חברת השכרת המכוניות הרץ קונה את דולר ת'ריפטי ב-2.6 מיליארד ד'

העסקה אליה חתרה הרץ במשך יותר מחצי עשור נעשית במזומן ומשקפת למניית דולר ת'ריפטי מחיר של 87.5 דולר, פרמייה של כ-8% ביחס למחירה ביום ו'. העסקה מותירה את שוק ההשכרות הבינ"ל עם 3 חברות גדולות בלבד
יעל גרונטמן |

קדחת המיזוגים והרכישות (M&A) שפוקדת את העולם מגדילה את מידת הקונסולידציה בלא מעט ענפים. העסקה הטריה ביותר בשוק במסגרתו רוכשת חברת הרץ את חברת דולר ת'ריפטי מותירה בשוק השכרת כלי הרכב רק 3 חברות גדולות.

הניסיונות החוזרים והנשנים של חברת השכרת המכוניות הרץ (סימול: HTZ) לרכוש את המתחרה, דולר ת'ריפטי ושנמשכו מעל לחצי עשור, הגיעו אתמול (א') לסיום ובכך הבטיחה לעצמה החברה את המקום השני בענף. הרץ הצליחה להשלים את יעדה ולהשתלט על דולר ת'ריפטי בתמורה ל-2.6 מיליארד דולר במזומן, או 87.5 דולר למניה. יותרמכפול ממה שהציעה לפני כשנתיים.

המחיר מצביע על פרמיה של כ-8% ביחס למחיר הסגירה של מניית דולר ת'ריפטי (סימול: DTG) ביום ו' שעמד על 81 דולר. דולר ת'ריפטי דחתה לאחרונה מספר ניסיונות השתלטות, ביניהן הצעה של 1.5 מיליארד דולר של אוויס. על פי התצהיר לחברה הממוזגת הכנסות של 10.2 מיליארד ורווח EBITDA של 1.8 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים.

הדירקטוריונים של שתי החברות הסכימו על תנאי הרכישה והחברות צפויות לקיים היום (ב') מסיבת עיתונאים משותפת. "אנו מרוצים מכך שהצלחנו להגיעה בסופו של דבר להסכם עם דולר ת'ריפטי, לאחר חיזור ארוך אך משתלם" אמר יו"ר ומנכ"ל הרץ, מרק פריסורה.

בנוסף דיווחה הרץ כי בהסכם נפרד היא תמכור את חטיבת השירותים הממותגים שלה בצפון אמריקה, אדוונטג', לחברת ההשקעות האוסטרלית מק'גוורי קפיטל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מפחיד: האינדיקטור שחזה את מפולות 2000 ו-2007, שוב מתריע - צפו בגרף

רמת המינוף של המשקיעים בוול סטריט זינקה לשיא כל הזמנים בחודש פברואר, מה שצריך להדליק נורות אדומות לקראת נפילה אפשרית
ידידיה אפק |
אחד האינדיקטורים המעניינים ביותר מפני מפולת בשוק המניות האמריקני משמיע איתותי אזהרה. אנחנו מדברים על החוב השולי (Margin Debt), סך החוב שלקחו משקיעים על מנת לממן קניית מניות. סכום החוב השולי בשוק המניות בניו יורק עלה לשיא כל הזמנים בחודש פברואר האחרון, ומאז ירד כבר חודשיים ברצף. שלמה גרינברג, פרשן הבית של Bizportal וסוחר ותיק בוול סטריט, מסביר שה-Margin Debt הוא הסכום אותו חייבים משקיעים לברוקרים כשהם רוכשים מניות. השיטה בארה"ב שונה מאוד משוק ההון הישראלי - משקיע שרוצה לקנות מניית XYZ ישלם רק מחצית מהסכום, והברוקר ישלים לו את החצי השני, וכך נוצר המינוף. כאשר הסיכון בשוק עולה, הברוקרים מצמצמים את רמת המינוף שהם נותנים למשקיעים, וכך רמת החוב יורדת. מה זה אומר? בעבר סימנו פיקים כאלה ב'סך החוב השולי' התראה לפני מפולות בשוק המניות, כפי שניתן לראות בגרף הבא: גרסה דומה של הגרף הזה, בטווח ארוך יותר ובמונחים ריאלים (בניכוי אינפלציה), מופיעה כאן. מהנתונים עולה מספר אחד משמעותי - לאחר עלייה של 150% ב-Margin Debt מאז פברואר 2009 לסכום אסטרונומי של 465 מיליארד דולר, יתכן שהמשקיעים מצמצמים את המינוף - בחודשיים האחרונים ירד סך החוב בכ-6%. המידע שמתפרסם באתר NYSE על החוב השולי יוצא באיחור של מספר שבועות, כך ששינוי דרמטי בשיעור החוב לא ניכר באופן מיידי. עם זאת, כמו שציינו הירידה ברמת החוב מתחילה מספר חודשים לפני שמתחילה הירידה הגדולה בשוק המניות - כך קרה בשנת 2000 וב-2007. לפני כל אחת מהירידות האלו נרשם זינוק משמעותי בסך החוב השולי, זינוק דומה לזה שקרה בין אוגוסט 2013 לפברואר 2014, אז טיפס סך החוב ב-21%. האם זה אומר שהנפילה הגדולה עוד מעט כבר כאן? יתכן, אבל כנראה כדאי להמתין לפחות עוד חודש לפני שמקבלים החלטה, רק כדי לוודא שאכן מדובר בשינוי מגמה בשוק.