"טועה מי שחושב שהבורסה כאן תתרסק בתרחיש דרמטי מול אירן - זה לא יקרה"

אמיר איל מאינפינטי בשיחה עם Bizportal על אווירת המלחמה. "טילים מצפון? הלבנונים יקבלו מאיתנו מכת אש כזו חזקה שמהר מאד המערכה תסתיים, ואז השיקום יהיה מהיר - לדעתי הבורסה תאהב את זה"
יעל גרונטמן | (57)

אמיר איל, יו"ר קבוצת אינפיניטי לא נבהל ממלחמה עם אירן, חושב שזו טעות להסיט השקעות לחו"ל ומצפה שלאחר שתוסר עננת אירן המשקיעים יחזרו ויבינו שיש פה הרבה מאוד מניות עם פוטנציאל עליות משמעותי. לדבריו, על מנת להבין את המצב בשוק המקומי צריך להסתכל כיום משני היבטים, הביטחוני והכלכלי.

"מבחינת המצב הביטחוני יש כיום תחושה של טרום מלחמה, אבל העובדות הן שמעולם לא היו הערבים חלשים כמו עכשיו, על רקע התהפוכות בעולם הערבי בעקבות מה שנקרא 'האביב הערבי'. בנוגע לאיראנים, גם הם מאוד חלשים. ראשית, אין להם פצצת אטום. אנחנו עוד זוכרים את החולשה שלהם בשדה הקרב מלפני שנים, במלחמה מול עיראק, ומאז אף מעצמה לא חימשה אותם בנשק קונבנציונאלי משמעותי. גם צריך לזכור כי כמות הטילים ארוכי הטווח שיש להם היא מוגבלת. אני לא אומר שצריך להקל ראש בסיכון, אני רק אומר שצריך להבין שהעולם הערבי נחלש באופן דרמטי, שאין שם צבאות מסודרים ושהכלכלות שם מתמוטטות" אומר איל.

"אם בכל זאת יהיה ארוע ביטחוני עם אירן החשש הוא מהטילים שעלולים להגיע לישראל מכיוון צפון, מהחיזבאללה בלבנון ומכיוון דרום מעזה. במקרה כזה אני מאמין שהלבנונים יקבלו מאיתנו מכת אש כל כך חזקה שמהר מאד המערכה תסתיים, ולאחריה השיקום יהיה מהיר. לדעתי הבורסה תאהב את זה. אני מזכיר שבזמן מלחמת עירק (המפרץ) בשנת 1991 הבורסה נסגרה לדעתי רק ליום אחד, ובמלחמת לבנון השנייה היא לא נסגרה לרגע, למרות שמיליון איש ישבו במקלטים במשך חודש."

"למי שחושש שהבורסה בישראל תתרסק אם יהיה תרחיש דרמטי ביותר - אז אני חושב שזה לא יקרה כי במקרה כזה יסגרו את הבורסה פה. אבל מי שחושב שבעזרת העברת כספו לבורסות בעולם הוא ימנע מהסיכון בבורסה המקומית, עוד יגלה שבגלל שהנפט טס ל-200 דולר לחבית אז הבורסות בעולם נופלות חזק."

תגובות לכתבה(57):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 48.
    מה לכלכלן ולניתוחים ביטחוניים????? (ל"ת)
    דני 28/08/2012 11:42
    הגב לתגובה זו
  • 47.
    הנפט לא יעלה באופן משמעותי כי אף אחד לא קונה נפט מאירן (ל"ת)
    חזי 26/08/2012 17:29
    הגב לתגובה זו
  • 46.
    ביטחוניסט 25/08/2012 12:24
    הגב לתגובה זו
    כמות השטויות פשוט קשה לעיכול, החשש הגדול כלל לא מגיע מחיזבלה, הבעיה היא סוריה ואירן עצמה, להגיד שלא חימשו את אירן אף מעצמה זה לכל הפחות טמטום וחוסר הבנת המצב. 1.האירנים מאוד קרובים לפצצה גרעינית. 2. יש להם יכולות טכנולוגיות לא רעות בכלל. 3. נשק כימי וביולוגי יש להם בשפע. 4. כמות המשגרים שלהם לטווח הארוך גדל ב-5 שנים האחרונות במאות אחוזים. בקיצור אמיר אייל הוא לא יותר מקשקשן. שב"ש
  • 45.
    אברשקלה 24/08/2012 15:54
    הגב לתגובה זו
    חזיונות אופטימיות הלואי יקרו במציאות . נבואה ניתנה ,,,,,,ודי בזאת ! אף לא אחד ניחש תוצאות נכונות הקרובות למלחמת ששת הימים ! נקדם בברכה הפתעות - נתכונן לגרוע מכל ...!!! המותר לאזרח מהשורה לא מותר למנהיגות . כאשר מתנבאים מעל כל במה בחוצפה "צברית" אופיינית לתוצאות לא הכי טובות ההכנות רחוקות מלהיות מושלמות ...היעלה על הדעת שלאזרח אחד תהייה מסכת מגן ולאחר לא תהייה ..? האם מחדלי יום הכיפור יחזרו ..?? האם נמשיך ונסמוך על סמוך ..? תארו לכם שזו עמדת אזרח הרחוק מיידע אמת ! ומה האמת באמת ? שבת שלום ואחלה שלום אינשאאלה שיהייה .
  • 44.
    היו ימים 24/08/2012 14:08
    הגב לתגובה זו
    מחטב כספנו.
  • 43.
    סטודנט 24/08/2012 04:30
    הגב לתגובה זו
    משקיעים שונאים חוסר וודאות ודרך אגב במלחמת לבנון השניה המון עסקים קטנים לא שרדו את המלחמה ונסגרו אז תאר לך את כל אלו שלקחו משכנתא ב2007-2011 עם עלית מחירי הנדל"ן האם הם ישרדו חודש אחד של אי החזרת משכנתא? כי אין עבודה אין הכנסה שלא לדבר על האובר דרפט ועל זה שבחודשים אחרי זה לא יהיה מספיק כסף לפצות על החודש האבוד כי המחיה יקרה מאוד וובל נשכח שלפני מלחמת לבנון ואחרי הנדל"ן היה הסקטור הכי חזק כיום הסקטור הזה נמחק ואין תחליף אז למה שאנשים ירצו להיכנס לבורסה במיוחד שהכל זה ספקולציה
  • 42.
    לא ידעתי שאת גם כתבת לענייני ביטחון (ל"ת)
    רוני 23/08/2012 16:53
    הגב לתגובה זו
  • 41.
    הבורסה תמריא עם כל טיל לעברנו. עוד אדיוט (ל"ת)
    23/08/2012 16:04
    הגב לתגובה זו
  • 40.
    ירון 23/08/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    הראשון הוא יבהל מאוד ויברח מהארץ. לא נבהל עאלכ.
  • 39.
    בא 23/08/2012 13:26
    הגב לתגובה זו
    איך האמריקאים הפסידו בוויטנם ,לדוגמה ,כשלאויב לא היה חיל אוויר ,איפה היתה גדר מערכת סביב למדינה .לדוגמה .
  • 38.
    כל המלחמות שהיו עשו טוב לבורסות (ל"ת)
    גואל 23/08/2012 13:07
    הגב לתגובה זו
  • 37.
    בא 23/08/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
    אסור לדחוף אותם לקיר ,שלא יהיו תוצאות בלתי צפויות ,ככול שתוכנית יותר מסובכת ,סיכוי ההצלחה שלה יותר נמוך ,יותר מדי משתנים במשוואה .
  • 36.
    ירון 23/08/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
    המשל מספר על נסיעה ארוכה שלו באוטובוס בכביש י-ם ת"א הישן. באמצע הנסיעה הנהג לא הרגיש טוב. עברו בין כל הנוסעים ושאלו מי יכול להחליף אותו, למי יש רשיון על אוטובוס?. כל נוסע עם התירוץ שלו: אני לא יודע, לי כואבת הרגל וכו' עד שגיע החילוץ. בחלוף השנים אמר אותו אלוף: רק בישראל כולם מפחדים לנהוג באוטובוס אבל אם יציעו להם להיות רמטכ"ל- כל חמור יקפוץ ויסכים.
  • 35.
    ונפילה בגביה 23/08/2012 12:38
    הגב לתגובה זו
    ככה משחקים ב LOSE LOSE.
  • 34.
    מיותר 23/08/2012 12:06
    הגב לתגובה זו
    תתעסק בנתוח כלכלי לא מדיני צבאי
  • 33.
    וזה מבן אדם שאמר בתחילת שנה שבזק זה קנייה חזקה! (ל"ת)
    בזזזזק 23/08/2012 12:03
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    קורא בקלפים 23/08/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    ומה יקרה עם ישראל חס וחלילה תתקשה לטפל בו זמנית למתקפת טילים גם מאיראן, גם מלבנון, גם מסוריה, גם מעזה וגם ממצרים?
  • 31.
    כשמלחמה מתחילה לעולם אין לדעת כיצד תסתיים............ (ל"ת)
    נבואה ניתנה לטיפשים 23/08/2012 11:59
    הגב לתגובה זו
  • 30.
    הודעה בבורסה 23/08/2012 11:40
    הגב לתגובה זו
    שופרסל בהתדרדרות, היכונו לצניחה חופשית. קראו את ההודעה על הערכת השווי.
  • 29.
    misha6 23/08/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
    אני מציע לאחמדינג'אד לשמור טוב על העץ עליו נתלה "אל וזיר אל כביר" המן. הוא לא למד שום לקח מהפרשה שאנו חוגגים אוצה בימי פורים אותן 2500 שנים. עבור חבל הוא יכול לא לדואג.
  • סיפורי התנ"ך הם סיפורים והמציאות היא מציאות (ל"ת)
    כדאי להכין את הממ"ד 23/08/2012 12:56
    הגב לתגובה זו
  • נילי 23/08/2012 12:01
    הגב לתגובה זו
    הנוער את סיפור נס פורים ? נס פורים קשור לדבקות בקדוש ברוך הוא ובתורתו. היום מתנכרים כמעט לגמרי מהתנ"ך ולבטח בכתובים (האחרונים בספרי התנ"ך). מעדיפים ללמוד על חומרבי בבתי ספר כתחליף למשה רבנו (חס ושלום).
  • 28.
    הנדל"ן ידבר -גזית,אלוני. (ל"ת)
    רק נדל:ן 23/08/2012 11:32
    הגב לתגובה זו
  • 27.
    מרים 23/08/2012 11:29
    הגב לתגובה זו
    אותם דברים נאמרו לפני מלחמת יום הכיפורים "נשבור להם את העצמות" ומה היתה התוצאה? 2500 הרוגים לצהל . מי שאומר את בדברים כאן טיפש ומי שמפרסם אותם טיפש עוד יותר!!!!!
  • 26.
    חיים 23/08/2012 11:19
    הגב לתגובה זו
    ולפלסטינאים לוחמי חופש. הם יורים ע"מ להרוג כל אזרח בארץ ולא משנה ילדים או מבוגרים. ואלו אנחנו, כאשר מגיבים ומתגוננים ועושים את זה סלקטיבית (אנחנו לא יורים על בליינד ) ,אנחנו נחשבים בעיני אירופה האנטישמית לרוצחים ומדכאי בטויי חופש .לא רק ,הם עוד מחפשים את המפקדים שלנו בצה"ל ע"מ להרשיע אותם!
  • 25.
    נילי 23/08/2012 11:10
    הגב לתגובה זו
    יפי הנפש של היום חוזרים על התסריט שהיה בגרמניה ערב השואה: המנהיגים היהודים דאז צוו על היהודים לשבת בשקט ולהיות נאמנים לגרמניה !!! את ההמשך כולם יודעים .
  • 24.
    misha6 23/08/2012 10:54
    הגב לתגובה זו
    1. הורדת איום הגרעיני האיראני (לא עיכוב) – כתוצאה מהתקיפה וחלפת השלטון של איטוללות בשלטון פרו-מערבי (כמו בעיראק). 2. החלשה משמעותית של כח של חזבאללה בלבנון וחמאס בעזה. 3. גמישות יתר של אוטונומיה פלסטינאית ושל השלטון החדש במצרים. 4. הפסקת איום סגירת מפרץ הפרסי תביא לירידת מחירי נפט עולמי. 5. שיפור גיאפוליטי במזרח התיכון יביא לעידוד השקעות באיזור שביחד עם שיקומה של איראן אחרי התקיפה יזרזו יציאתו של העולם מהמשבר הכלכלי כאשר ישתחררו תקציבים למטרות אזרחיות כולל תשתיות במדינות רבות. הבורסה הישראלית עלתה מיד עם פתיחת של מלחמת עיראק הראשונה ב-15.1.1991 מיכאל דייצ'ב ירושלים
  • 23.
    באינפנטילי יודעים יותר טוב . (ל"ת)
    בא 23/08/2012 10:44
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    בני 23/08/2012 10:38
    הגב לתגובה זו
    ישראל מסוגלת לבצע מבצעים קטנים חיסולים וכו אך לא מסוגלת להחזיק מערכת מלחמתית נגמרו הימים והסיפורים אני לא מאמין שצה"ל ומערכת הבטחון מסוגלים להוביל לנצחון לא השתנה דבר ממלחמת לבנון השנייה ישראלים תקועים בין השקל למינוס רוח הלחימה הישראלית אכזבה והעלתה עובש כושר ההרתעה בזבל נשחק מול דעת קהל ערבית מרדנית ומהפכנית אפשר לכתוב המון , ולגבי מכה קשה מי ייתן את ההוראה כשכל עניינו זה לא להגיע למשפט בהאג.
  • אלי 23/08/2012 12:52
    הגב לתגובה זו
    דרכון נוסף בעיקר פולני (כי שם ממש מתים עלינו) כדי להתעופף מכאן מיד כשישראל תהיה בסכנה הכי קטנה. הנהנתנות הרדיפה אחר הכסף שמירת רמת החיים והאגואיזם עושים רוח לחימה חלשה מאוד. ראש הממשלה חייב לדפוק על השולחן כדי להעיר את כל המתפנקים הישראלים למציאות המזרח תיכונית.
  • כמו בסידרה "רמזור" שאיצקו התחזה לפולני כדי לקבל דרכון (ל"ת)
    ירון 23/08/2012 13:24
  • דן 23/08/2012 11:51
    הגב לתגובה זו
    מדינת ישראל מדינה חזקה מאוד כלכלית - בטחונית ובעיקר תתפלא ברוח הלחימה ובנפש . ישראלים הם נהנתנים אבל סתגלנים גדולים מאוד. צר לי על השטויות שאתה כותב
  • פ 23/08/2012 11:38
    הגב לתגובה זו
    אתה חושב שזה מקרי שאנחנו מוקפים במיליארד מוסלמים אבל אתה עדין יכול לשבת ולכתוב את הטוקבק הטיפשי שלך ? אתה חושב שצה"ל זה עזה או לבנון ? רוב כוחו של צה"ל לא נחשף מעולם וטוב שכך.
  • 21.
    עידן 23/08/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    ילדים, בשבוע הבא חוזרים לבית הספר
  • זו התחזית הכי בטוחה (ל"ת)
    ירון 23/08/2012 12:42
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    בן 23/08/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    בורסות חו"ל יקרסו, אז על אחת כמה וכמה הבורסה בתא, שבנוסף לנפט תקבל גם טילים על הראש...
  • 19.
    23/08/2012 10:22
    הגב לתגובה זו
    מניין הביטחון המופרז בדבריו? למה הוא מטעה משקיעים ?
  • 18.
    קשקשן אינפיניטיבי (ל"ת)
    007 23/08/2012 10:20
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    אמרתי לכם אתמול לקנות בבילון... הרוסים בדרך (ל"ת)
    תנין 23/08/2012 10:19
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    אורן-תחזית שפויה 23/08/2012 10:17
    הגב לתגובה זו
    המניות בארץ בפיגור של כ30% על ארה"ב בשנתיים האחרונות ,לפיכך למלחמה עם איראן תהיה השפעה קטנה וזמנית בלבד
  • 15.
    ירון 23/08/2012 10:14
    הגב לתגובה זו
    הוא לא רוצה לראו ת אנשים בורחים מהבורסה. השכר שלו ושל התעשייה שלו תלוים באמון/ פחד שלנו צפני מלחמה. אז עכשיו הוא יצעק "יש מלחמה תברחו"?. הוא מצוי בניגוד עניינים בראיון הזה. שנית, אין מה להשוות את מלחמת לבנון השניה שהייתה מלחמה קשה אבל זה זה כלום לעמת מלחמה עם אירן שהפכה למעצמה מקומית.
  • 14.
    עושה רושם שהוא חבר של רוני דניאל (ל"ת)
    שלומי 23/08/2012 10:13
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    בינתיים... משחילים קולים לכל דיכפין חחחחחחח (ל"ת)
    מיכל 23/08/2012 10:13
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    אייל , אתה חיי בללה לנד. (ל"ת)
    חוש חש הנחש 23/08/2012 10:10
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    ניר 23/08/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
    ירד תחילה ב 10 אחוז ואז תיקן ב 15. מי שיצא בהתחלה הפסיד, תשאלו את החלוץ. אני כבר שנים לא בבורסה אבל אין להמעיט ביציבות הבורסה שלנו וניסיונה בהתמודד עם משברים ביטוחניים.
  • 10.
    יעקב 23/08/2012 10:03
    הגב לתגובה זו
    מדבר מהפוזיציה רוצה שיעלו לו את המניות על מנת שיוכל לצאת!!!!!אחרי הטילים הראשונים שידבר !!!! אינטרסנט !!! שיציג את תיקי ההשקעות שלו אמר לקנות בנקים בשערים הגבועי מהיום בכ50%
  • 9.
    יצחק 23/08/2012 10:00
    הגב לתגובה זו
    למי שכתב אין מושג קלוש ואתם נונים לו כותרת ראשית! זה חוסר אחריות כי ישנם אנשים שכשהם רואים כותרת בעיתון הם חושבים שזה מבוסס. אני לא יודע כמה הוא מבין בכלכלה אבל בביטחון ובניהול מלחמה הוא לא מבין כלום, סיסמאות כמו "הלבנונים יקבלו מאיתנו מכת אש כזו חזקה שמהר מאד המערכה תסתיים" מתאימות לילד בגן חובה - על בסיס מה הוא קובע את הדבר הזה בכזו נחרצות? כל הכתבה הזו היא קישקוש מקושקש!!!!!!!!!!
  • 8.
    הבורסה בתל אביב מתמחרת שואה גרעינית (ל"ת)
    רוב 23/08/2012 09:59
    הגב לתגובה זו
  • באיזו פיצוציה משיגים את החומר הזה (ל"ת)
    סטלני 23/08/2012 13:01
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    קורמורן 23/08/2012 09:57
    הגב לתגובה זו
    אני מסכים עם ההערכה שהמצב הבטחוני לא ישפיע מהותית על הבורסה. אינני מסכים שניתן יהיה לעצור את ירי הטילים מלבנון ומעזה במכת אש מאסיבית. במלחמת לבנון השניה לא הצלחנו לעשות זאת ואני בספק אם בפעם הזו כן נצליח אבל בכל מקרה זו תהיה הזדמנות נוספת לרטש את תשתיות הלחימה של חיזבאללה כאשר מסתמן כי כעת יהיה להם קשה עד בלתי אפשרי להביא ללבנון אמל"ח מאירן. לגבי הבריחה לחו"ל, הבורסה הישראלית תיכנס לקיפאון עקב המיתון המסתמן כעת, יותר מאשר כל סיבה אחרת. נכון שעליית שער הדולר משפר מאד את מצבם של היצואנים אבל מיתון עולמי פוגע במחזורי המסחר בעולם ובכלל זה גם בישראל. נראה שסביר להניח שהמיתון יימשך כשנתיים שלוש. זה מצב רע למי שצפוי לצרוך את הכסף מהשקעותיו וטוב למי שרוצה להשקיע לטווח הבינוני והארוך.
  • 6.
    דן 23/08/2012 09:57
    הגב לתגובה זו
    שימו לב לכיל שעלתה 48% מהתחתית. מי שיחכה פה לקטסטרופה- אזי כנראה יופתע- מאחר והבורסה כבר התרסקה. בלי מלאנוקס- פריגו - איזיציפ - הבורסה ב800 נק. ז"א פוטנציאל הירידות נמוך. יש סיכוי גם שהבורסה תסגר הפעם . לכן ....אין מה להכנס לפאניקה....התקשורת ביחד עם ביביהו רק הכניסו בנו פאניקה
  • 5.
    אייל יקירי 23/08/2012 09:56
    הגב לתגובה זו
    כי אצלנו בעם ישראל וגם בצהל יש מחלה קשה שנקראת יסורי מצפון ראינו את זה בכל המלחמות שהיו במקום למחוק אותם פעם אחתולתמיד אנחנו מרחמים עליהם כך קרה במלחמת לבנון האחרונה והינה הם שום מרימים ראש ומאימים
  • 4.
    שאח 23/08/2012 09:55
    הגב לתגובה זו
    מדבר מתוך נהפוזיציה-רק אנליסט טיפש יכול להגיד שהבורסה תאהב מלחמה וטילי חיזבאלה על הצפון
  • אנליסט טיפש 23/08/2012 11:18
    הגב לתגובה זו
    ברור שהשוק ירד ואף ירד חזק!!! אבל עוד לפני סיום המערכה השוק יטוס הרבה יותר חזק בגלל הירידה באי הוודאות...רק טיפשים לא לומדים לקח!
  • 3.
    ברור שכל העולם בראלי כבר כמה שבועות למה שיתרסק? (ל"ת)
    עולה ירוק 23/08/2012 09:54
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סתם אחד 23/08/2012 09:48
    הגב לתגובה זו
    טוב שאתה לא מדבר מפוזיציה רק חבל שלא יוכלו לראיין אותך כאשר התקשורת תהיה בבונקר.
  • 1.
    קלינגר 23/08/2012 09:42
    הגב לתגובה זו
    הלוואי ואתה צודק.
משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד. 

משקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיע מבצע ניתוח טכני, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini

הדילמה של המשקיעים - הם רוצים לממש מניות, אבל לא רוצים לשלם מס; מה לעשות?

צרות של עשירים - משקיעים רבים סבורים שהשוק עלה מדי ורוצים לממש, אבל אז הם נזכרים במס על רווחים ומתחרטים - למה זו טעות ונאחל לכם לשלם כמה שיותר מסים על רווחים בבורסה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה משקיע מס

אחרי שנה שבה שוק המניות המקומי רשם עליות חריגות ( שיא מאז 1992) ואחרי שנים שוול סטריט שוברת שיאים, אתם לא תשמעו אנשים שאומרים באמת שזה זמן מצוין להשקיע בבורסות. סליחה, טעות - אתם תקראו מנהלי השקעות, מנכ"לים, אנליסטים שאומרים שהשווקים ימשיכו לעלות, אבל הם לא אומרים את האמת שלהם, ואם כן - הם כנראה לא יודעים מה זה שוק מניות, מה זו מחזוריות ולא בטוח שהם יודעים לתמחר חברות ושווקים. וזה לא שאנחנו מבינים יותר, ממש לא, אלו מספרים, עובדות, זו מתמטיקה פשוטה. ככל שהשווקים עולים התמחור של הפירמות גבוה יותר וזה במבחנים שונים כמו - מכפילי רווח, מכפילי הון ועוד.

ההקדמה הזו חשובה למי שרואה את התחזיות של המומחים. אין באמת מומחים, יש פוזיציה ענקית שמחייבת את המומחה להאמין בעליות - זה הביזנס שלו. הוא חייב להיות אופטימי. מה שכן יש אלו בעלי שליטה שמממשים. שי את זה בלי סוף, ולמי הם מוכרים - לנו. פראיירים כנראה רק מתחלפים. הגופים המוסדיים מקבלים מאיתנו כסף גדול דרך הפרשות לפנסיה, גמל השתלמות ועוד וקונים מניות גם במחירים של פי 2-3 משנה שעברה, גם במכפילי רווח של 40. 

ומה אתם באופן ישיר עושים? כלומר בקרנות נאמנות, במניות וכו'? יש כאלו ומסתבר שהם רבים מאוד שאומרים לנו - "השוק יקר, טאואר הגיעה ל-90 דולר מכרתי חצי מהכמות, זינקה ל-100 מכרתי עוד חצי. קניתי באזור 32-33 דולר. אבל עכשיו היא ב-120 דולר. גם לא הרווחתי את העלייה הנוספת וגם שילמתי מס ענק".

בואו נחלק את הדילמה לשתיים: לתזמן את טאואר בשיא - אף אחד לא יכול. לתזמן את המסים - כולם יכולים. 

משקיעים חוששים מ-FOMO, אבל ככל שהשוק עולה, הם משתכנעים למכור. הבעיה שאחרי שהם משתכנעים למכור יש דילמה חדשה. למכור עכשיו ולשם מס? זו היתה שנה מופלאה, אין כמעט ניירות שירדו, התיקים מפוצצים ברווחים וגם במס תיאורטי (מס של 25% על הרווח בעת המימוש). ברגע שתבוצע מכירה, המס התיאורטי יהפוך למס בפועל. 

ואז משקיעים רבים אומרים - נחכה כבר לשנה הבאה, ודוחים את העסקה. הכל יכול להית בעתיד - אולי יתברר שהם צדקו, אבל זו חוכמה שבדיעבד.