פסגות על רמי לוי: "הזדמנות קנייה", בתרחיש הסביר תזנק כ-41%

האנליסט אביעד שימון: "הירידות החדות לא היו מוצדקות. ההתרחבות של הרשת לא צפויה להיפגע ולא צפויה הרעת תנאי הסחר מול הספקים". מתומחרת זול: "פער מכפילים בלתי סביר לעומת שופרסל"
יעל גרונטמן | (13)

על רקע הירידות החדות שנרשמו בחודש האחרון במניית רמי לוי שנפלה בכ-22% והציגה תשואת חסר משמעותית מול מדד ת"א 100 ומול הרשתות המתחרות, האנליסט אביעד שימון מפסגות משמר את המלצת הקנייה למניה ואומר שהתמחור הנוכחי מהווה הזדמנות כניסה נוחה למניה שהירידות החדות בה לא היו לדעתו מוצדקות.

להערכת פסגות ההתרחבות של הרשת אינה צפויה להיפגע. הרשת מתכננת להפעיל 50 סניפים עד 2015 ולהתפתח באזורים בהם אינה פעילה כלל. האנליסט מציין כי שתי הרשתות הגדולות המתחרות עוסקות בעיקר בשיפור המצב הקיים ופחות במאמצי התרחבות. כמו כן, צים שיווק ויינות ביתן צפויות להתמקד לפחות בטווח הקצר במיזוג ובסינרגיות תפעוליות, כך שרמי לוי תהיה אחת הרשתות הבודדות בצמיחה בענף בחודשים הקרובים.

לדבריו, "לא צפויה הרעת תנאי הסחר מול הספקים". שימון מסביר כי "עקב המיזוג בין צים שיווק ויינות ביתן, ישנו חשש מפני הרעה בכוחו של רמי לוי מול הספקים, כיוון והוא כבר אינו השחקן השלישי בשוק. אנו סבורים כי הספקים ימשיכו לתמוך ברשת בדומה למצב הקיים".

בפסגות מאמינים כי קידום מכירות מקוונות במספר סניפים נוספים עשוי לשפר את פדיון הסניף הכולל בשיעור חד ספרתי גבוה.

"החברה מתומחרת בזול בשוק תוך פער מכפילים בלתי סביר לעומת שופרסל" אומרים בפסגות ומציינים כי בניתוח השוואתי בדקו את שווי החברה בשלושה תרחישים - תרחיש אופטימי (וסביר) שבו הרשת ממשיכה להתרחב כמתוכנן ומציגה שיעור רווחיות תפעולית של כ 5.3% בשנה הנוכחית, תרחיש אמצע שבו הרשת מפסיקה להתרחב ומתמקדת בשימור המצב הקיים ותרחיש פסימי בו החברה מרחיבה שטחי מסחר תוך פגיעה ברווחיות.

המסקנות מהבדיקה היו כי בתרחיש הסביר והאמצעי מכפיל EV/EBITDA הינו נמוך מזה של שופרסל, דבר שאינו מתקבל על הדעת הואיל ורמי לוי צומחת הן במ"ר והן ב- SSS הרבה יותר משופרסל ובעלת רווחיות תפעולית גבוהה יותר. גם בתרחיש הפסימי המניח ירידה בשיעורי הרווחיות של רמי לוי, הפער הקטן ב- EV/EBITDA לטובת רמי לוי אינו מוצדק כיוון והחברה עדיין צפויה לשמור על פער רווחיות של 25% לפחות (4% תפעולי לעומת פחות מ-3% בשופרסל).

מבחינת מחיר היעד, בפסגות מסתכלים על 3 תרחישים. התרחיש הפסימי (EBITDA של 133.8 מיליון שקלים) מחיר היעד הוא 109 שקלים, כלומר אפסייד של 23%. בתרחיש האמצע (EBITDA של 146.8 מיליון שקלים) מחיר היעד הוא 125 שקלים, כלומר אפסייד של 41%. בתרחיש האופטימי (EBITDA של 167.7 מיליון שקלים) מחיר היעד של 142 שקלים, אפסייד של 60%.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    רוני 26/07/2012 08:54
    הגב לתגובה זו
    רק לפני 3 ימים . ואתמול בום רציו 7 אחוז , אבנר 2 אחוז כל הסקטור אתמול שינה כיוון . מסקנה לעשות הפוך ממה שהנוכלים פסגות אומרים . לא לגעת בליצן רמי לוי .
  • 10.
    רוני 26/07/2012 08:52
    הגב לתגובה זו
    יש לנו תעשית גז ונפט אבנר דלקד ישראמקו רציו נפטא הזדמנות ישראלית שוק של עשרות מיליארדים של דולרים חברות שלפחות הקלות כמו הזדמנות ישראלית יכולות לעשות מאות אחוזים . אז מה אנחנו צריכים את הליצן הזה רמי לוי ? תביאו מניות עם בשר , עם חזון , עם נכסים גדולים ועם רווחיות עצומה . זה יש רק בסקטור הגז . נקודה .
  • 9.
    אפי 26/07/2012 00:38
    הגב לתגובה זו
    חברים יקרים...אני מודיע לכם שתחכו עוד רבעון או שניים וההמלצה הזאת לא תהיה שווה בכלל...מי שכותב את טור זה לא מבין באמת מה קורה בשוק הקמעונאי היום...בחדרי חדרים שופרסל פועלת באסטרטגיה שקטה ונבונה מול רמי לוי ואושר עד שהם באמת המתחרים האמיתיים שלה ומתמקדת באזורים משמעותיים (תראו מה קורה באשדוד בית שמש מעלה אדומים)וזה הולך להמשיך הלאה לאזורים אחרים ברחבי הארץ ולעשות סוף לבלאגן שיצר רמי לוי בתחום הקמאונאות ,שימו לב למחירים שמשתוללים בשוק כל הירקות ב17 אג' באזורים תחרותיים מתי היה כזה דבר,שופרסל החליטה לתת את הטון לפני שיהיה מאוחר מדי ורמי לוי ישתלט על השוק (שימו לב מה קורה לרשת מגה הולכת ונופלת והגיעה לרבעון אחרון בהפסד עד כדי כך שדודי וייסמן רוצה למכור כמעט חצי רשת וכל זה נובע מאסטרטגיה לא נבונה מול המתחרים...מה ששופרסל פוחדת שיקרה לה ופועלת היום בהתקפה במקום הגנה )...אז למי שרוצה לשרוד עצה נבונה היא אל תשקיעו ברמי לוי היום בוודאות!
  • 8.
    פסגות-תקנו לנוסטרו שלכם או למנכל אישית (ל"ת)
    ירבעם 25/07/2012 23:21
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    רמי 25/07/2012 16:55
    הגב לתגובה זו
    שוכחים שהמניה טסה והרוויחו עליה !!!
  • 6.
    אז..... 25/07/2012 15:56
    הגב לתגובה זו
    כל עוד התחרות עזה וכולם מורידים כפפות, החברות הקמעונאיות הללו כולל רמי לוי תמשכנה להישחק. עד שרמי לוי לא ייכנס שוב לשוק חדש שבו המחירים יקרים ללא הצדקה ושניתן לגרוף בו רווחים משמעותיים על בסיס "אני הכי זול", המנייה לא תפסיק לדמם. אז שוב, אני מחכה למנייה ב5500.
  • 5.
    יודע 25/07/2012 13:50
    הגב לתגובה זו
    יש ותהיה מלחמה בין הרשתות, מה שקורה בבית שמש ובמעלה אדומים זו רק ההתחלה, הרשתות מוכרות בהפסד רק כדי לשבור זו את זו. יינות ביתן קונה בקרוב את חצי חינם, צפויה מלחמה עזה עוד יותר כי הוא הולך להיות הרשת השלישית שיעקוף את רמי לוי. אז אל תתפתו. היום יעלה ומחר ירד...
  • 4.
    לא משנה נכון או לא 25/07/2012 13:04
    הגב לתגובה זו
    כולם מדברים מפוזיציה
  • 3.
    למה אתם מגלים תקנו לעצמכם ותתעשרו (ל"ת)
    פראיירים 25/07/2012 12:30
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ליאון 25/07/2012 12:04
    הגב לתגובה זו
    המלצה קנויה המצב ברמי לוי רע מאד נגמר הימים שרק אצלו עוף בשקל היום כולם נלחמים בשיטת רמי לוי אין מתנות חינם ואין מלחמה בלי תגובה הייתי מחכה בהמלצה רק לאחר הדו"ח וזה שיצא עכשיו המלצה זה קניית המלצה שהמוסדיים תקועיים
  • 25/07/2012 12:28
    הגב לתגובה זו
    אתה לא מדייק. חברה ממוצבת כמו שופרסל עם 240 סניפים וחוזי שכירות לטווח ארוך קשה מאוד לייעל. אתה חושב שבעלי הנכסים יורידו להם שכר דירה? לעומת זאת אצל רמי לוי כל מתווך מתחיל יודע שהמחירים מאוד מסויימים ומה ששופרסל חוטפת - הוא אפילו לא מתקרב. עוד לא דיברנו בכלל על עלויות של הנהלה, פשוט ליגה אחרת.
  • גבי 25/07/2012 15:39
    לשופרסל סניפים רבים בבעלותה ועוד נדלן מניב שמושכר לאחרים. ההנהלה שלה מנופחת זה נכון אבל זה בדיוק מה שמאפשר לה לקצץ ולשפר מאזנים. רמי לוי גאון זה ברור אבל מאיפה הוא יכול לקצץ. וזה עוד לפני שדיברנו על עלית שכר המינימום ברבעון הבא שתפגע ברמי יותר מבשאר החברות. בקיצור אחלה חברה אבל כזו שתמכור ותמכור בלי לשפר את השורה התחתונה שלה ולכן גם במחיר היום אני בספק אם היא תחזיר את ההשקעה.
  • 1.
    להיזהר מהמלצות כאלה - יש להם אינטרס | | (ל"ת)
    אריה 25/07/2012 12:02
    הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 2.15%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

ניר דוד מנכ״ל בזק, מנכ״ל פלאפון ו-Yes אילן סיגל, ויו״ר הקבוצה תומר ראב״ד, צילום: אלעד גוטמןניר דוד מנכ״ל בזק, מנכ״ל פלאפון ו-Yes אילן סיגל, ויו״ר הקבוצה תומר ראב״ד, צילום: אלעד גוטמן
ראיון

"פריסת הסיבים כמעט הושלמה - עכשיו מתחילים לקצור את הפירות"

אחרי עשור של השקעות כבדות, בבזק מסמנים מעבר לשלב הבא: ירידה בקאפקס, עלייה בתזרים והתרחבות לעולמות ה-AI והענן. "אנחנו עוגן לאומי לתשתיות ישראל ומוכנים לעשרים השנה הבאות", אומרים בהנהלה; וגם - האם החדירה של ה-AI תתורגם לפיטורים בקבוצת בזק?

אחרי עלייה של כמעט 40% במניית בזק -0.26%   מתחילת השנה, הקבוצה סוגרת את הרבעון השלישי עם נתונים טובים כמעט בכל החזיתות: צמיחה של 2% בהכנסות הליבה, עלייה של 14% ב-EBITDA, ותחושת יציבות שמעט חברות תקשורת בעולם יכולות להרשות לעצמן. בבזק מדגישים כי 93% מהכנסות הקבוצה מגיעות כיום מפעילויות הליבה תוצאה של יישום של האסטרטגיה הרב-שנתית, שמתחילה לתת את אותותיה גם ברווחיות. על הדוחות לרבעון השלישי של קבוצת בזק: בזק: עלייה של 4% ב-EBITDA, מאשררת את התחזית השנתית

הרבעון הזה מסמן גם את סיום אחד המהלכים המשמעותיים ביותר של החברה בעשור האחרון - פריסת הסיבים. 2.9 מיליון משקי בית כבר מחוברים, ו-969 אלף מנויים פעילים על הרשת, כשבזק מדווחת שהפרויקט הארצי כמעט הושלם. "אנחנו עוגן לאומי בהיבט התשתיתי של ישראל", אומרים בקבוצה, ומדגישים את תפקיד הרשת כחיבור מרכזי לכלכלה הדיגיטלית, לעולם הבינה המלאכותית ולפעילות הענן המקומית.

לצד השיפור התפעולי, גם המאזן של בזק ממשיך להתחזק. יחס החוב נטו ל-EBITDA ירד ל-1.3 בלבד, והחברה שומרת על דירוג אשראי גבוה של AA - נתון יוצא דופן בשוק התקשורת. זה מאפשר לה גמישות פיננסית, ומעניק ביטחון למשקיעים הזרים שהחלו לשוב לשוק הישראלי בחודשים האחרונים.

במקביל, החברות הבנות ממשיכות להציג מגמת צמיחה. פלאפון רושמת שיא של שש שנים בהכנסות משירותים, ו-yes משלימה את מה שבקבוצה מכנים "מהפך מלא", עם שיפור עקבי ברווחיות, עלייה במספר המנויים, וחיסכון של עשרות מיליוני שקלים כתוצאה מהמעבר לשידור מבוסס אינטרנט במקום לוויין. עכשיו, כשההשקעות ההוניות מגיעות לסופן, בקבוצה מתכננים את הצעד הבא. "הפריסה נגמרת, אבל הצמיחה רק מתחילה", הם אומרים. עם ירידה צפויה בהיקף ההשקעות, גידול בתזרים, ושילוב הולך וגדל של בינה מלאכותית בתהליכים הפנימיים ובמוצרים ללקוחות, בזק מבקשת לעבור שלב - מחברת תשתית לחברת שירותים חכמים.

בראיון שקיימנו עם הנהלת בזק - יו"ר הקבוצה תומר ראב"ד, המנכ"ל ניר דוד, ומנכ"ל פלאפון ו-yes אילן סיגל - הם מדברים על השנה החולפת, על סיום פרויקט הסיבים ההיסטורי ועל השלב הבא של החברה. השלושה מתארים את המהלכים מאחורי השיפור ברווחיות, מסבירים כיצד הבינה המלאכותית נכנסת לכל רובדי הפעילות - מהשירות ללקוח ועד ההתייעלות הפנימית - ומתייחסים גם לתחומי הצמיחה העתידיים, מהחשמל ועד כבלים תת-ימיים שיחברו את ישראל לאירופה. לדבריהם, בזק נמצאת כעת "בנקודת איזון חדשה", אחרי שנים של השקעות כבדות, ומתחילה לקצור את הפירות.


רבעון שלישי טוב, והתוצאות מדברות בעד עצמן. איך אתם מסכמים את התקופה הזאת?