של מוטורולה ברבעון השלישי אנו חושבים שיש כעת רוח גבית להצגת שיפור במרווחים של גוגל כבר בעתיד הקרוב".
בברקליס מדגישים כי מותג הסלולר של גוגל ממשיך לצמוח באופן משמעותי. ההכנסות של גוגל מתחום זה הגיעו לרמה של 8 מיליארד דולר, כולל גוגל פליי. אנו מעריכים כי הפרסום בסלולר אחראי לכ-6.5 מיליארד דולר, זינוק של 160% ביחס להכנסות מפרסום שנרשמו ברבעון השלישי אשתקד. מדי יום מופעלים עוד 1.3 מיליון מכשירים על ידי אנדרואיד ומספרם כבר עולה על חצי מיליארד.
באמצע יום המסחר בוול סטריט ביום ה' האחרון הציגה גוגל ירידה ברווח למניה לרמה של 6.53 דולר לעומת 8.33 דולר ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים ציפו לרווח מתואם (Non-GAAP) של 10.65 דולר לעומת 9.03 דולר למניה כפי שעלה מהדוחות. בשורת ההכנסות דווקא הציגה צמיחה לרמה של 11.33 מיליארד דולר לעומת 7.51 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2011, אך האנליסטים ציפו ל-11.86 מיליארד דולר.
פחד ותאוות בצע בוול סטריט: המדד שיכול לעזור לכם לתזמן את השוק
שוק המניות יכול להיות מקום מבלבל במיוחד עבור משקיעים חדשים. יום אחד המסכים צבועים ירוק והאופטימיות בשמיים, וביום הבא המדדים יכולים ליפול בחדות כשהסנטימנט משתנה בפתאומיות. אחת השיטות לניתוח המגמות בשוק מסבירה שהשוק נע מעלה ומטה בגלל המשקיעים הקונים והמוכרים שמונעים בעיקר על ידי שני רגשות פחד ותאוות בצע.
שיטה זו הולכת יד ביד עם הגישה הקונטרריאנית, שאומרת שכאשר כולם אומרים למכור עליך לקנות מניות, וכשכולם אומרים לקנות אז הגיע הזמן למכור. הרעיון די פשוט אם השוק מונע על ידי תאוות בצע, אז המשקיעים מצפים לתשואה גבוהה מדי והשוק יתקן זאת תוך זמן קצר, באמצעות ירידות שערים. אם השוק מונע על ידי פחד, אז המשקיעים מעריכים בחסר את השוק, וברגע שהפחד הרגעי יעבור השוק יחזור לטפס.
מקובל לבחון את רמת הפחד בשוק המניות האמריקני באמצעות 'מדד הפחד', או ה-VIX, שנמצא כיום ברמות שפל של כלל הזמנים. אבל שיטה זו מוגבלת ואינה משקללת גורמים רבים המשפיעים על החלטות המשקיעים, כמו תשואת האג"ח הממשלתי שמהווה אלטרנטיבה בטוחה למניות, או מומנטום ארוך טווח בשוק.
מדד ה'גריד' וה'פחד'
באתר האינטרנט של רשת CNN פיתחו כלי חדש שמודד את רמת הפחד ותאוות הבצע בשוק המניות האמריקני (
